در خاطره روزها ۲۸ آبان ۱۳۹۷- ۱۹ نوامبر

در خاطره روزها ۲۸ آبان ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_182372" align="alignleft" width="250"]افشای معاملة تسلیحاتی با آمریکا افشای معاملة تسلیحاتی با آمریکا[/caption]

۲۸ آبان ۱۳۶۶- ۱۹ نوامبر افشای معاملة تسلیحاتی با آمریکا


«خمینی» برای خرید سلاح از آمریکائیان، وارد معاملات مخفی با طرف‌های آمریکایی شده و تلاش می‌کرد با شعارهای ضد آمریکایی آن را پنهان کند. کمیسیون ویژه کنگره آمریکا معروف به «کمیسیون ایران-کنترا» در این روز «ریگان» رئیس جمهور وقت را مقصر شناخت.





[caption id="attachment_182373" align="alignleft" width="250"]انور سادات در پارلمان اسرائیل انور سادات در پارلمان اسرائیل[/caption]

۲۸ آبان – ۱۹نوامبر « ۱۹۷۷ میلادی» انور سادات در پارلمان اسرائیل


در این روز «انور سادات» رئیس جمهوری وقت «مصر» وارد «اسرائیل» شد و روز بعد در پارلمان این کشور سخنرانی کرد. وی نخستین رئیس یک کشور عربی بود که به دعوت دولت «اسرائیل» به این کشور رفت.





[caption id="attachment_182374" align="alignleft" width="250"]هزارمین گل «پله» هزارمین گل «پله»[/caption]

۲۸ آبان – ۱۹نوامبر « ۱۹۶۹ میلادی» هزارمین گل «پله»


«ادسون آرانتس دوناسیمنتو» ملقب به «پله»، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال «برزیل» که در دوران بازیگری خود ۳ جام جهانی را کسب کرد و رکوردهای بسیاری را شکست، در این روز موفق شد «هزارمین» گلش را به ثمر برساند.





[caption id="attachment_182375" align="alignleft" width="250"]زادروز ایندیرا گاندی زادروز ایندیرا گاندی[/caption]

۲۸ آبان – ۱۹نوامبر « ۱۹۶۹ میلادی» زادروز ایندیرا گاندی


«اندیرا گاندی، فرزند «جواهر لعل نهرو» زنی که سه بار نخست وزیر هند شد، در این روز به دنیا آمد، و در ۶۷ سالگی توسط یکی از محافظانش کشته شد. «ایندیرا» از منتقدان سیاست خارجی «آمریگا» بود و با کمک «شوروی» توانست یک ارتش نیرومند برای هند به وجود آورد.





[caption id="attachment_182377" align="alignleft" width="250"]در گذشت فرانتس شوبرت در گذشت فرانتس شوبرت[/caption]

۲۸ آبان – ۱۹نوامبر « ۱۸۲۸ میلادی» در گذشت فرانتس شوبرت


«فرانتس شوبرت» یکی از نوابغ موسیقی اتریش آخرین آهنگساز اتریشی برجستة مکتب کلاسیک-رمانتیک بود. او در عمر بسیار کوتاه خود ۹ سمفونی، ۱۴ کوارتت زهی، ۲ تریوی پیانو، و بسیاری آثار زیبای دیگر پدید آورد، او بسیار زیر تآثیر آهنگ‌سازان بزرگی چون هایدن، موتسارت و بتهوون است.



لطفا به اشتراک بگذارید: