تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۲۷آبان

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۲۷آبان


 

1-هیل، نشریه کنگره آمریکا: دخالت نظامی رژیم ایران در یمن فراگیر شده است. نیروهای نیابتی این رژیم در یمن با حمایت کامل سپاه پاسداران اقدام به شلیک موشک می کنند و عرضه جهانی نفت را تهدید می کننددخالت نظامی فراگیر رژیم ایران در یمن

https://thehill.com/opinion/international/416994-yemens-war-is-a-dangerous-proxy-in-irans-global-battle

 

2-عراق پول گاز ایران را با دینار می‌پردازد. تحریمهای آمریکا مانع از پرداخت دلار می شود(عراق پول گاز ایران را به دینار می پردازد

https://bit.ly/2ONqbax

 

3-تظاهرات شهروندان فرانسوی در حمایت از مردم فلسطین حمایت شهروندان فرانسوی از مردم فلسطین ـ

منبع: آناتولی26آبان

https://bit.ly/2PCRM3F

 

 

گزارش1 ـ ضرورت مقابله با رژیم یاغی ایران

دیوید هیل معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی طی سخنانی در شورای روابط خارجی بر ضرورت مقابله با رژیمهای یاغی مانند رژیم ایران تأکید کرد:

گزارش

ضرورت مقابله با رژیم یاغی ایران

تایم کد: 04:19 – 07:40

دیوید هیل: ما باید با استراتژی دفاع ملی رئیس جمهور که دسامبر گذشته منتشر شد، شروع کنیم. این استراتژی نسبت به چالش آفرینها هشدار میدهد مشخصا قدرتهای چین و روسیه و کشورهای یاغی نظیر ایران و کره شمالی و سازمانهای تهدید کننده فرا ملیتی که فعالانه ایالات متحده و متحدین و شرکایمان را به چالش میکشند. این چیزی است که استراتژی دفاع ملی رئیس جمهور مشخص میکند. تمرکز روی رژیمهای یاغی به هیچ وجه به این معنی نیست که تمرکز ما روی تروریسم را تحت الشعاع قرار بدهد. کاملا برعکس آن. هم رژیمهای یاغی و هم قدرتهای دیگر از نیروهای نیابتی استفاده میکنند تا به اهدافشان برسند، آسیب برسانند و اقتصاد ما را تخریب کنند. رژیم ایران را در نظر بگیرید، که تحریمهای سختگیرانه ای بر آن اعمال کردیم. ما از قدرتهای تحریمی خودمان استفاده میکنیم تا هزینه های بیشتری برای برنامه موشک بالستیک رژیم ایران اعمال کنیم. ما همچنین تحریمهایی بر حزب الله اعمال میکنیم که رژیم ایران از آن پشتیبانی میکند. ما جواد نصرالله را بعنوان تروریستهای جهانی لیست گذاری کردیم. جواد فرزند رئیس حزب الله حسن نصرالله است . قریب به یقین است که رژیم ایران و حزب الله به منافع آمریکا آسیب می رسانند. همکاران من در جامعه امنیتی و نظامی به خوبی مطلعند و اقدامات پیشگیرانه مناسبی را اتخاذ میکنند. ....

دیوید هیل افزود: همانطور که وزیر پمپئو علنا اعلام کرد: رژیم ایران از طریق نیروهای نیابتی پرسنل ما در بصره را بصورت مستقیم تهدید میکند.

همزمان ما باید با شیوه هایی که دشمنان ما ممکن است استفاده کنند تا به ما آسیب برسانند یا تضعیف کنند، خودمان را منطبق کنیم. یک تهدید جدید تهدید سایبری است. هک کردنها و حملات سایبری روزانه در سرتیتر خبرها هستند. ما دستان عوامل دولتی را در این حملات می بینیم. .....روسیه، چین و ایران در استفاده بدخواهانه از دامنه سایبری تردید نمی کنند. دشمنان ما حملات سایبری را یک سلاح کم هزینه می دانند. رژیمهای یاغی هیچ مرزی بین اهداف نظامی و اهداف اجتماعی و اقتصادی قائل نیستند. بنابراین ما باید حملات سایبری بیشتری از دشمنانمان انتظار داشته باشیم نه کمتر و بر اساس آن آمادگی کسب کنیم.

https://www.youtube.com/watch?v=ZO4xOByGewI

 

گزارش 2ـ ‌سلاح تحریمها علیه رژیم ایران

مجله تایم می نویسد: دونالد ترامپ، سیستم مالی جهان را تبدیل به سلاحی علیه رژیم تهران کرد. بخشهایی از این مقاله از نظرتان می گذرد:

گزارش

‌ سلاح تحریمها علیه رژیم ایران

در شش ماه گذشته، دونالد ترامپ علیرغم مقاومت همه قدرتهای بالقوه دنیا، سیستم مالی جهان را تبدیل به سلاحی علیه رژیم تهران کرده است و دارد نتایج این کار خود را بدست می اورد.

 این سیاست باعث شده شرکتها و موسسات مالی از ایران خارج شوند. شرکتها و مؤسساتی که سرمایه گذاریهایشان را در ایران متوقف کردند تا با خطر تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا روبرو نشوند.

در روز 5 نوامبر، دولت ترامپ سخت ترین اقدام خود را انجام داد و مجازاتهای فلج کننده اش روی بخش نفت، سیستم بانکی و حمل و نقل ایران را تجدید کرد...

روزی که دونالد ترامپ آخرین تحریمها علیه ایران را اعلام کرد، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، رژیم ایران یک گزینه دارد.. این رژیم میتواند با کنار گذاشتن یک پیچ، چرخشی 180 درجه ای انجام دهد و مثل یک کشور نرمال، عمل کند یا میتواند شاهد فروپاشی اقتصادش باشد.

پمپئو گفت، بیش از 100 کمپانی تاکنون از ایران خارج شده اند یا طرحهایشان برای تجارت با ایران را کنسل کرده‌اند و بیش از 20 کشور واردات نفت ایران را متوقف کرده اند . این اقدام آنها باعث شده روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از صادرات ایران کم شود

به دنبال تصمیم آمریکا سوئیفت SWIFT روز 5 نوامبر اعلام کرد: تعداد نامشخصی از بانکهای رژیم ایران را از این سیستم قطع کرده ست.

تهران شاهد سقوط ارزش ریال در مقابل دلار آمریکا بوده است که از ژانویه نزدیک 80 درصد سقوط کرده است...

تظاهرات های پراکنده در سراسر کشور بدلیل سقوط آزاد اقتصادی رخ داده است. ...

اقدامات دولت ترامپ دستیابی رژیم ایران به تکنولوژی موشکهای بالستیکی و حمایت وی از شبه نظامیان در یمن، سوریه و لبنان را هدف قرار داده است، سایر کشورها نیز قبول دارند سیاست رژیم ایران باعث بی ثباتی منطقه خاورمیانه شده است.

 

 

http://time.com/5448792/iran-sanctions-american-diplomatic-power/

 

گزارش 3ـ همکاری رژیم ایران و القاعده

”مارک گینزبرگ “ سفیر پیشین آمریکا در مراکش از همکاری رژیم ایران با القاعده می گوید. به گفته وی رژیم ایران تسهیلات لازم را برای این تروریستها فراهم می کند ناتان سلز نیز معتقد است رژیم ایران از طیف گسترده یی از نیروهای تروریستی حمایت می کند.

گزارش

همکاری رژیم ایران و القاعده

”مارک گینزبرگ “سفیر پیشین آمریکا در مراکش: من در رابطه با بیست و هفتمین گزارش وزارت خارجه در مورد تروریسم سوال دارم . این گزارش اشاره میکند که رژیم ایران تسهیل کننده(اصلی) فعالیت القاعده در ایران است و از طرف دیگر عملیات القاعده را پشتیبانی میکرده است.

خیلی ها می گفتند دور از انتظار است که رژیم ایران از القاعده پشتیبانی کند

تحریمهایی علیه تعداد مشخصی از افراد بوسیله وزارت خزانه داری آمریکا اعمال شد. اتهام این افراد این بود که به از تمامی عملیاتهای القاعده حمایت کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا چه اقدامی می تواند در این رابطه بکند

ناتان سلز: رژیم ایران بدون در نظر گرفتن تمایلات فرقه یی نیروهای تروریست از آنها حمایت می کند. حمایت این رژیم از القاعده را باید در این رابطه دید

ما در 2017 و در گزارشات ضد تروریستی در رابطه با ایران نگرانی خودمان را ابراز کردیم. رژیم ایران از طیف گسترده ای از گروههای تروریستی حمایت می کند و فعالیتهای آنها را تسهیل می کند

vlc-record-2018-11-13-21h56m50s-مارک گینزبرگ

 

گزارش ۴- پیش نویس قطعنامه نقض حقوق بشر توسط رژیم ایران

نقض حقوق بشر در ایران در قطعنامه یی که توسط کمیته سوم مجمع عمومی تصویب شد محکوم گردیده است:

گزارش

قطعنامه محکومیت نقض حقوق بشر در ایران

رژیم حاکم بر ایران پرونده سنگینی از نقض حقوق بشر دارد ، این موضوع جدیدی نیست

 نقض حقوق بشر یکی از برجسته ترین نمودهای رژیم ایران از بدو پیدایش آن در دهه هشتاد قرن گذشته است

در سالهای اخیر بویژه بعد از تظاهراتی که باعث ایجاد تنش در این حکومت شده دامنه نقض حقوق بشر در ایران گسترده تر شده است

این موضوع باعث شده است تا بسیاری از جمله سازمانهای بین المللی ناقوس خطر را به صدا در آورند

پرونده نقض حقوق بشر در ایران همچنان بر روی میز کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل است. این کمیته با تصویب قطعنامه شدید اللحنی از این رژیم می خواهد تا به نقض حقوق بشر پایان دهد

در این قطعنامه از مقامات ایرانی خواسته شده تا دستگیری های خودسرانه فعالان و مخالفان را پایان دهند

کمیته سوم از شمار بسیار زیاد اعدامها در ایران ابراز نگرانی شدید کرده و از رژیم ایران خواسته تا از تبعیض علیه زنان خود داری کند و به آزادی عقیده ، بیان و مذهب احترام بگذارد. کمیته سوم مجمع عموومی همچنین از ابعاد دستگیریها ابراز نگرانی کرده است.

در قطعنامه ملل متحد تصریح شده :‌ رژیم ایران حقوق اقلیت های دینی را نقض می کند بطوریکه آنها با محدودیت و ظلم وسرکوب و دستگیری روبرو می شوند.

سازمان ملل همچنین از رژیم می خواهد تا محدودیت هایی که علیه اپوزیسیون سیاسی ، مدافعان حقوق بشر، نویسندگان و فعالان اعمال کرده را بر دارد.

منبع

970825-اسکای نیوز -قطعنامه کمیته سوم سازمان ملل

 

گزارش ۵ـ سفیر آمریکا:‌رژیم ایران باید از سوریه خارج شود

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در یک توجیه ویژه مطبوعاتی بر خروج تمامی نیروهای رژیم ایران از سوریه تأکید کرد:

گزارش

سفیر آمریکا:‌رژیم ایران باید از سوریه خارج شود

تایم کد: 00:28 – 01:02

جیمز جفری: بگذارید با اهدافمان در سوریه شروع کنم. رئیس جمهور این اهداف را در سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل متحد تقریبا 2 ماه پیش خیلی قوی بیان کرد. آنچه ما دنبال آن هستیم شکست پایدار داعش، یک روند سیاسی مجددا احیا شده و غیر قابل برگشت در سوریه تحت هدایت مردم سوریه و سازمان ملل و کاهش درگیری است. به این منظور همه نیروهای تحت فرماندهی رژیم ایران باید از کل سوریه خارج شوند.

تایم کد: 09:08 – 10:06

در مورد بیرون کردن رژیم ایران، این در اساس بخشی از روند پایان جنگ است. این یک هدف نظامی ایالات متحده نیست و این یک مأموریت نیروهای نظامی آمریکا نیست بلکه ما این را بعنوان نتیجه یک روندی می بینیم که جنگ داخلی را پایان خواهد بخشید و به مردم سوریه و همسایگان این کشور تضمینهایی در مورد امنیت ارائه خواهد داد. تحت چنین شرایطی ما رژیم ایران را تهدیدی برای سه شریک و متحد خودمان در اطراف سوریه می بینیم. اول از همه اسرائیل و بعد ترکیه و اردن. ما فکر میکنیم این یک معیار مهم برای هر گونه صلح پایدار است. ما یک صلح پایدار در سوریه نخواهیم داشت اگر رژیم ایران سیاستهای سلطه جویانه خود در سوریه را پیش ببرد. رژیم ایران همچنین از طریق حزب الله در جنوب لبنان و حوثیها در شمال یمن این سیاستهای خود را پیش می برد.

تایم کد: 27:21- 28:24

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه افزود:‌ ما برای همه سه هدف استراتژیک خودمان در سوریه را روشن ساختیم. ما هیچ منفعتی برای هیچ کس نمی بینیم که نیروهای رژیم ایران مشخصا موشکهای بلند برد را که تهدیدی برای دیگران است در این منطقه مستقر کند. یا رژیم ایران در سوریه بماند و به جنگ دامن بزند. ما باید همه را متقاعد کنیم که خروج نیروهای رژیم ایران بهترین راه است که به یک نتیجه صلح آمیز و باثبات در منطقه برسیم و ما به این کار ادامه میدهیم تا به این هدف برسیم.

کلیپ

20181114- DOS- بریفینگ ویژه سفیر جیمز جفری نماینده ویژه برای تعامل با سوریه

 

 

گزارش۶ ـ دو مقام ارشد خمرهای سرخ به اتهام نسل‌کشی به حبس ابد محکوم شدند

جنایتکاران علیه بشریت از مجازات در امان نخواهند ماند حتی اگر دهها سال بگذرد:

گزارش

جنایتکاران علیه بشریت مجازات می شوند

پس از گذشت بیش از چهار دهه از پایان حکومت خمرهای سرخ در کامبوج، دو تن از مقامات ارشد این گروه از سوی یک دادگاه مورد حمایت سازمان ملل به اتهام نسل‌کشی مجرم شناخته شدند.

دادگاه «ویژه کامبوج» اعلام کرد خیو سامفانKHEYO SAMFAN ، رئیس جمهور پیشین کامبوج و نون چه‌آ NON CHEAمشهور به «برادر شماره دو»، مشاور پل پوت و ایدئولوگ ارشد در دوران خمرهای سرخ به اتهام نسل‌کشی مسلمانان «چام» و همچنین کشتار در ویتنام و جنایت علیه بشریت مجرم شناخته شده و به حبس ابد محکوم شدند.

داگاه معروف به دادگاه خمرهای سرخ یا «شعبه ویژه کامبوج» (ECCC) دادگاهی ملی در کامبوج است که در سال ۱۹۹۷ با همکاری سازمان ملل متحد با هدف محاکمه سران «خمرهای سرخ» با اتهام نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت در این کشور تاسیس شد.

مردم چام، قومی در آسیای جنوب شرقی هستند که اکثرا در کامبوج و ویتنام زندگی می‌کنند. در دهه ۶۰ میلادی جنبش‌های متعددی در ویتنام برای استقلال ایالت چام شکل گرفت.

حکومت خمرهای سرخ در سال ۱۹۷۵ با رهبری پل پوت مشهور به برادر شماره یک با کودتا علیه پادشاه در کامبوج به قدرت رسید. در مدت ۴ سال حکومت این گروه بر کامبوج دو میلیون نفر در «کشتزارهای مرگ» این حکومت کشته شدند.

 

https://fa.euronews.com/2018/11/16/former-khmer-rouge-officials-found-guilty-of-genocide-sentenced-to-life-prison

 

گزارش۷ـ سخنان جنجالی وزیر امنیت سایبری ژاپن

سخنان جنجالی وزیر امنیت سایبری ژاپن موجب دردسر شده است

گزارش

سخنان جنجالی وزیر امنیت سایبری ژاپن

وزیر جدید امنیت سایبری ژاپن در اظهاراتی که حیرت همگانی را در پی داشته گفته هرگز در زندگیش از کامپیوتر استفاده نکرده است. او همچنین گفته که هرگز با کیبورد تایپ نکرده است.

یوشیتاکا ساکوراداyoshetaka sakorada، وزیر جدید امنیت سایبری ژاپن که ۶۸ سال سن دارد به قانونگذاران ژاپنی گفت: «از ۲۵ سالگی و از زمانی که مستقل شدم، برای کارهایم به کارکنان و منشی‌هایم دستور داده‌ام و هرگز از کامپیوتر استفاده نکرده‌ام»

ساکورادا ماه گذشته و در جریان ترمیم کابییه از سوی شینزو آبه نخست وزیر بعنوان وزیر امنیت سایبری انتخاب شد. او همچنین مدیریت بازی های المپیک وپارالمپیک ۲۰۲۰توکیو را نیز برعهده دارد.

دستپاچگی این وزیر هنگامی که تلاش داشت به سوال نمایندگان پارلمان درباره استفاده از USB در نیروگاههای هسته‌ای پاسخ دهد نیز باعث شگفتی نمایندگان شد.

یک نماینده جناح اپوزیسیون پارلمان ژاپن در این ارتباط گفت: «باورکردنی نیست کسی که کامپیوتر را لمس نکرده است مسئول سیاست‌های سایبری ژاپن باشد. این ماجرا در شبکه‌های اجتماعی موضوع طنز و انتقاد شده است. یک کاربر توئیتر نوشته است: «اگر هکری وزیر را هدف قرار دهد نمی تواند هیچ اطلاعاتی از او بدزدد. در واقع این قدرتمندترین نوع امنیت است»

https://fa.euronews.com/2018/11/16/japan-s-new-minister-of-cybersecurity-has-never-used-a-computer-ever

 

 

مدیرعامل پیشین بانک صادرات: کل نظام بانکی پولشویی می کند

احمد حاتم یزدی، مدیر عامل پیشین بانک صادرات: کل نظام بانکی پولشویی می کند. پولشویی در ایران خیلی بیشتر از آن چیزی است که ظریف گفته است. در یک مدت کوتاه "٣۰ هزار میلیارد تومان پول مردم نزد موسسات غیرمجاز پولشویی شد و رفت."

منبع:‌ اقتصاد نیوز و اراف ای فرانسه فارسی

https://bit.ly/2PAU436

https://bit.ly/2RZrDc2

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: