استماع کنگره آمریکا: ایران همچنان اصلی_ترین حکومت حامی تروریسم در جهان است

کنگرة آمریکا:جلسة استماع در زیرکمیتة تروریسم به ریاست قاضی تد پو


محکومیت تروریسم دیکتاتوری آخوندیبه‌عنوان نخستین حکومت حامی تروریسم در جهان


هماهنگ‌کنندة امور ضد تروریسم در وزارت خارجة آمریکا:رژیم ایران هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان است

این رژیم هر سال یک میلیارد دلار را برای حمایت از عوامل تروریستش خرج می‌کند

نیتان سیلز:روز ۳۰ژوئن مقام‌های آلمان یک مقام رژیم ایران تحت پوشش دیپلماتیک را به‌خاطر نقش او در توطئة تروریستی برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی سیاسی در پاریس دستگیر کردند

طی یک جلسة استماع که روز چهارشنبه ۲۳ آبان ۹۷، در زیرکمیتة تروریسم، منع تکثیر و تجارت به ریاست قاضی تد پو برگزار شد، هماهنگ‌کنندة امور ضد تروریسم در وزارت خارجة آمریکا و نمایندگان هر دو حزب، دیکتاتوری آخوندی را حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان نامیدند و بر مقابله با آن تأکید کردند.

در شروع جلسه قاضی تد پو ضمن استقبال از اقدامات دولت آمریکا علیه رژیم، گفت: «من خواهان آن هستم که دولت (آمریکا) از لیست‌گذاری فعالیت‌های سپاه پاسداران به‌خاطر اقدامات تروریستی هم فراتر برود... ما باید عوامل تروریست (رژیم) ایران را در عراق و سوریه تعقیب کنیم. وزارت خارجه... باید گروه‌هایی هم‌چون عصائب را... به‌عنوان سازمان‌های تروریستی خارجی لیست‌گذاری کند... وابستگی این گروه‌ها به سپاه پاسداران به‌عنوان دلیل (این لیست‌گذاری) کافی است».

در ادامة این جلسه برد اشنایدر Brad Schneider از حزب دموکرات دربارة رژیم آخوندی، گفت: «(رژیم) ایران، حکومت شمارة یک حامی تروریسم و یک تهدید نه فقط در منطقه، بلکه در سراسر جهان به‌شمار می‌رود».

پس از آن هماهنگ‌کنندة امور ضد تروریسم در وزارت خارجة آمریکا نیتان سیلز در سخنرانی افتتاحیة گفت:

«(رژیم) ایران هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان باقی می‌ماند. (حکومت) تهران هر سال تقریباً یک میلیارد دلار را برای حمایت از عوامل تروریستش خرج می‌کند... ما باید فعالیت‌هایمان را برای مقابله با نفوذ مخرب (این رژیم) در سراسر جهان افزایش بدهیم».

نیتان سیلز تأکید کرد: «مقابله با (رژیم) ایران و عوامل تروریست آن، یک اولویت اصلی برای دولت ترامپ است. ما از همة ابزارمان برای مقابله با این تهدیدات مرگبار استفاده می‌کنیم. ما در راستای اقدام گسترده‌تر بین‌المللی علیه حزب‌الله تلاش می‌کنیم... ما هم‌چنین به شرکایمان کمک می‌کنیم تا توامندی مورد نیاز خود را برای کشف و مختل‌کردن شبکه‌های (رژیم) ایران توسعه بدهند. تاکنون در سال جاری (میلادی) دولت ما بیش از ۱۲۰ لیست‌گذاری را علیه نهادها و افراد مورد حمایت (رژیم) ایران... اعلام کرده است».

هماهنگ‌کنندة امور ضد تروریسم در وزارت خارجة آمریکا در سخنرانی افتتاحیة خود که به زیرکمیتة تروریسم و منع تکثیر مجلس نمایندگان ارائه شده، دربارة دستگیری دیپلمات‌تروریست رژیم آخوندی اسدالله اسدی به‌خاطر توطئة بمب‌گذاری در گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس، گفت: «روز ۳۰ ژوئن، مقام‌های آلمان، یک مقام (رژیم) ایران تحت پوشش دیپلماتیک را به‌خاطر نقش او در توطئة تروریستی برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی سیاسی در نزدیکی پاریس در فرانسه دستگیر کردند. مقام‌ها در بلژیک و فرانسه نیز دستگیری‌هایی را در ارتباط با این توطئه انجام دادند».

در جلسة زیرکمیتة تروریسم کنگره به ریاست تد پو، نیتان سیلز در پاسخ به سئوالات نمایندگان، تأکید کرد: «ما همین هفتة گذشته بازگشت تحریم‌ها را اعلام کردیم و هدف ما این است که صادرات نفت (رژیم) ایران را به صفر برسانیم. این یک ثروت بادآوردة قابل توجه برای این رژیم است؛ (چرا که) هشتاد درصد درآمد آنها از صادرات انرژی ناشی می‌شود...».

در بخش پایانی جلسه قاضی تد پو بار دیگر بر لزوم لیست‌گذاری گروه‌های تروریستی وابسته به رژیم آخوندی تأکید کرد، و گفت: «(رژیم) ایران دست کم یک میلیارد دلار را برای تروریسم در جهان خرج می‌کند... به‌نظرم میزان آن بیشتر است، ولی به یک میلیارد اذعان می‌کنند. فعالیت‌های تروریستی (رژیم) ایران در سراسر جهان... ادامه می‌یابد؛ (چون این رژیم) حکومت شمارة یک حامی تروریسم در جهان است».

منبع: سایت کمیتة خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: ۹۷۰۸۲۳
لطفا به اشتراک بگذارید: