چشم‌انداز فروپاشی ساز و کار اروپایی و تهدید عراقچی برای خروج از برجام

چشم‌انداز فروپاشی ساز و کار اروپایی- عراقچی تهدید به خروج از برجام میکند


درپی گزارشهای رویترز و دیگر رسانه های خبری در باره چشم انداز فروپاشی محتمل ساز وکار مالی اروپایی برای تبادلات مالی با رژیم آخوندی، عراقچی معاون وزیر خارجه رژیم با تهدید به خروج رژیم از برجام اعلام کرد: اروپاییها یا نخواستند یا نتوانستند کاری انجام دهند، اگر ماندن در برجام به نفع ما نباشد ادامه حضور در برجام برای ما فایده‌ای ندارد.

وی روز دوشنبه طی یک سخنرانی گفت: به دلیل تهدیدها و فشارهای سنگین آمریکا هنوز هیچ کشوری از جمله اتریش و لوکزامبورگ حاضر نشده‌اند میزبانی اجرای سازوکار ویژه مالی را بپذیرند.

ما تاکنون به دلیل منافع سیاسی و اقتصادی در برجام باقی مانده‌ایم اما این شرایط حتماٌ پایدار نخواهد ماند و اروپاییها باید بدانند این وضعیت نمی‌تواند به این شکل ادامه پیدا کند. اروپاییها یا نخواستند یا نتوانستند کاری انجام دهند، اگر ماندن در برجام به نفع ما نباشد ماندن در برجام برای ما فایده‌ای ندارد.

معاون وزیر خارجه رژیم در یک تهدید مضحک، خطاب به کشورهای اروپایی افزود: اگر اروپا فکر می‌کند منطقه غرب آسیا بدون برجام امن‌تر است می‌تواند امتحان کند. منطقه، کلکسیونی از مسائل و مشکلات دارد. آیا اروپا تحمل موج جدید تروریسم و مهاجرت و شروع بحران هسته‌ای را دارد؟

 

قاسمی سخنگوی وزارت خارجه حکومت آخوندی نیز در باره اجرا نشدن سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای تبادل مالی با رژیم گفت:

قاسمی: ما امیدواریم که در ادامه روندی که با اتحادیه طی کردیم بتوانیم به این فرمول مشخص و این ساز و کار برسیم ما اگر بدانیم که طرفهای برجامی ما نمی توانند یا نمی خواهند در تعهداتی که به عهده انها نهاده شده گام بردارند ما نیز از ابزارهای خودمان و توانمندیهای خودمان استفاده لازم رو خواهیم کرد ولی من هنوز فکر می کنم باید امیدوار بود و جای امیدواری هست
لطفا به اشتراک بگذارید: