چهاردهمین سال پرواز ابوعماز یا سرعرفات رهبر تازیخی فلسطین-۲۰دقیقه

-چهاردهمین سال پرواز ابوعماز یا سرعرفات رهبر تازیخی فلسطین-۲۰دقیقه-۲۲ آبان




مردم فلسطین چهاردهمین سال پرواز ابو عمار یاسر عرفات رهبر تاریخی خود را گرامی داشتند:

گزارش





 چهاردهمین سال پرواز ابو عمار یاسر عرفات رهبر تاریخی فلسطین

«آنها می خواهند که من یا به اسارتشان درآیم یا آواره شوم و یا کشته شوم ولی من به آنها می گویم که شهید می شوم شهید می شوم شهید می شوم »

محمد یاسر عبد الرئوف عرفات «ابو عمار» رهبر تاریخی مردم فلسطین در سال ۱۹۶۹ ریاست سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف) را بر عهده داشت.. او جنبش فتح را در سال ۱۹۵۹ به همراه جمعی از دوستان و همرزمانش تاسیس کرده بود.

روز یکشنبه در مراسمی چهاردهمین سالگرد شهادت یاسر عرفات در رام الله برگزار شد. این مراسم با برپایی راهپیمایی و شرکت شخصیت‌های مختلف همراه بود. در این مراسم محمود عباس، رئیس دولت فلسطین طی سخنانی گفت: مردم فلسطین مبارزه برای تعیین سرنوشت خود و به دست آوردن حق تاسیس یک کشور مستقل را ادامه خواهند داد.

مهم‌ترین تحول سیاسی در زندگی ابو عمار ، پذیرش قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت پس از کنفرانس صلح مادرید بود و پس از آنکه ساف با راهکار تشکیل دو کشور فلسطینی و اسرائیلی موافقت کرد، توافقنامه صلح اسلو را امضا کرد که زمینه ساز تاسیس دولت فلسطین شد.

در مراسم چهاردهمین سال پرواز رهبر تاریخی فلسطین در رام الله محمود عباس رئیس دولت فلسطین خطاب به او گفت ما راه تو را ادامه خواهیم داد و روزی خواهد رسید که پرچم فلسطین بر فراز مساجد و کنیسه های بیت المقدس بر افراشته خواهد شد . شاید که محقق شدن این آرزوی تو طول بکشد ولی نسل های پیاپی این مسیر را خواهند پیمود

او افزود توطئه ای که از پیمان بالفور شروع شد هنوز پایان نیافته ولی سرنوشت فلسطین را مردم فلسطین تعیین خواهد کرد که از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد

هیچ فلسطینی باشرافتی نیست که به کمتر از حقوق مردم در آزادی و حاکمیت و استقلال دولت فلسطین رضایت دهد . فلسطینی که پایتخت آن بیت المقدس شرقی با مرزهایی است که در سال ۱۹۶۷ بوده است .این آرمانی است که برای آن شهید و مجروح و اسیر داده ایم و این چیزی است که بر آن تاکید می کنیم»
لطفا به اشتراک بگذارید: