مذاکرات میان اروپا و انگلستان برسر برگزیت-۲۰دقیقه

 مذاکرات میان اروپا و انگلستان برسر برگزیت-۲۰دقیقه-۲۳آبان




ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا می گوید: ظرف چند هفته دیگر بر سر برگزیت به توافق قطعی می‌رسیم. برگزیت یا خروج انگلستان از اتحادیه اروپا به چالشی جدی میان این دو تبدیل شده است:

گزارش





مذاکرات میان اروپا و انگلستان برسر برگزیت

رئیس کمیسیون اروپا از پیشرفت در مذاکرات برگزیت خبر داده اما می‌گوید این پیشرفت کند است.

ژان کلود یونکر در مصاحبه‌ای که از شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ پخش شد، گفت: «احساس من این است که داریم به آهستگی اما با اطمینان به سمت یک توافق قطعی بر سر برگزیت پیش می‌رویم و طی هفته‌های آینده به نتیجه خواهیم رسید

وی برای شرکت در مراسم صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه سفر کرده بود.

رئیس اتحادیه اروپا در حالی امیدوارانه از رسیدن به «توافق قطعی» سخن می‌گوید که دولت انگلستان با بحران سیاسی در این زمینه روبروست. ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه بار دیگر از سوی منتقدانش تحت فشار قرار گرفت تا طرح خود برای برگزیت را تغییر دهد.

رهبر «حزب اتحادگرای دموکراتیک» می گوید: «اگر دولت همان اشتباه تاریخی مبنی بر اولویت دادن اتحادیه اروپا به بریتانیای مستقل را مرتکب شود، متاسفانه ما مجبوریم به طرح پیشنهادی دولت در مجلس رأی منفی بدهیم»

حزب اتحادگرای دموکراتیک مهم‌ترین حزب طرفدار وحدت ایرلند شمالی و جنوبی است. ایرلند جنوبی عضو اتحادیه اروپاست و مخالفان برگزیت می‌گویند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا سبب می‌شود میان دو ایرلند «مرز سخت» به وجود آید.

دردسرهای ترزا می به مخالفت این حزب کوچک محدود نمی‌شود، زیرا طرح پیشنهادی او برای برگزیت باید به زودی در مجلس به رأی گذاشته شود و مخالفان او از هم اکنون یکی پس از دیگری سر برآورده‌اند.

استعفای وزیران کابینه خانم می نیز بر بحران سیاسی موجود در این کابینه افزوده و کار تصویب طرح برگزیت را دشوار کرده است.

 

https://fa.euronews.com/2018/11/11/eu-president-jean-claude-juncker-for-a-definitive-brexit-deal-in-few-weeks
لطفا به اشتراک بگذارید: