هشدار برایان هوک: با ایران معامله کنید، تحریم می‌شوید-۲۰دقیقه-۲۶آبان

هشدار برایان هوک: با ایران معامله کنید، تحریم می‌شوید-۲۰دقیقه-۲۶آبان


 

برایان هوک به شرکت‌های اروپایی هشدار داد: اگر با رژیم ایران معامله کنید، تحریم می‌شوید:

گزارش

هشدار برایان هوک: با رژیم ایران معامله کنید، تحریم می‌شوید

بانک‌ها و شرکت‌های اروپایی که بر اساس سازوکار ویژه اتحادیه اروپا با ایران وارد معامله و داد و ستد می‌شوند از گزند مجازات‌های اقتصادی واشنگتن در امان نخواهند بود.

این هشداری است که نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در واکنش به فشار قدرت‌های بزرگ اقتصادی اروپا به کشورهای کوچک‌تر مطرح کرده است. این قدرتها می خواهند کشورهای کوچکتر مرکزی برای تبادلات مالی با رژیم ایران براساس یک سازو کار ویژه ایجاد کنند. اما آنها تا به حال زیر بار نرفتند.

برایان هوک در این خصوص گفته است : «جای تعجب ندارد که اتحادیه اروپا برای اجرای آن چه سازوکار ویژه یا "اس‌وی‌پی" نامیده می‌شود و رفع نگرانی شرکت‌ها جهت معامله با ایران تلاش کند. ما نیز می‌گوییم که میزبان کانال اجرایی این سازوکار با مجازات آمریکا مواجه خواهد شد

این هشدار در حالی مطرح می‌شود که هیچ یک از کشورهای اروپایی تاکنون حاضر به پذیرفتن خطر میزبانی کانال مالی اتحادیه اروپا برای تسهیل مراودات بانکی و تجاری با ایران نشده‌اند.

اتریش آخرین کشوری بود که پیشنهاد میزبانی این کانال مالی را رد کرد. بر اساس آخرین گزارش‌ها کشورهای بزرگ اروپایی در حال حاضر کشور کوچک لوکزامبورگ را تشویق به پذیرفتن این پیشنهاد کرده‌اند.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در ادامه با خطاب قرار دادن بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ اروپایی تاکید کرده است کشورش مصمم به اجرای شدیدترین تحریم‌ها و مجازات‌ها بر ضد رژیم «سفاک و خشن» ایران است و کمپانی‌های بزرگ اروپایی بی شک همواره بازار آمریکا را به بازار ایران ترجیح خواهند داد.

 

https://fa.euronews.com/2018/11/15/u-s-envoy-for-iran-warns-eu-banks-firms-against-non-dollar-iran-trade

منبع: دویچه وله 24آبان

https://www.dw.com/fa-ir/latestnews/a-46301194
لطفا به اشتراک بگذارید: