در خاطره روزها ۲۷ آبان ۱۳۹۷- ۱۸ نوامبر


[caption id="attachment_182020" align="alignleft" width="250"]پنجاه‌ و‌دومین قطعنامه نقض حقوق بشر پنجاه‌ و‌دومین قطعنامه نقض حقوق بشر[/caption]

۲۷ آبان ۱۳۸۴ – ۱۸نوامبر پنجاه‌ و‌دومین قطعنامه نقض حقوق بشر


کمیتة سوم «مجمع عمومی ملل متحد» در اجلاس خود در «نیویورک» طی صطعنامه‌یی نقض وحشیانه حقوق بشر توسط رژیم آخوندی ایران را محکوم کرد. در این قطعنامه استمرار شنکنجه و احکام وحشیانه و خوار کننده مانند شلاق زدن و قطع عضو محکوم شد.





[caption id="attachment_182021" align="alignleft" width="250"]در گذشت مارسل پروست در گذشت مارسل پروست[/caption]

۲۷ آبان – ۱۸نوامبر « ۱۹۲۲ میلادی» در گذشت مارسل پروست


مارسل پروست با نام والنتین لویی ژرژ اوژن، زادة ۱۰ ژوئیه ۱۸۷۱ نویسنده و مقاله نویس فرانسوی، به دلیل نگارش اثر عظیمش با عنوان در جستجوی زمان از دست رفته، یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ ادبیات قلمداد می‌شود. از سال ۱۹۰۹ یکسره به نوشتن پرداخت.





[caption id="attachment_182022" align="alignleft" width="250"]رد کردن جایزة ادبی نوبل رد کردن جایزة ادبی نوبل[/caption]

۲۷ آبان – ۱۸نوامبر « ۱۹۲۶ میلادی» رد کردن جایزة ادبی نوبل


«جورج برنارد شاو» نویسندة سرشناس ایرلندی در این روز از پذیرفتن جایزة ادبی نوبل امتناع کرد. وی در توضیح گفت: این پول از فروش مواد منفجره‌یی به دست می‌آید که بیشتر این مواد در کشتار مردم به کار می‌رود. انسان نباید پول آلوده و نا پاک را هزینه زندگانی کند.





[caption id="attachment_182023" align="alignleft" width="250"]کشف « دماغة امید نیک» کشف « دماغة امید نیک»[/caption]

۲۷ آبان – ۱۸نوامبر « ۱۴۷۷ میلادی» کشف « دماغة امید نیک»


«بارتولومئو دیاس»، دریانورد پرتغالی در این روز به منتهی‌الیه قارة آفریقا، محل تلاقی دو اقیانوس «اطلس» و « هند» رسید و آنجا را «دماغة توفان‌ها» نامید. پرنس «جان دوم» رئیس کشور «پرتغال» نام این دماغه را به «دماغة امید نیک» تغییر داد.





[caption id="attachment_182025" align="alignleft" width="250"]توفان بزرگ دریایی در شمال توفان بزرگ دریایی در شمال[/caption]

۲۷ آبان – ۱۸نوامبر « ۱۲۴۱ میلادی» توفان بزرگ دریایی در شمال


در این روز یک توفان دریایی که در دریای شمال بوجود آمده بود، دیوارة ساحلی « هلند» در منطقه «یدازه» را ویران ساخت و ده‌ها منطقة کشاورزی به زیر آب فرو رفت. در این حادثه بیش از ۹ هزار تن جان باختند.



لطفا به اشتراک بگذارید: