حمایت سندیکای حمل ونقل بلژیک از اعتصاب کارگران و کامیونداران ایران

بیانیه سندیکای سراسری حمل ونقل و لجستیک بلژیک


حمایت از اعتصاب کارگران و کامیون داران در ایران- نوامبر ۲۰۱۸


سندیکای حمل و نقل و لجستیک بلژیک که امور حمل و نقل و ایمنی جاده ای بلژیک را کنترل میکند طی بیانیه ای همبستگی خود را با کارگران ایران، رانندگان کامیون و سایر اقشار تحت ستم در ایران اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است:‌ به دلیل سیاست های ضد کارگری رژیم ایران، وضعیت کارگران ، بسیار نگران کننده و بحرانی است. در سال 2018، بیش از 5800 جنبش اعتراضی در ایران برگزار شد. صدها هزار راننده کامیون سه بار اعتصاب سراسری برگزار کرده و از اول نوامبر( دهم آبانماه) مجددا چهارمین دور از اعتصابات خود را آغاز کرده

اند.در ادامه بیانیه سندیکای سراسری حمل و نقل و لجستیک بلژیک آمده است:‌کارگران و رانندگان ایرانی هیچ امنیت شغلی ندارند و هیچ قانونی از آنها پشتیبانی نمی کند. کارگران ایرانی مجاز به تشکیل یک تجمع یا یک اتحادیه مستقل نیستند.

مهمترین مؤسسات اقتصادی و تولیدی متعلق به سپاه پاسداران ایران است که کارگران را با حداکثر فشار و سرکوبگری سوء استفاده می کند، اما وقتی کارگران دستمزد خود را درخواست می کنند، اخراج می شوند و سرکوب می شوند. ما از همه سازمان های کارگری می خواهیم که نقض حقوق بنیادین کارگران را محکوم کرده و خواستار آن هستیم که دیکتاتوری حاکم بر ایران تمام کارگران بازداشت شده را آزاد کند، به حقوق بشر و به تمام قوانین کار بین المللی احترام بگذارند.

ما خواهان آزادی سریع و بدون قید و شرط تمام کارگران و رانندگان کامیونی که در جریان اعتصابات دستگیر شده اند، هستیم.

ما حمایت خودمان را از خواسته های رانندگان و کارگران ایران ابراز می کنیم و از تمامی اتحادیه ها می خواهیم تا به همکاران ایرانی خود کمک کرده، از خواسته های آنها با حداکثر امکان حمایت کنند.

 

مطالب مرتبط:


لطفا به اشتراک بگذارید: