سلاح تحریمها علیه رژیم ایران-۲۰دقیقه

سلاح تحریمها علیه رژیم ایران-۲۰دقیقه-۲۷آبان


 

مجله تایم می نویسد: دونالد ترامپ، سیستم مالی جهان را تبدیل به سلاحی علیه رژیم تهران کرد. بخشهایی از این مقاله از نظرتان می گذرد:

گزارش

‌ سلاح تحریمها علیه رژیم ایران

در شش ماه گذشته، دونالد ترامپ علیرغم مقاومت همه قدرتهای بالقوه دنیا، سیستم مالی جهان را تبدیل به سلاحی علیه رژیم تهران کرده است و دارد نتایج این کار خود را بدست می اورد.

 این سیاست باعث شده شرکتها و موسسات مالی از ایران خارج شوند. شرکتها و مؤسساتی که سرمایه گذاریهایشان را در ایران متوقف کردند تا با خطر تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا روبرو نشوند.

در روز 5 نوامبر، دولت ترامپ سخت ترین اقدام خود را انجام داد و مجازاتهای فلج کننده اش روی بخش نفت، سیستم بانکی و حمل و نقل ایران را تجدید کرد...

روزی که دونالد ترامپ آخرین تحریمها علیه ایران را اعلام کرد، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، رژیم ایران یک گزینه دارد.. این رژیم میتواند با کنار گذاشتن یک پیچ، چرخشی 180 درجه ای انجام دهد و مثل یک کشور نرمال، عمل کند یا میتواند شاهد فروپاشی اقتصادش باشد.

پمپئو گفت، بیش از 100 کمپانی تاکنون از ایران خارج شده اند یا طرحهایشان برای تجارت با ایران را کنسل کرده‌اند و بیش از 20 کشور واردات نفت ایران را متوقف کرده اند . این اقدام آنها باعث شده روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت خام از صادرات ایران کم شود

به دنبال تصمیم آمریکا سوئیفت SWIFT روز 5 نوامبر اعلام کرد: تعداد نامشخصی از بانکهای رژیم ایران را از این سیستم قطع کرده ست.

تهران شاهد سقوط ارزش ریال در مقابل دلار آمریکا بوده است که از ژانویه نزدیک 80 درصد سقوط کرده است...

تظاهرات های پراکنده در سراسر کشور بدلیل سقوط آزاد اقتصادی رخ داده است. ...

اقدامات دولت ترامپ دستیابی رژیم ایران به تکنولوژی موشکهای بالستیکی و حمایت وی از شبه نظامیان در یمن، سوریه و لبنان را هدف قرار داده است، سایر کشورها نیز قبول دارند سیاست رژیم ایران باعث بی ثباتی منطقه خاورمیانه شده است.

 

 

http://time.com/5448792/iran-sanctions-american-diplomatic-power/
لطفا به اشتراک بگذارید: