گسترش اعتراضات در ایران-۲۰دقیقه

گسترش اعتراضات در ایران-۲۰دقیقه-۲۸آبان




اعتراضات در ایران در سایه وخامت وضعیت معیشتی و اقتصادی روز به روز گسترش می یابد: اعتصاب معلمان در بیش از 50، اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، تحصن چند روزه کارگران شرکت فولاد اهواز، استمرار اعتصاب رانندگان کامیون ، تظاهرات کشاورزان در اصفهان و همچنین تجمع اعتراضی ملوانان و شناورهای تجاری در بوشهر تنها گوشه یی از این اعتراضات است:

مهدی عقبانی به الاخباریه گفت:





در حاضر تقریبا 70 شهر ایران در 21 استان، نسبت به وضعیت وخیم معیشتی و وخامت وضعیت اقتصادی و ندادن حقوق و در پی ناتوانی رژیم در براورده کردن خواسته های مردم ، در تحصن و اعتراض به سر میبرند. دامنه این اعتراضات تا آنجا گسترش یافته است که کشاوزران اصفهان و دیگر شهرها را نیز شامل شده است.

شکی نیست که تحریمهای جدید آمریکا بیش از پیش منجر به وخامت اوضاع اقتصادی در ایران گردید. سقوط تاریخی پول ایران و آنچه صدها هزار کارگر و کارمند درباره وظایفشان میگویند نیز منجر به بروز بحرانهای شدید برای حکومت گردید، حکومتی که به گفته ناظران عاجز از ایجاد هر گونه اصلاحات بوده و در اساس از اختلافات داخلی بین دو جناح حاکم رنج میبرد. ضمن آنکه سپاه پاسداران بر منابع مالی و اقتصادی کشور سلطه دارد و آنها را به منظور تأمین مالی تروریسم بر باد میدهد.

مهدی عقبانی افزود:

هنگامی که سپاه پاسدران با تحریم از سوی ایالات متحده و جامعه بین‌المللی مواجه شود این بدان معناست که اقتصاد ایران در تمامیت دچار سقوط میشود. زیرا سپاه به طور کامل اقتصاد کشور را در دست دارد

در بازی طناب کشی بین فشارهای خارجی علیه رژیم ایران که منجر به تضعیف قدرت و امکانات سپاه پاسدران میشود، و اعتراضات مستمر داخلی که همزمان با استمرار وضعیت وخیم اقتصادی هر چه بیشتر رو به گسترش میباشد، بقای این رژیم در خطر است آنهم در سایه اوجگیری صدای اعتراضات مردمی که خواهان سرنگونی این رژیم هستند
لطفا به اشتراک بگذارید: