اروپا هزینه دفاعی خود را افزایش میدهد-۲۰دقیقه

اروپا هزینه دفاعی خود را افزایش میدهد-۲۰دقیقه-۲۲آبان




دونالد ترامپ و امانوئل ماکرون پس از رفع سوءتفاهم توافق کردند اروپا باید هزینه دفاعی را افزایش دهد

گزارش





اروپا هزینه دفاعی را افزایش می دهد

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه در دیداری در پاریس بعد از رفع سوءتفاهم توافق کردند که اروپا باید بودجه بیشتری را به هزینه‌های دفاعی اختصاص دهد.

رییس جمهور آمریکا دقایقی چند پس از ورود به پاریس پیشنهاد امانوئل ماکرون را برای تشکیل ارتش اروپایی «توهین‌آمیز» خوانده بود.

کاخ الیزه بعد از دیدار ماکرون و دونالد ترامپ اعلام کرد که سوءتفاهم  درباره برنامه دفاعی مشترک اروپا ناشی از بازتاب قسمت‌هایی از مصاحبه آقای ماکرون در رسانه‌ها بوده است و برطرف شد.

یک مقام کاخ الیزه به خبرنگاران توضیح داد که رییس جمهوری فرانسه در مصاحبه رادیویی روز سه‌شنبه با کانال رادیو «اروپا یک» درباره موضوعاتی از جمله تهدیدهای حملات سایبری، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای و نیاز به تشکیل «یک ارتش واقعی اروپایی» صحبت کرد.

این مقام آگاه افزود: توالی چنین موضوعاتی در یک مصاحبه می‌تواند این سوءتفاهم را به وجود بیاورد که امانوئل ماکرون درباره ارتشی اروپایی در برابر آمریکا صحبت کرده است در صورتی‌که چنین نیست.»

رییس جمهور آمریکا که برای شرکت در مراسم صد سالگی پایان جنگ جهانی اول به پاریس سفر کرده بود پس از دیدار با ماکرون به خبرنگاران گفت: «ما خواستار یک اروپای قدرتمند هستیم و این موضوع برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. ما به اروپا یاری خواهیم رساند ولی این کمک باید عادلانه باشد. در حال حاضر، هزینه‌های زیادی بر دوش آمریکا است.»

امانوئل ماکرون با اشاره به اینکه اروپا باید هزینه بیشتری برای ناتو بپردازد گفت: «به همین جهت معتقدم که پیشنهاد یک برنامه دفاع اروپایی با این هدف سازگار است.»

 

 

https://fa.euronews.com/2018/11/10/trump-macron-resolve-misunderstanding-agree-on-the-need-for-more-european-defence-spend
لطفا به اشتراک بگذارید: