همکاریهای فرانسه و آمریکا-۲۰دقیقه

 همکاریهای فرانسه و آمریکا-۲۰دقیقه-۲۱آبان




رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه بر همکاریهای دوجانبه در زمینه های مختلف تأکید کردند:

گزارش

همکاریهای فرانسه و آمریکا





امانوئل ماکرون :‌ ما امروز اینجا هستیم تا پیروزی مردممان و همینطور همبستگی فوق العاده بین دو کشور را که قدیمی ترین متحدین جهان هستیم جشن بگیریم.

ما همچنین موضوعات مشترک بسیاری برای گفتگو داشتیم . با پرزیدنت ترامپ نظراتم را درمورد شرکت بیشتر اروپا در ناتو برای دفاع از خود درمیان گذاشتیم.

ما رسر موضوعات بسیاری در مورد ایران، سوریه، یمن، آفریقا، تجارت و تغییرات آب و هوا و بسیاری موضوعات مشترک جهانی گفتگو می کنیم.

دونالد ترامپ:

 ما مشترکات بسیاری در نطراتمان داریم. ما خواستار اروپایی قوی هستیم یک اروپای قوی برای ما بسیار مهم است و ما همه تلاشمان را به این منظور انجام می دهیم ولی موثرترین آن چیزیست که هردو خواستار آن باشیم .

 موضوعات نظامی تا کمک رسانی تا ناتو و سایر موضوعات مورد بحث ماست. ما پیشرفت بسیاری داشته ایم.

من و پرزیدنت همچنین بسیار بر روی تروریسم متمرکز خواهیم بود زیرا این موضوعی مهم برای هردو ماست و آنچه را که در جهان می گذرد بررسی خواهیم کرد

 اما ما پیشرفت های بسیاری داشته ایم و ما کارهایی را بهمراه هم انجام داده ایم که بسیار گسترده بوده همین ۶ ماه پیش بود که کاری بسیار گسترده داشتیم و تروریسم یک عامل مهم و بخش مهمی از مذاکرات ماست.

آمریکا می تواند کار بسیاری انجام دهد ولی باید برای آمریکا نیز منصفانه باشد ما ارتشمان رابازسازی می کنیم و اخیراً هفتصد و شانزده میلیارد دلار را تصویب کردیم که پیش از آنهم هفتصد میلیارد دلار بود و تقریباً بطور کامل ارتشمان را با تازه ترین ها و بهترین ها بازسازی می کنیم . ما می خواهیم کمک کنیم اما کشورهای مختلف نیز باید کمک کنند و ما این را با ماکرون بحث کرده ایم و او و من برسر آن بسیار به توافقیم.

ماکرون: ما باهم کار می کنیم تا عملیاتی بزرگ علیه تسلیحات شیمیایی داشته باشیم و ما ازنزدیک باهم در مورد خاورمیانه و آفریقا و غیره کار می کنیم، ولی داشتن مسئولیت امنیت اروپا که فقط توسط آمریکا تضمین شود غیر منصفانه است ما نیازمند تضمین بهتری هستیم برای همین است که من معتقدم مانیازمند ظرفیت های بیشتر اروپا و دفاع بیشتری در اروپا هستیم تا که مسئولیت بپذیریم.

 زمانی که پرزیدنت ترامپ مسئولیت حفاظت از ایالت های آمریکا را دارد از هیچکدام ما یا آلمان یا سایر کشور های اروپایی نمی خواهد که بر روی آن سرمایه گذاری کنند.

 برای همین است که معتقدم ما نیازمند سرمایه گذاری بیشتر هستیم و این دقیقاً چیزی است که ما در فرانسه انجام می دهیم. اولین بار است که بودجه دفاعی مان را افزایش داده ایم و مابه ۳ درصد رسانده ایم برای همین است که معتقدم به شراکت بیشتر اروپا نیاز داریم.

CNN-س. سی ان اس نیوز-کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون در پاریس
لطفا به اشتراک بگذارید: