نبرد کامیونداران برای آزادی همکاران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۰

نبرد کامیونداران برای آزادی همکاران - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۰ -۲۶آبان۱۳۹۷


با سلام خدمت هم میهنان عزیز
برنامه امروزمون رو تقدیم حضورتون می‌کنیم. دردها البته زیادند ،اما درمان فریاد هست و اعتراض. دراین هفته موج فزاینده ای ازاعتراضات واعتصابات ،درسرتاسرمیهن اسیرمان درجریان است ،که نشان دهنده خشم ونارضایتی اقشارمختلف مردم ،ازاین حاکمیت دزد وغارتگر می باشد.ومی رود با گسترش این اعتراضات طومار حکومت ننگ وجنایت را درهم بپیچد وطلیعه آزادی را نوید دهد. امروز با ما همراه باشید با گزارشی از نبردکامیونداران برای آزادی همکاران ،و اعتراضات و اعتصابات کارگران فولاد اهواز، ودرانتهای برنامه هم گزارشی ازالیگودرز قربانی پروژه قم رود ،ازنظرتان می گذرد.

اخبار


صنعت خودروسازی و قطعه سازی در آستانه ورشکستگی


رییس انجمن صنایع همگن قطعه سازی: ۱۵هزار میلیارد تومان خودروسازان به قطعه‌سازان بدهی دارند. در این شرایط این میزان کمی نیست و روند پرداخت بدهی بشدت کند است. اگر همین روند ادامه یابد، تا دو ماه آینده هم صنعت قطعه‌سازی و هم خودروسازی ورشکست خواهد شد.

کارگزاران حکومتی پدید آورندگان فقر و فلاکت


رئیس هیئت‌مدیره ارگان حکومتی سازمان دیده‌بان شفافیت در یک اعتراف بی‌سابقه عنوان کرد: زن‍ان تن‌فروش، کودکان خیابانی، بیکاران و زندانیان، قربانیان یک امضای مسئولان «یقه‌سفید» هستند.

به اسم روستاییان به جیب غارتگران وابسته به حکومت


مدیرعامل اتحادیه سراسری منابع طبیعی و آبخیزداری: در بحث تسهیلات به روستاییان که دولت آن را در بوق و کرنا کرد تا کنون اقدامی انجام نشده و تنها در حد حرف باقی مانده است و قصدشان این است که مردم را مشغول نگه دارند. تسهیلات تنها برای برخی افراد خاص است و به روستاییان نمی‌رسد.

غارت حقابه کشاورزان قهدریجان توسط ارگانهای حکومتی مردم را به خاک سیاه کشانده است


عضو ارگان حکومتی شورای اسلامی استان اصفهان از شهرستان فلاورجان: بدلیل عدم ارائه حقابه کافی « در حال حاضر، در قهدریجان اکثر مردم دچار بیکاری و قطع درآمد شده‌اند«. اکنون برخی از همان افرادی که روزگاری ثروتمند و مستضعف‌پرور بودند آن‌چنان دچار فقر و محرومیت شده‌اند که نیازمند کمک هستند.

وزارت بهداشت رژیم دشمن محرومان و تهیدستان


نایب رئیس ارگان حکومتی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری: وقتی وزیر بهداشت مملکت، در مورد بیمارانِ مبتلا به «ام‌اس» می‌گوید "چه لزومی دارد کلی خرج بیماری کنیم که در آستانه احتضار است و مرگ او را فقط برای شش ماه به تعویق بیاندازیم"، دیگر چه توقعی دارید؟! همین نگرش و رویکرد است که به خروج داروهای سرطان از شمول بیمه می‌انجامد. استراتژی‌های وزارت بهداشت به ضرر محرومان و فرودستان تدوین شده است.

۹۰ درصد کودکان کار از تحصیل محروم هستند


عضو کمیسیون آموزش مجلس ارتجاع: بیش از 90 درصد کودکان کار بازمانده از تحصیل هستند، متاسفانه بخش زیادی از این کودکان به اجبار و تنها برای تامین معیشت خانواده درس و مدرسه را رها و مشغول کار شده‌اند.

رودخانه شهرچایی ارومیه نفس‌های آخر را می‌کشد


خبرگزاری حکومتی تسنیم: حال و روز رودخانه "شهرچایی" در ارومیه خوب نیست و شهروندان این دیار به آرامی عادت می‌کنند که چهار فصل سال، این رود را خالی از موج‌های خروشانی ببینند که روزگاری دریاچه ارومیه را سیراب می‌کرد.
رودخانه شهرچایی اصلی‌ترین منبع تأمین آب شهروندان ارومیه و یکی از رودخانه‌های تأمین‌کننده آب کشاورزی ساکنان جلگه سرسبز ارومیه است.

خشک‌شدن منابع زیرزمینی یزد تا 15 سال آینده


بنابر اعلام کارشناسان، ادامه روند برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی، سبب می‌شود تا منابع زیرزمینی آب یزد تا 15 سال آینده خالی و کاملا خشک شود. این امر زنگ خطر را برای وضعیت بحران آبی در استان به صدا درآورده است.

گزارش اول « نبردکامیونداران برای آزادی همکاران »


از صبح روز پنجشنبه دهم آبان، چهارمین دور اعتصاب سراسری کامیونداران زحمتکش در سال جاری، طبق فراخوان قبلی در شهرهای مختلف شروع شد. اولین و مهم‌ترین خواسته رانندگان اعتصابی، آزادی همکاران بازداشت‌ٰشده شون‌که در دور سوم اعتصاب سراسری در مهرماه، توسط نیروهای سرکوبگر آخوندی دستگیر شدن. گزارشی را باهم ببینیم.

گزارش دوم « اعتراضات و اعتصابات کارگران فولاد اهواز »


سفره ما خالیه ‌‌ظلم وستم کافیه این شعاری است که ازعمق وجود کارگران ایران به گوش می رسد، زیرا که غارتگران حاکم بر میهنمان تمامی ثروتهای این مملکت را برای افکارشوم و توسعه طلبانه خود در کشورهای دیگر هزینه می کنند.
گزارشی ازاعتصاب کارگران فولاد ملی اهوازتهیه شده که نشان دهنده وجدان بیدار همین کارگران به جان آمده برای احقاق حقوق ازدست رفته اشان می باشد.

گزارش سوم « الیگودرز قریانی پروژه قم رود »


سیاست‌های ویرانگر رژیم آخوندی، محیط زیست کشوروزندگی کشاورزان زحمت کش رو به ورطه‌ی نابودی کشونده و بخصوص موضوع آب به یک بحران برگشت ناپذیر تبدیل شده.گزارش مستندی داریم ازالیگودرز در استان لرستان که یک نمونه ازاین فاجعه اسفناک را نشون میده
لطفا به اشتراک بگذارید: