اعتراف ظریف به پولشویی در نظام و احضار او به مجلس پس از این اظهارات

احضار جواد ظریف به مجلس بخاطر اظهارات پولشویی در ایران


چرخه اعدام و سرکوب برای کنترل اوضاع درحالی صورت می گیرد که جواد ظریف درهمین ایام از پولشوییهای حکومتی و جابه جا کردنهای سی میلیارد تومانی صحبت کرد.

بالاخره پولشویی یک واقعیتی است در کشورمون. و از پولشویی خیلیها منفعت می‌برند در کشورمان.

مجری:‌آقای دکتر کد دارید یا این که از تصورتون هست؟

ظریف: والله اگر کدی هم داشته باشم امکانش رو ندارم علنی عرض بکنم. اما کدهای زیادی هست در مورد میزان پولشویی. که در کشور صورت میگیره. من نمیخوام این پولشویی رو نسبت بدم به هیچ جایی. ولی خب اونجاییهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام میدن حتماُ اونقدر توان مالی دارند که دهها میلیارد یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات بکنند. هزینه فضاسازی بکنند و فضا در کشور ایجاد بکنند. یک فضایی درست کردند کسایی که یه قلم معامله‌شون ممکنه ۳۰هزار میلیارد توش منافعی جابه‌جا بشه.

منبع: خبرآنلاین ۹۷/۸/۲۱

گرارشها حاکیست که جواد ظریف به خاطر این اظهارات به مجلس رزیم احضار شده است.

نماینده خامنه ای درکیهان بلافاصله پس از اظهارت ظریف خطاب به وی نوشت: این چه دولتی است که در سیستم بانکی آن هزاران میلیارد پولشویی صورت می‌پذیرد و این سیستم بانکی توان کشف آن را ندارد و برای مقابله با آن باید به بیگانگان(یعنی پذیرش اف ای تی اف) متوسل شود؟! آیا به رئیس‌جمهور اعتماد ندارید که عوامل هزاران میلیارد پولشویی را به ایشان معرفی نمی‌کنید؟! اکنون جای این سؤال است که آیا اظهارات نسنجیده جنابعالی، متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به پولشویی برای تامین مالی تروریست‌ها نیست؟!

منبع: کیهان ۹۷/۸/۲۱
لطفا به اشتراک بگذارید: