گزارش خبری:برجام.آتش زیر خاکستر نظام

گزارش خبری:برجام.آتش زیر خاکستر نظام-۲۴آبان




جنگ بر سر برجام همچنان ادامه داره. بخصوص بعد از دور جدید تحریمهای آمریکا، آتش این جنگ بر افروخته‌تر شده. مجلس ارتجاع روز گذشته صحنة این جنگ بود. گزارش کوتاهی را در این زمینه ببینیم:

مجلس ارتجاع بافراخواندن ظریف برای پاسخگویی به سوالهایش عرصة جنگ باندها بر سر برجام شد. ظریف برای پاسخ به سوالات حاجی‌دلیگانی و جمع دیگری از نمایندگان درباره‌امضای اسنادی بعد از برجام و این که چرا در مذاکرات، مغلوب آمریکاییها شده بودند؟

به مجلس آمده بود. حاجی دلیگانی عضو مجلس ارتجاع با بیان اینکه در مذاکرات محرمانه فرانکفورت ماورای سقف تعهدات برجام را اجرا کردید، گفت:

این توافق بدون اطلاع مجلس، شورای عالی امنیت و هیات نظارت بر برجام بوده است. وی فاش کرد: هیاتی با مسئولیت ظریف در تاریخ ۱۷ آذر ۹۵ درست یک سال پس از اجرای برجام و یک روز قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مذاکراتی را در فرانکفورت انجام داده و سه توافق جدید را برخلاف نص صریح برجام امضا کرده‌اند.

وی خطاب به ظریف تصریح کرد: به چه حقی شما توافق برجام را نقض کردید که علاوه بر هزینه های حیثیتی برای کشور، هزینه مادی نیز روی دست ملت گذاشتید ؟

واکنش ظریف ابتدا تکذیب بود.


ظریف - مجلس ارتجاع- 14آبان





من به صورت دقیق می تونم خدمت شما عرض کنم که بعد از برجام سندی امضا نشده علاوه بر برجام.

ظریف سپس به صورت سربسته به لاعلاجی نظام در زیر فشار جامعة جهانی اذعان کرد و به دلواپسان نظام گوشزد کرد:

ظریف - مجلس ارتجاع- 14آبان


بنده صریح به مردم اعلام کردم که برجام آنچه بوده که ما می توانستیم بگیرم و بیشتر از اون قابل قابل گرفتن نبوده.

ظریف سپس برای بستن دهان دلواپسان، پای ولی فقیه ارتجاع را به میان کشید و تاکید کرده هر چه بوده با حمایت و دستور خود خامنه‌ای بوده است:

هنوز هم با کمال افتخار عرض می کنم که بیش از انچه در برجام با توجه به حمایت های مقام معظم رهبری و دستورات ایشون، و با توجه به مقاومت مردم ایران و با پشت گرمی به مقاومت مردم ایران و با استفاده از امکانات گرفته شد بهترین توافقی بود که امکان داشت.

ظریف به رغم تکذیب های قبلی خامنه‌ای تاکید کرد« ما ریز جزئیات را خدمت رهبری ارائه دادیم»

ظریف به این ترتیب مجلس ارتجاع را ناگزیر از اعلام قانع شدن کرد، ولی جنگ بر سر برجام در درون نظام مثل آتش زیر خاکستر همچنان عمل می کند. چون کشمکش باندهای حاکم بر سر خواسته‌های جامعه جهانی برای نوشیدن جامهای زهر منطقه‌یی و موشکی و حقوق بشری همچنان روی میز رژیم است



کیهان خامنه‌ای روز سیزده آبان در این مورد نوشت: دو طیف سهل اندیش و ماموریت دار، زمانی نه چندان دور برای رونق بخشیدن به مذاکره و توافق با شیطان بزرگ، خباثت صهیونیست‌ها را برجسته می‌کردند و میان آنها با آمریکا فاصله می‌گذاشتند. مدتی هم کوشیدند حساب اروپا را از آمریکا و اسرائیل جدا کنند.

اما دست اروپا به ویژه با شرارت‌های چند ماه اخیر (حمایت از گروهک‌های تروریستی و جوسازی علیه دیپلمات‌های دولت جمهوری اسلامی) رو شده است.

آنها مجبورند در مقابل اعلام رسمی «بازگشت همه تحریم‌های معلق شده در برجام»از سوی آمریکا، موضع عملی قاطع بگیرند اما به جای صاف کردن بدهی‌های برجامی معوقه، اتهام افکنی و طلبکاری می‌کنند.
لطفا به اشتراک بگذارید: