هفت تپه می‌رزمد - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۱

هفت تپه می‌رزمد - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۱ -۲۹آبان۱۳۹۷


 

سلام همه دست اندرکاران مجله اجتماعی اقتصادی رو خدمتتون عرض می‌کنم.،به پنجاه ویکمین برنامه مجله اجتماعی رسیدیم .مجله ایکه تلاش میکنه ،فریادها واعتراضهای شما را به تصویربکشه وبه گوش جهانیان برسانه ،همین خیزش ها و اعتراضها به ما قوت قلب وامید میده تا هرچه بیشترتلاش کنیم تا پژواک صدای شما باشیم .

در برنامه امروز، بعد از عناوین خبرها، ابتدا نگاهی داریم به افزایش سرسام آور قیمتها ،در قسمت بعد گزارشی از اعتراضات کارگران هفت تپه که این روزها اوج تازه ای گرفته را باهم می بینیم و گزارش پایانیاختصاص دارد به سرزمین دردورنج وفراموش شده بشاگرد دراستان سیستان وبلوچستان که گواهی است برحاکمیت سیاه آخوندها .

فروپاشی اقتصاد ایران محصول غارت و دزدی کارگزاران حکومتی


نماینده ساوه در مجلس ارتجاع: در این ۲۰ سال آنهایی که بلد بودند خوردند و زدند و بردند، کارهایی که ما با اقتصاد ایران کردیم اگر با اقتصاد آلمان هم می‌شد آنجا را هم نابود می‌کرد. هرچقدر که درمی‌آوریم، خرج می‌کنیم. فروپاشی اقتصادی قابل پیش‌بینی و طبیعی بود.

انهدام صنعت نساجی و بیکاری ۹۳۰ هزار نفر


رئیس کمیسیون کارگری مجلس ارتجاع: صنعت نساجی از خصوصی‌سازی و سیاست‌های غلط آسیب بسیار دید، صنعت نساجی که کاکل صنایع ایران بود؛ منهدم شد. ۹۳۰ هزار شغل در این صنعت از بین رفت.

غارت و چپاول از جیب مزد بگیران و زحمتکشان


نایب رئیس ارگان حکومتی اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری: جای افسوس است که منابع صندوق‌ها را کارگران و مزدبگیرانِ کم‌درآمد تامین می‌کنند اما همین منابع، صرف رفاهٍ اقشار دیگر می‌شود؛ از یک طرف با این استدلال که باید جلوی خرج‌های اضافی را گرفت، داروهای شیمی‌درمانی را از شمول بیمه خارج می‌کنند و از طرف دیگر، به راحتی 5 درصد به منافع مادی اقشار دیگر می‌افزایند.

قیمت تولید زراعی،باغی و دامداری ۲۵.۶ درصد گران شد


شاخص قیمت تولید کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در فصل تابستان سال ٩٧ نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٤٥.٩ درصد و شاخص چهار فصل منتهی به فصل تابستان نیز نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم سالانه) ٢٥.٦ درصد افزایش یافته است.

حذف بیمه 680 هزار قالیباف از تأمین اجتماعی


خبرگزاری حکومتی فارس: به دلیل عدم تأمین منابع مالی، سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر آنکه افراد جدید را مشمول بیمه خود نکرد، خیلی‌ها را نیز از حمایت این بیمه محروم کرد. به طوری که از یک میلیون بافنده در کل کشور فقط 320 هزار نفر بیمه شده‌ باقی ماندند.

جاده‌های غیراستاندارد قاتل جان کارگران است


خبرگزاری حکومتی ایلنا: پانزدهم آبان یکی از کارکنان شاغل در تاسیسات نفتی میدان نرگسی در نزدیکی وحدتیه در دشتستانِ بوشهر، به دره سقوط کرد و فوت شد. متوفی در حال رانندگی بود که این اتفاق رخ داد. جاده‌های منتهی به تاسیسات نفتیِ نرگسی از لحاظ اصول ایمنی، در وضعیت مناسبی نیستند و همین مساله، سلامت کارگران شاغل در این تاسیسات را تهدید می‌کند.

جان ۲۵ درصد دانش آموزان تهرانی در معرض خطر


عضو شورای شهر رژیم در تهران: بیش از هزار واحد آموزشی تهران در بافت فرسوده قرار دارد و مناطق ۹ ، ۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ و ۱۴ بیشترین مدارس فرسوده و ناامن را دارند.

بیکاری حدود ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی


به گزارش یکی از رسانه‌های حکومتی: در تابستان ۹۷ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹.۵ درصد بوده است.

کاهش ۲۵ درصدی آبهای تجدید پذیر کشور


معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو گفت: میزان آب تجدیدپذیر کشور در دوره پنج ساله اخیر، از ۱۴۰ میلیارد متر مکعب به ۱۰۵ میلیارد متر مکعب رسیده که حاکی از کاهش ۲۵ درصدی است. کاهش آبهای تجدید پذیر در کشور در اثر حفر چاههای غیر مجاز گسترده در سراسر کشور که عمدتا توسط به سپاه پاسداران صورت گرفته می باشد.

گزارشات :‌


گزارش اول « هفت تپه می رزمد »


گامهای سترگ کارگران به جان آمده نیشکر هفت تپه برای گرفتن حقوق ازدست رفته اشان به داخل شهررسید وفریادشان را برسر سردمداران دزد وغارتگر این حاکمیت سیاه بلندتر کردند با هم این گزارش رو می بینیم

گزارش دوم « بشاگرد سرزمین فراموش شده »


گزارشی داریم در ارتباط با وضعیت اسف بار ساکنان شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان، شهری فراموش شده بعد از چهل سال حاکمیت ننگین آخوندها،که ازابتدایی ترین امکانات زندگی هم برخوردار نیستن. به این گزارش توجه کنید.
لطفا به اشتراک بگذارید: