سفیر آمریکا:‌رژیم ایران باید از سوریه خارج شود-۲۰دقیقه

سفیر آمریکا:‌رژیم ایران باید از سوریه خارج شود-۲۰دقیقه-۲۷آبان


 

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه در یک توجیه ویژه مطبوعاتی بر خروج تمامی نیروهای رژیم ایران از سوریه تأکید کرد:

گزارش

سفیر آمریکا:‌رژیم ایران باید از سوریه خارج شود

 

جیمز جفری: بگذارید با اهدافمان در سوریه شروع کنم. رئیس جمهور این اهداف را در سخنرانی خود در مجمع عمومی ملل متحد تقریبا 2 ماه پیش خیلی قوی بیان کرد. آنچه ما دنبال آن هستیم شکست پایدار داعش، یک روند سیاسی مجددا احیا شده و غیر قابل برگشت در سوریه تحت هدایت مردم سوریه و سازمان ملل و کاهش درگیری است. به این منظور همه نیروهای تحت فرماندهی رژیم ایران باید از کل سوریه خارج شوند.

 

در مورد بیرون کردن رژیم ایران، این در اساس بخشی از روند پایان جنگ است. این یک هدف نظامی ایالات متحده نیست و این یک مأموریت نیروهای نظامی آمریکا نیست بلکه ما این را بعنوان نتیجه یک روندی می بینیم که جنگ داخلی را پایان خواهد بخشید و به مردم سوریه و همسایگان این کشور تضمینهایی در مورد امنیت ارائه خواهد داد. تحت چنین شرایطی ما رژیم ایران را تهدیدی برای سه شریک و متحد خودمان در اطراف سوریه می بینیم. اول از همه اسرائیل و بعد ترکیه و اردن. ما فکر میکنیم این یک معیار مهم برای هر گونه صلح پایدار است. ما یک صلح پایدار در سوریه نخواهیم داشت اگر رژیم ایران سیاستهای سلطه جویانه خود در سوریه را پیش ببرد. رژیم ایران همچنین از طریق حزب الله در جنوب لبنان و حوثیها در شمال یمن این سیاستهای خود را پیش می برد.

 

نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه افزود:‌ ما برای همه سه هدف استراتژیک خودمان در سوریه را روشن ساختیم. ما هیچ منفعتی برای هیچ کس نمی بینیم که نیروهای رژیم ایران مشخصا موشکهای بلند برد را که تهدیدی برای دیگران است در این منطقه مستقر کند. یا رژیم ایران در سوریه بماند و به جنگ دامن بزند. ما باید همه را متقاعد کنیم که خروج نیروهای رژیم ایران بهترین راه است که به یک نتیجه صلح آمیز و باثبات در منطقه برسیم و ما به این کار ادامه میدهیم تا به این هدف برسیم.

بریفینگ ویژه سفیر جیمز جفری نماینده ویژه برای تعامل با سوریه
لطفا به اشتراک بگذارید: