گزارش خبری:سناریوهای همزمان برای توجیه یک رسوایی

سناریوهای همزمان برای توجیه یک رسوایی-۲۲آبان


پس از افشای توطئة تروریستی برای قتل مخالفان رژیم در دانمارک که واکنش شدید دولت دانمارک و کشورهای اسکاندیناوی و سایر کشورهای اروپایی را در پی داشت،

رژیم آخوندی خود را به در و دیوار می‌زند که خود را از این مهلکه در ببرد و در همین رابطه به انواع توجیهات متوسل شده است.

از نسبت دادن این توطئه به استکبار و صهیونیسم و مجاهدین، برای به هم زدن روابط رژیم با اروپا، تا نسبت دادن این قضیه به عناصر خودسر و غیره...





شایان ذکر است که سناریو عناصر خودسر که بارها توسط رژیم برای توجیه جنایاتش، از جمله در رابطه با قتلهای زنجیره‌یی در سالهای دهة 70 به کار گرفته شده،

آخرین تیر ترکش رژیم است و هنگامی اجرایی می‌شود که قضیه بیخ پیدا می‌کند و رژیم برای کور کردن سرنخهایی که تا بالاترین نقطة حاکمیت امتداد پیدا کرده ناگزیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. گزارشی در این باره:



به گزارش رسانه‌های حکومتی ظریف وزیر خارجة رژیم طی یک گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه دانمارک ضمن رد آنچه آن را ادعاهای واهی مبنی بر انجام عملیات تروریستی در دانمارک، آمادگی رژیم را برای همکاری با مقامات امنیتی دانمارک جهت روشن سازی ابعاد مختلف این دسیسه و کشف حقیقت اعلام کرد.

سایت حکومتی دیپلوماسی ایرانی در ادامة این مطلب می‌افزاید: ظریف در عین حال به تلاش آشکار رژیم صهیونیستی برای تخریب روابط ایران و کشور های اروپایی و از بین بردن ابتکارات اروپا برای حفظ برجام اشاره کرد و آمادگی کشورمان را برای همکاری با مقامات امنیتی دانمارک به منظور روشن سازی ابعاد مختلف این دسیسه و کشف حقیقت اعلام کرد».

نسبت دادن رسوایی دانمارک به دشمنان نظام، تا کنون تم غالب تبلیغات رژیم به ویژه مهره‌ها و رسانه‌های باند خامنه‌ای و گماشته‌های ولی فقیه در نمایش جمعه است که طبق معمول با سس مظلوم نمایی و خود قربانی نمایی همراه است:

نماز جمعه قم-آخوند اعرافی


آخوند اعرافی امام جمعة موق قم ـ 9 آبان 97

کشور ما در طوفان بلاهاست و ما مواجه با دشمنی های فراوانیم...
تاکید داریم بر این که پرونده قتلی که در ترکیه اتفاق افتاد و روشن است عوامل مستقیم سعودی در آن دخیل بودند باید دنبال بشه و این بهانه جویی ها و بهانه سازی های اخیری هم که در دانمارک شد معلوم است که برای لوث کردن اون فجایعی ست که در یمن و در ترکیه انجام شد

اما به نظر می‌رسد تابلو به میان کشیدن دشمن خارجی، خنک‌تر از آن است که بتوانددولتهای اروپایی را قانع کند، بنابراین رژیم به طور همزمان سناریوی دیگری را هم مطرح کرد

واعظی رئیس دفتر روحانی روز چهارشنبه گذشته گفت: بلافاصله روز گذشته رئیس جمهوری دستور بررسی دقیق دادند. آنچه در خبرها آمده نمی تواند قابل قبول باشد. در آستانه 13 آبان و آغاز تحریم های ادعایی، برخی به دنبال تغییر فضا هستند. روابط ایران و اروپا و مذاکرات برجام به خوبی پیش می رود و عده ای به دنبال وارد کردن خلل به این روابط هستند».

این نحوة اشاره و بیان این که «عده‌یی به دنبال اخلال در روابط» با اروپا هستند». به نظر می‌رسد اشاره به عناصر درون حکومت دارد.

این موضوع را روزنامة ایران ارگان دولت روحانی با صراحت بیشتری تحت عنوان «‌ضرورت پیگیری قاطع در قضیه دانمارک» این گونه مطرح می کند: « در یک نکته تردیدی نیست و آن وجود ظرفیتی در ماست که می‌توانند این گونه برنامه‌ها را علیه ایران طراحی و اجرا کنند.

از سوی دیگر اگر چنین ارتباطاتی بوده که به طور قطع خارج از اطلاع مسئولین کشور است، در این صورت باید یک اقدام جدی و قاطع انجام داد تا ریشه این رفتارهای خودسرانه سوزانده شود.

تجربه گذشته در قضیه قتل‌های زنجیره‌ای نشان داد که در مواردی نیروهای خودسر کارهایی می‌کنند که دود آنها به چشم حکومت و مسئولین می‌رود. برای حل این مسأله باید قاطع و بدون کوچک‌ترین اغماض و نیز با شفافیت نسبی برخورد کرد.



لطفا به اشتراک بگذارید: