بازتاب به حرفهای ظریف مبنی بر پولشویی و اختلاس در نمازهای جمعه ادامه دارد

بحران بر سر اعتراف وزیر خارجه ایران به پولشویی‌های میلیاردی در حاکمیت آخوندی، در نمایش‌های جمعة رژیم بازتاب یافت. آخوند سعیدی امام‌جمعة رژیم در قم گفت: سخنان وزیر خارجه درباره پولشویی در داخل، زیبنده نبود».

امام‌جمعه خامنه‌ای در کرج نیز گفت:


متأسفانه وزیر خارجة ما مسیر دشمنان را تکمیل می‌کند، (نظام) را متهم به پولشوئی می‌کند و دشمن را از این گفته شاد کرده و سند رسمی به دست دشمن می‌دهد. ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان. چرا سرِ شاخه نشسته و بن می‌بری؟!... اگر جلوی این سخنان گرفته نشود، وحدت بهم می‌خورد؛ مجلس در این زمینه باید محکم ورود پیدا کند.

در لواسانات آخوند لواسانی گفت:


سخنان ظریف تیتر اول رسانه‌های جهانی شد و یک حربه بسیار برنده در اختیار دشمنان ما قرار داد. می‌گوییم که فساد پول‌شویی چنان گسترده است که در یک قلم ۳۰ هزار میلیارد ـ که معلوم نیست، ریال یا تومان یا دلار است ـ پول‌شویی می‌شود. ظریف هیچ دستگاهی را متهم نکرد، اما چنان کلی بیان کردید که کل نظام متهم شد!

در اهواز آخوند حاجتی خطاب به وزیر خارجه رژیم گفت: این چه استدلال سخیفی است در مجلس کردی. میگویی " FATF را تصویب کنیم اما من و روحانی هیچ تضمینی نمی دهیم! اگر این‌طور است در (جمهوری اسلامی) را قفل و کلید کنیم و تابلو بالا ببریم که از خمینی تبری میجوییم تا تمام بهانه ها گرفته شود.

بیشتر بخوانید:


پولشویی سی هزار میلیاردی و جنگ و جدال سر حرفهای جواد ظریف


فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس ارتجاع گفت که از وزیر امور خارجه دعوت شده تا با حضور در این کمیسیون مستنداتی درباره ادعایش پیرامون پولشویی را به اعضای کمیسیون ارائه دهد.

در این میان کنش واکنشهای ضد و نقیضی در بین کارگزاران رژیم مشاهده می‌شود و هر کدام سعی می‌کند باند رقیب را به‌خاطر این اظهارات ظریف محکوم نماید.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در تأیید و توجیه حرفهای ظریف در مورد پولشویی در حکومت آخوندی گفت: واقعیت پولشویی توسط باندهای تبهکار داخلی یا قاچاقچیان بین‌المللی قابل کتمان نیست و چه بسا همانها برای جلوگیری از شفافیت و جرم‌انگاری این پدیده با پول‌های کثیف به فضاسازی و گل آلودکردن شرایط برای فرار از مسئولیت و مجازات روی آورند».

همچنین رحیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس رژیم از باند روحانی نیز گفت: ظریف موضوع پولشویی را در شرایط درستی طرح کرد و از پشت پرده‌های دست چندم و مقاومت نسبت به FATF پرده برداشت.

یک روزنامه روحانی درباره پیامدهای بحران ایجاد شده به‌خاطر اعتراف وزیر خارجه رژیم هشدار داد.


رونامه حکومتی آرمان نوشت: ظریف از روی دلسوزی و در راستای توجیه سیاست‌های پیوستن(نظام) به سازمان مبارزه با پولشویی چنین مسائلی را مطرح کرده که نباید مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گیرد».

برخی دیگر از روزنامه‌های حکومتی همچنین نوشتند سخنان ظریف مبتنی بر برخی اطلاعاتی است که دارد و شک نکنید ظریف برای حرفهایش سند دارد.

در همین حال پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در ادامه حملاتش به جواد ظریف نوشت: ظریف در دفاع از ضرورت تصویب FATF به این موضوع پرداخته و از تصویب لوایح چهارگانه FATF به‌عنوان راه‌حل مقابله با پولشویی یاد کرده است و این، دقیقاً همان خواسته‌ٔ بارها اعلام شده دشمنان بیرونی و تابلو‌دار (نظام) است».

 

یک روزنامه دیگر باند خامنه‌ای نیز نوشت: ظریف در مصاحبه خود گرچه گفته هیچ نهاد جمهوری اسلامی ایران را متهم نمی‌کند، اما اشاره او غیرمستقیم رسانه‌های خارجی را به سوی نهادهایی کشانده که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند یا قرار خواهند گرفت. نهادهایی هم‌چون سپاه پاسداران، سپاه قدس و شخص قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس».

 
لطفا به اشتراک بگذارید: