جواد ظریف: منفعت از پولشویی گسترده علت مخالفت با FATF است

جواد ظریف


در پی بالا گرفتن بحران در رژیم ولایت فقیه برسر تن دادن به FATF و همچنین بی حاصل ماندن تن دادن به توافق برجام، جواد ظریف، وزیر خارجه آخوندها اعتراف کرد


که پولشویی گسترده در رژیم آخوندی، علت مخالفت با اف.ای.تی.اف است.

خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند – در یک معامله ۳۰هزار میلیارد منفعت می‌برند


جواد ظریف درمصاحبه با رسانه دولت آخوند روحانی گفت:‌ پولشویی گسترده یک واقعیت است و علت مخالفت با FATF منافع اقتصادی برخی افراد است. در ایران "خیلی ها از پولشویی منفعت می‌برند" و "آنهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می دهند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور" علیه قوانین ضدپولشویی، ایجاد کنند.

وزیر خارجه رژیم در ادامه اعترافات خود گفت: "فضایی درست کردند کسانی که یک قلم معامله شان ممکن است ۳۰ هزار میلیاد تومان در آن منفعت جابجا شود. کل بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم تبلیغات و فضاسازی شان می کنند"

خاطرنشان میشود، به دنبال رد لوایح اف ای تی اف توسط شورای نگهبان رژیم، روزنامه حکومتی ایران به نقل از علی مطهری، نایب رئیس مجلس رژیم نوشت: این اقدام «بدعت جدید شورای نگهبان در روند قانونگذاری» است و «چنین کاری نیاز به تغییر قانون اساسی دارد... همه اینها بدعت است جنتی بر این رویه غلط اصرار دارد و شاید لازم باشد (خامنه‌ای) به این رویه خلاف قانون شورای نگهبان و مجمع تشخیص خاتمه دهد».

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت مجلس رژیم از باند خامنه‌ای نیز گفته بود: «ایرادات (شورای نگهبان) بیشتر مربوط به محتوای کنوانسیون‌ها است در نتیجه در اختیار ما نیست و در بخشی از آن قطعاً نظر شورا قابل تأمین نخواهد بود و نهایتاً گره کار CFT توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام باز می شود».

محمود صادقی، عضو مجلس رژیم از باند روحانی نیز گفته بود: «ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه CFT گرفته، اصلا قابل رفع نیست. ما با یک کنوانسیون بین‌المللی مواجه هستیم که شورای نگهبان یا باید آن را بپذیرد و یا باید رد کند».

 

نرمش قهرمانانه‌ای اتفاق نیفتاد و با ویلچر از صحنه بیرون آمدند!


ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر سابق رژیم در ایتالیا درباره بی حاصل ماندن زهر خوری اتمی و به اصطلاح توافق برجام گفت: «اروپا مجانی سوار گاری برجام شده است اروپایی‌ها در موضوع برجام یک فرصت طلایی به دست آوردند، روی آن سوار شدند و از امتیازات آن بهره بردند. ما باید امیدمان را از اروپا و این فکر که از دیگ اروپا چیزی گرم شود قطع کنیم و تعهدات خودمان را در چارچوب برجام و قطعنامه 2231 به حداقل برسانیم.

وی افزود: ما باید جنازه برجام را روی دوش اروپایی‌ها نگه داریم و الان در مواجهه با اروپا، هرکجا که برجام به ما اجازه می‌دهد به صورت حداقلی رفتار کنیم. در جریان مذاکرات، انعطافی که رخ داد به جای اینکه قهرمانانه باشد به آن وضع ذلیلانه بود؛ در حقیقت نرمش قهرمانانه‌ای اتفاق نیفتاد که بخواهند به آنها یک فن دیگری بزنند و این عرضه را نداشتند و در نهایت با ویلچر از صحنه بیرون آمدند.

 

برجام جز خسارت هیچ عایدی برای نظام نداشت – عده‌ای پیام برجام دو و سه میدهند


کیهان خامنه‌ای نیز به نقل از یک کارشناس رژیم درباره برجام اروپایی نوشت: دولت روحانی باید تصمیم جدی در مورد برجام بگیرد، و اگر واقعا اروپایی‌ها نمی‌خواهند به وعده‌هایشان عمل کنند، باید از برجام خارج شویم، اما متاسفانه دولت چنین موضوعی را نمی‌خواهد و همواره مطرح می‌کند که در برجام خواهد ماند.

این منبع افزود: متاسفانه در داخل کشور عده‌ای پیام‌هایی را مبنی بر برجام دو و سه مطرح می‌کنند، یعنی اینکه دوباره با غربی‌ها مذاکره کنیم با وجود اینکه غربی‌ها اعتقادی به مذاکره ندارند و به دنبال امتیاز گرفتن هستند و جمهوری اسلامی را محتاج مذاکره می‌دانند، لذا به هر اقدامی که می‌خواهند دست می‌زنند.

کیهان خامنه‌ای همچنین در واکنش به تمجید جواد ظریف از برجام در مصاحبه با رادیو تهران، نوشت: ظریف در اظهارنظری عجیب مدعی شد که نباید برجام را در حد یک معامله اقتصادی تقلیل داد. این ادعا برای پوشاندن بدعهدی غرب در عدم رفع تحریمها کاربرد دارد. برجام جز خسارت هیچ عایدی برای نظام نداشت و مدعیان برای بزک این خسارت، چاره یی جز هراس‌افکنی و تحریف واقعیتهایی هم‌چون هدف از مذاکره و توافق هسته‌ای ندارند.

 

بیشتر بخوانید:


FATF، تحریمها، بنبست یاجامزهر؟

معاون وزارتخزانهداری آمریکا: شرکتهای خارجیفوجفوجازایرانخارجمیشوند

سوئیفت ارتباطخودرابابانکمرکزیایرانقطعکرد

 
لطفا به اشتراک بگذارید: