تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۲۶آبان

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۲۶آبان


  

  • آمریکا رژیم ایران را به نقض پیمان منع تکثیر تسلیحات شیمیایی متهم می کند


دو مقام آمریکایی به آسوشیتدپرس گفتند: دولت دونالد ترامپ در نظردارد هفته آینده اعلام کند رژیم ایران از کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی سال ۱۹۹۷ تبعیت نمی کند رژیم ایران پیمان منع تکثیر سلاح شیمیایی را نقض می کند ـ

 

https://www.apnews.com/d683abb007ec47b0ad32d39e74746b18

 

 

2-لردمگینس عضو مجلس اعیان انگلستان: نیروی انگیزاننده پشت قیامهای مردم ایران سازمان مجاهدین خلق ایران است، ‌غرب باید این سازمان و مقاومت دموکراتیک ایران را به رسمیت بشناسدلرد مگینس: جامعه جهانی باید سازمان مجاهدین را به رسمیت بشناسد ـ

https://dailycaller.com/2018/11/16/west-recognize-iran-resistance/

 

3- تجمع و راهپیمایی بزرگ نیشکر هفته تپه خوزستان، وحشت رژیم آخوندی و اعزام نیروهای یکان ویژه به شوش تجمع و راهپیمایی بزرگ کارگران نیشکر هفته تپه ـ عکس در پوشه 20دقیقه

 

گزارش1 ـ همکاری رژیم ایران و القاعده

”مارک گینزبرگ “ سفیر پیشین آمریکا در مراکش از همکاری رژیم ایران با القاعده می گوید. به گفته وی رژیم ایران تسهیلات لازم را برای این تروریستها

گزارش

همکاری رژیم ایران و القاعده

من در رابطه با بیست و هفتمین گزارش وزارت خارجه در مورد تروریسم سوال دارم . این گزارش اشاره میکند که رژیم ایران تسهیل کننده(اصلی) فعالیت القاعده در ایران است و از طرف دیگر عملیات القاعده را پشتیبانی میکرده است.

خیلی ها می گفتند دور از انتظار است که رژیم ایران از القاعده پشتیبانی کند

تحریمهایی علیه تعداد مشخصی از افراد بوسیله وزارت خزانه داری آمریکا اعمال شد. اتهام این افراد این بود که به از تمامی عملیاتهای القاعده حمایت کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا چه اقدامی می تواند در این رابطه بکند

”مارک گینزبرگ “سفیر پیشین آمریکا در مراکش: رژیم ایران بدون در نظر گرفتن تمایلات فرقه یی نیروهای تروریست از آنها حمایت می کند. حمایت این رژیم از القاعده را باید در این رابطه دید

ما در 2017 و در گزارشات ضد تروریستی در رابطه با ایران نگرانی خودمان را ابراز کردیم. رژیم ایران از طیف گسترده ای از گروههای تروریستی حمایت می کند و فعالیتهای آنها را تسهیل می کند

vlc-record-2018-11-13-21h56m50s-مارک گینزبرگ

 

گزارش2 ـ کنفرانس خبری ناتان سیلز و ایوانف

وزارت خارجه آمریکا نامگذاری تروریستهای وابسته به رژیم ایران را در دستور کار قرار داده است. گزارشی از کنفرانس مطبوعاتی دو مقام ارشد وزارت خارجه را می بینیم:

 

 گزارش

نامگذاری تروریستهای وابسته به رژیم ایران

مایک ایوانف دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت دیپلوماتیک: وزارت خارجه جایزه ای برای «برنامه دستگاه قضایی» تعیین می کند جایزه ای بالغ بر ۵ میلیون دلار برای اطلاعات در مورد سران حزب الله لبنان و حماس

یکی ازاین افراد صالح العروری alaroore نام دارد و با نیروی قدس سپاه پاسداران کار می کند.

وی به چندین حمله تروریستی و هواپیماربایی و آدمربایی مرتبط است.

وزارت خزانه داری آمریکا العروری را در سپتامبر ۲۰۱۵ در لیست تروریستی گنجاند.

فرد دیگری که نامگذاری تروریستی شده است خلیل یوسف محمود حرب نام دارد ولی مشاور نزدیک حسن نصرالله سرکرده حزب الله است ...

هیثم علی طباطبایی یک عنصر کلیدی از فرماندهان نظامی حزب الله است . وی فرماندهی نیروهای ویژه حزب الله را در سوریه و یمن بر عهده دارد. وزارت خارجه طباطبایی را در اکتبر ۲۰۱۶در لیست ویژه تروریسم جهانی لیست گذاری کرد.

حزب الله و حماس تسلیحات و آموزش و حمایت مالی از ایران دریافت می کنند. رژیمی که وزیر خارجه آنرا بعنوان کشور حامی تروریسم لیست گذاری کرده است.

وزارت خارجه حماس و حزب الله را بعنوان سازمان های تروریست خارجی در اکتبر ۱۹۹۷ لیست گذاری کرد و در لیست ویژه نهادهای جهانی تروریستی در اکتبر ۲۰۰۱ لیست گذاری کرد.

ناتان سیلز Nathan Sales هماهنگ کننده ضد تروریسم وزارت خارجه آمریکا:

ایران اصلی ترین کشور حامی تروریسم است این وجه تمایز شک برانگیز را سالیان است که حفظ کرده و هیچ نشانه ای از این که این عنوان را رها کند و جود ندارد.

اجازه دهید قدری آمار به شما بدهم:

رژیم ایران سالانه ۷۰۰ میلیون دلار به حزب الله لبنان می دهد.

یکصدمیلیون دلار به گروه های تروریستی مختلف فلسطینی از جمله حماس می دهد. درمجموع با کمک هایی که رژیم ایران به سایر گروه های تروریستی می کند مجموع آن یک میلیارد دلار در سال می شود.

 متاسفانه این مردم ایران هستند که مجبورند این بها را بپردازند. منابعی که رژیم ایران برای تامین مالی جاه طلبی های تروریستی جهانی خود می کند منابعی است که مستقیماً از جیب مردم عادی ایران بیرون می کشد این رژیم شهروندان خود را غارت می کند تا به نیروهای نیابتی خود در خارج بپردازد.

در داخل لبنان اعمال نابود کننده حزب الله مردم لبنان را به خطر انداخته است . به کمک رژیم ایران حزب الله زرادخانه خود را ساخته است این گروه بیش از ۱۰۰ هزار موشک و راکت در داخل لبنان انبار کرده است

همانطور که می دانیم حزب الله کارخانه های موشک سازی خود را در مراکز پرجمعیت می سازد و بطور موثری از شهروندان بیگناه بعنوان سپر انسانی استفاده می کند.

توانایی حزب الله برای بی ثبات کردن محدود به خاورمیانه نمی شود . میتواند داخل خود لبنان را نیز بی ثبات کند. نخست وزیر سعد حریری به رسانه ها گفت حزب الله همچنان تشکیل دولت جدید در لبنان را سد می کند. این ها تماماً به هزینه مردم لبنان است.

امروز وزارت خارجه جواد حسن نصرالله و تیپ المجاهدین را بعنوان تروریست های جهانی لیست گذاری شده ویژه( SDGT ) اعلام کرد.

جواد نصرالله پسر دبیرکل گروه حزب الله حسن نصرالله است .

علاوه بر این وزارت خزانه داری تعدادی از افراد وابسته به حزب الله را تحت عنوان تروریست های جهانی لیست گذاری شده تعیین کرده است.

با این افراد دولت ترامپ تاکنون بیش از ۴۰ شخص و نهاد مرتبط با حزب الله را فقط درهمین امسال لیست گذاری کرده که تاکنون عدد آن بالغ بر ۱۶۰ می شود.

تحریم های بیشتر در راه است و ادامه خواهد داشت تا زمانی که رژیم ایران و نیروهای نبابتی آن رفتار خود را تغییر دهند.

ما به تشدید فشار تازمانی که رژیم ایران به جامعه کشور های متمدن بپیوندد و حمایت خود را از قتل و ویرانی در سراسر جهان متوقف کند ادامه خواهیم داد.

 

https://www.state.gov/r/pa/prs/dpb/2018/11/287337.htm

 

گزارش3 ـ افزایش فشارهای اقتصادی بر روی رژیم ایران

لوک کافیlook cofee مدیر مرکز داگلاس برای سیاست خارجی آمریکا می گوید سازوکار اروپا برای تجارت با رژیم ایران به دلیل تحریمهای آمریکا به نتیجه نمی رسد:

گزارش

افزایش فشارهای اقتصادی بر روی رژیم ایران

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا متعهد شد که فشار بر روی رژیم ایران را افزایش دهد.

او گفت هدف واشینگتن آوردن فشار بسیار زیادی بر روی این رژیم است که صادرات نفتی اش را متوقف کند

او افزود هدف آمریکا از همان ابتدا کاهش صادرات نفتی ایران تا حد صفر بوده است.

انتظار می رود با این فشار و هدف قرار داده شدن بخش های نفت وبانک تحریمهای جدیدی به تحریم های قبلی اضافه شود.

 دولت آمریکا عقیده دارد این رژیم در عمل با عواقب جدی روبرو شده چرا که دامنه تحریم ها گسترده است.

جان بولتون گفت ارزش پول ایران به پایین ترین میزان رسیده است. تورم در این کشور بسیار افزایش داشته و رژیم ایران شاهد رکود است. در اشاره ای غیر مستقیم به شکست تلاش های اروپا برای دور زدن تحریم های آمریکا، نماینده وزیر خزانه داری آمریکا گفت شرکت های زیادی از ایران خارج شده اند ،از طرف دیگر سوئیفت هم خدمات رسانی به بانک مرکزی ایران را متوقف کرده است

لوک کافیlook cofee مدیر مرکز داگلاس برای سیاست خارجی آمریکا به اسکای نیوز گفت مواضع دولت ترامپ با مواضع دولت اوباما بسیار متفاوت است. عده ای در دولت اوباما عادت کرده بودند که با رژیم ایران همکاری کنند ولی الان آنها از رویکردهای دونالد ترامپ غافلگیر شده اند چرا که او قاطع است و می گوید توافق اتمی با رژیم ایران را ترک می کند و این کار را کرد و می گوید تحریم های جدیدی را هم به تحریم های قبلی اضافه می کند. که این کار را هم کرد

 فکر می کنم صحبتهای بولتون هم این است که دونالد ترامپ در برخورد با رژیم ایران جدی است و می خواهد به برنامه اتمی ایران پایان دهد . هیچ مانعی هم در رسیدن به این هدف وجود ندارد.

در ارتباط با کشورهای اروپایی هم باید آنها تصمیم بگیرند که آیا می خواهند همکاری شان با آمریکا را کنار بگذارند و با رژیم ایران کار کنند یا نه !

ولی از نظر اقتصادی و مالی پاسخ روشن است صدها شرکت اروپایی ایران را ترک کرده اند و سازوکار اروپایی تجارت با ایران امکان موفقیت هم ندارد

کلیپ

اسکای نیوز افزایش فشارهای اقتصادی بر روی رژیم ایرن

 

گزارش4 ـ رژیم ایران بیش از آنچه تصور می شد به بمب اتمی نزدیک بود

رژیم ایران به نسبت آنچه نهادهای اطلاعاتی فکر می‌کردند به بمب اتمی نزدیکتر بود. گزارشی از نشریه فارین پالسی

گزارش

رژیم ایران بیش از آنچه تصور می شد به بمب اتمی نزدیک بود

بنا به گفتة یک متخصص سرشناس اتمی برنامه اتمی تهران پیشرفته‌تر از چیزی بوده که نهادهای اطلاعاتی غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصور می‌کردند.

دیوید آلبرایت، یک فیزیکدان که رئیس مؤسسه غیرانتفاعی علوم و امنیت بین‌المللی در واشنگتن است گفت اگر ایران از توافق اتمی چندجانبه سال 2015 که رئیس جمهور دونالد ترامپ آنرا ترک کرد خارج شود، این کشور دارای دانش لازم برای ساخت سریع یک بمب شاید در عرض چند ماه می‌باشد.

رژیم ایران هنوز نیاز به تولید اورانیوم در سطح تسلیحاتی دارد. دیوید البرایت افزود: اگر رژیم ایران سانتریفیوژهایش را مجدداً راه اندازی کند، می‌تواند طی 7 الی 12 ماه اورانیوم کافی داشته باشد.

قبل از توافق اتمی چندجانبه سال 2015... اینکار تنها 2 ماه وقت میخواست...

وی افزود دولت فرانسه که در آن زمان می‌گفت ایران می‌تواند طی 3 ماه یک بمب داشته باشد، تخمین بسیار بهتری زده بود...

تجزیه و تحلیل مؤسسه علوم و امنیت بین المللی نشن می دهد رژیم ایران توانست “تا پایان سال 2003 زیرساخت یک برنامه تسلیحات اتمی جامع را برپا کند” . این رژیم در ابتدا قصد تولید 5 کلاهک اتمی را داشت که قدرت هر یک معادل 10 کیلوتن بود...

در اواخر سال‌های 1990، رژیم ایران “طیف کاملی از دانش و توانمندی فنی را ایجاد کرده بود و نه برخی توانمندی‌ها که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اواخر سال 2015 آنرا توصیف کرد.”

https://foreignpolicy.com/2018/11/13/iran-was-closer-to-a-nuclear-bomb-than-intelligence-agencies-thought/

 

گزارش5 ـ هشدار برایان هوک: با ایران معامله کنید، تحریم می‌شوید

برایان هوک به شرکت‌های اروپایی هشدار داد: اگر با رژیم ایران معامله کنید، تحریم می‌شوید:

گزارش

هشدار برایان هوک: با رژیم ایران معامله کنید، تحریم می‌شوید

بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی که بر اساس سازوکار ویژه اتحادیه اروپا با ایران وارد معامله و داد و ستد می‌شوند از گزند مجازات‌های اقتصادی واشنگتن در امان نخواهند بود.

این هشداری است که نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در واکنش به فشار قدرت‌های بزرگ اقتصادی اروپا به کشورهای کوچک‌تر مطرح کرده است. این قدرتها می خواهند کشورهای کوچکتر مرکزی برای تبادلات مالی با رژیم ایران براساس یک سازو کار ویژه ایجاد کنند. اما آنها تا به حال زیر بار نرفتند.

برایان هوک در این خصوص گفته است : «جای تعجب ندارد که اتحادیه اروپا برای اجرای آن چه سازوکار ویژه یا "اس‌وی‌پی" نامیده می‌شود و رفع نگرانی شرکت‌ها جهت معامله با ایران تلاش کند. ما نیز می‌گوییم که میزبان کانال اجرایی این سازوکار با مجازات آمریکا مواجه خواهد شد

این هشدار در حالی مطرح می‌شود که هیچ یک از کشورهای اروپایی تاکنون حاضر به پذیرفتن خطر میزبانی کانال مالی اتحادیه اروپا برای تسهیل مراودات بانکی و تجاری با ایران نشده‌اند.

اتریش آخرین کشوری بود که پیشنهاد میزبانی این کانال مالی را رد کرد. بر اساس آخرین گزارش‌ها کشورهای بزرگ اروپایی در حال حاضر کشور کوچک لوکزامبورگ را تشویق به پذیرفتن این پیشنهاد کرده‌اند.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در ادامه با خطاب قرار دادن بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اروپایی تاکید کرده است کشورش مصمم به اجرای شدیدترین تحریم‌ها و مجازات‌ها بر ضد رژیم «سفاک و خشن» ایران است و کمپانی‌های بزرگ اروپایی بی شک همواره بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح خواهند داد.

 

https://fa.euronews.com/2018/11/15/u-s-envoy-for-iran-warns-eu-banks-firms-against-non-dollar-iran-trade

منبع: دویچه وله 24آبان

https://www.dw.com/fa-ir/latestnews/a-46301194

 

گزارش6 ـ سفیر آمریکا:‌رژیم ایران باید از سوریه خارج شود

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در یک توجیه ویژه مطبوعاتی بر خروج تمامی نیروهای رژیم ایران از سوریه تأکید کرد:

گزارش

سفیر آمریکا:‌رژیم ایران باید از سوریه خارج شود

تایم کد: 00:28 – 01:02

جیمز جفری: بگذارید با اهدافمان در سوریه شروع کنم. رئیس جمهور این اهداف را در سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل متحد تقریبا 2 ماه پیش خیلی قوی بیان کرد. آنچه ما دنبال آن هستیم شکست پایدار داعش، یک روند سیاسی مجددا احیا شده و غیر قابل برگشت در سوریه تحت هدایت مردم سوریه و سازمان ملل و کاهش درگیری است. به این منظور همه نیروهای تحت فرماندهی رژیم ایران باید از کل سوریه خارج شوند.

تایم کد: 09:08 – 10:06

در مورد بیرون کردن رژیم ایران، این در اساس بخشی از روند پایان جنگ است. این یک هدف نظامی ایالات متحده نیست و این یک مأموریت نیروهای نظامی آمریکا نیست بلکه ما این را بعنوان نتیجه یک روندی می بینیم که جنگ داخلی را پایان خواهد بخشید و به مردم سوریه و همسایگان این کشور تضمینهایی در مورد امنیت ارائه خواهد داد. تحت چنین شرایطی ما رژیم ایران را تهدیدی برای سه شریک و متحد خودمان در اطراف سوریه می بینیم. اول از همه اسرائیل و بعد ترکیه و اردن. ما فکر میکنیم این یک معیار مهم برای هر گونه صلح پایدار است. ما یک صلح پایدار در سوریه نخواهیم داشت اگر رژیم ایران سیاستهای سلطه جویانه خود در سوریه را پیش ببرد. رژیم ایران همچنین از طریق حزب الله در جنوب لبنان و حوثیها در شمال یمن این سیاستهای خود را پیش می برد.

تایم کد: 27:21- 28:24

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه افزود:‌ ما برای همه سه هدف استراتژیک خودمان در سوریه را روشن ساختیم. ما هیچ منفعتی برای هیچ کس نمی بینیم که نیروهای رژیم ایران مشخصا موشکهای بلند برد را که تهدیدی برای دیگران است در این منطقه مستقر کند. یا رژیم ایران در سوریه بماند و به جنگ دامن بزند. ما باید همه را متقاعد کنیم که خروج نیروهای رژیم ایران بهترین راه است که به یک نتیجه صلح آمیز و باثبات در منطقه برسیم و ما به این کار ادامه میدهیم تا به این هدف برسیم.

20181114- DOS- بریفینگ ویژه سفیر جیمز جفری نماینده ویژه برای تعامل با سوریه

 

گزارش7 ـ تروریستهای رژیم ایران در عراق در لیست سیاه آمریکا

آمریکا 4 نفر را که متهم به ادارة عملیات حزب‌الله در عراق بودند تحریم کرد. گزارشی از وال استریت ژورنال

گزارش

تروریستهای رژیم ایران در عراق در لیست سیاه آمریکا

در حالیکه مقامات آمریکایی روی اروپا فشار می‌آورند تا در نامگذاری بال سیاسی حزب‌الله بعنوان بخش غیرقابل تفکیک یک سازمان تروریستی به واشنگتن بپیوندند، دولت ترامپ روز سه‌شنبه 4 مرد را که می‌گوید عملیات حزب‌الله در عراق را هدایت میکنند تحریم کرد.

دولت آمریکا عهد کرد که کارزار فشار روی این گروه را افزایش دهد.

خزانه‌داری آمریکا مشغول هدف قرار دادن حزب‌الله بعنوان یک نیروی نیابتی عمده رژیم ایران است...

خزانه‌داری گفت این 4 مرد فعالیت‌های عملیاتی، اطلاعاتی و مالی این گروه را در عراق هدایت می‌کنند

عدنان حسین کوثرانی فردی است که خزانه‌داری آمریکا می‌گوید نفر عمده جمع‌آوری پول برای حزب الله است.

 شیبل محسن عبید الزیدانی shebel Mohsen obayd که آمریکا می‌گوید بعنوان هماهنگ‌کنندة مالی بین نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های مسلح فرقه‌ای در عراق کار می‌کرده است.

سیگال مندلکر، معاون وزیرخزانه‌داری آمریکا در امر تروریسم و اطلاعات مالی گفت، “حزب‌الله یک نیروی نیابتی تروریستی رژیم ایران است که دنبال تضعیف استقلال عراق و بی‌ثبات کردن خاورمیانه است.”

 

 

https://www.wsj.com/articles/u-s-sanctions-four-men-it-alleges-run-hezbollahs-iraq-operations-1542125622?mod=searchresults&page=1&pos=2

 

گزارش8 ـ گسترش دخالتهای رژیم ایران در عراق به بهانه بازسازی

رژیم ایران تحت پوشش بازسازی عراق درصدد به جیب زدن پولهای کلان و یافتن راههایی برای دور زدن تحریمهاست:

گزارش

گسترش دخالتهای رژیم ایران در عراق به بهانه بازسازی

در عراق منابع مطلع گفتند رژیم ایران با استفاده از شبه نظامیان حشد الشعبی کنترل امنیتی مناطقی راکه در اختیار داعش بود بدست گرفته است

هدف رژیم ایران از این اقدام دور زدن تحریمهای آمریکا به بهانه بازسازی است

این بار طرحهای رژیم ایران در مناطق سنی نشینی است که از کنترل گروه داعش آزاد شده است

 این رژیم توسط شبه نظامیان حشد الشعبی بعنوان بازوی نظامی اش در عراق و نیز گروه موسوم به حشد عشایری کنترل امنیتی استانهای آزاد شده را بدست گرفته است

هدف از این تلاش رژیم ، استفاده از پروژه های اقتصادی است که در آینده قرار است از طریق شرکت های وابسته اش برای بازسازی این استانها صورت گیرد

این رژیم می داند چنین طرحی نمی تواند اجرا شود مگر اینکه یک پوشش سیاسی در داخل مجلس عراق داشته باشد تا تضمین کند پروژه های بازسازی عراق به رژیم ایران واگذار می شود

در حال حاضر رژیم ایران قصد دارد تا با این بهانه که می خواهد مناطق آزاد شده را باز سازی کند شخصیتهای سنی عراقی را به کشورهای عرب اعزام کند تا از این کشورها کمک های مالی دریافت کند .

 بدین ترتیب شرکت های ایرانی به مبالغ هنگفتی دست خواهند یافت . این شرکت ها با اسامی مختلف عمل می کنند تا هویت اصلی شان را مخفی نگاه دارند

 اگر این طرح رژیم پیش برود می تواند پولهای هنگفتی را به جیب بزند

 

970820-اسکای نیوز-رژیم ایران و دخالت در عراق به بهانه بازسازی

ژاپن بزودی خرید نفت ایران را متوقف میکند

سایت اویل پرایس: منابع صنعتی و تجاری گفتند: ژاپن بزودی خرید نفت ایران را متوقف کند.  احتمالا پالایشگاههای ژاپن بارگیری نفت از ایران را تاپایان مارس ۲۰۱۹ به پایان می برند چرا که معلوم نیست معافیت های آنها بعد از ماه مه تمدید شود.

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Japan-Might-Soon-Stop-Buying-Iranian-Crude.html


 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: