شرکتهای زیادی از ایران خارج می شوند-۲۰دقیقه

شرکتهای زیادی از ایران خارج می شوند-۲۰دقیقه-۲۳ آبان




معاون خزانه داری آمریکا می گوید شرکت‌های زیادی از ایران خارج می‌شوند ما نگران ابزار ویژه مالی اروپا نیستیم

گزارش





شرکتهای زیادی از ایران خارج می شوند

معاون خزانه‌داری ایالات متحده می‌گوید واشنگتن نگران ابزار ویژه مالی اروپا برای تجارت با تهران و نادیده گرفتن تحریم‌ها نیست زیرا شرکت‌های تجاری زیادی در حال خروج از ایران هستند.

سیگال مندلکر، روز ۱۲ نوامبر در جمع خبرنگاران در لندن گفت: «من فکر می‌کنم خبر مهم‌تر در اروپا این است که شرکت‌ها دسته دسته در حال خروج و عقب کشیدن از ایران هستند.»

ماندلکر درباره ابزار مالی ویژه اروپا برای تجارت ایرانگفت: «من واقعا نگران این موضوع نیستم. ما مکانیسمی را پیدا خواهیم کرد تا بتوانیم با هم (با اروپا) کار کنیم»

سیگال مندلگر همچنین درباره آینده تحریم‌ها علیه رژیم ایران گفت: «در آینده شما اقدامات بیشتری از ما درباره ایران خواهید دید. حتی «سوئیفت» که بخش عمده‌ای از پرداخت‌های بین المللی را تسهیل می‌کند نیز ارائه این تسهیلات به بانک مرکزی و سایر موسسات مالی ایران را متوقف کرده است.

پیش از این سوئیفت، اتحادیه بین المللی ارتباطات بانکی پس از اعمال تحریم‌های جدید ایالات متحده همکاری خود با چندین بانک رژیم ایران را قطع کرده بود.

تحریم‌های جدید اعمال شده توسط دولت دونالد ترامپ در نیمه آبان‌ ماه، شامل شرکت‌های هواپیمایی، بانک‌ها شرکت‌های نفتی، شرکت‌های زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی و ۷۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی در ایران می‌شود.

https://fa.euronews.com/2018/11/12/us-is-not-concerned-about-europe-special-purpose-vehicle-for-iran-trade
لطفا به اشتراک بگذارید: