اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران تظاهرات کارگران نیشگر هفت تپه و فولاد اهواز

اعتصاب و تظاهرات شجاعانه کارگران نیشگر هفت تپه و فولاد اهواز


علیه ستم و سرکوب نظام آخوندی


صبح روز سه شنبه ۲۹آبان (۲۰نوامبر) اعتصاب و تظاهرات شجاعانه کارگران نیشکر هفت تپه و فولاد اهواز ادامه یافت.

کارگران نیشکر هفت تپه در شانزدهمین روز اعتصاب خود در اعتراض به دستگیری همکارانشان در مقابل فرمانداری رژیم در شهر شوش دست به تظاهرات زدند. آنها در راهپیمایی به سمت بازار شهر شعار می دادند: کارگر زندانی آزاد باید گردد؛ کارگران فولاد ما هستیم، کنار هم می ایستیم. هیهات مناالذله؛

در اهواز، کارگران فولاد در یازدهمین روز اعتصاب خود به‌رغم حضور فشرده انواع نیروهای سرکوبگر، در مقابل استانداری دست به تظاهرات زدند. آنها شعار می دادند:‌ ما کارگران فولاد علیه ظلم و بیداد می جنگیم؛ بیکاری، تورم، بلای جان مردم؛ تورم، گرانی، پاسخ بده روحانی؛ همشهری به‌هوش باش، ما کارگریم نه اوباش؛ می ایستیم، می‌میریم، حقمان را می گیریم؛

کارگران پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته بود: کارگران بیدارند از استثمار بیزارند؛ کارگر،معلم ،کشاورز ، راننده زحمتکش اتحاد اتحاد. آنها سپس در حالی که شعارهایی در حمایت از کارگران هفت‌تپه سر می دادند به سمت فرمانداری حرکت کردند.

در تهران نیز جمعی از کارگران کارخانه‌ها و کارگاههای مختلف در خیابان انقلاب تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان و معیشت مشقت بار خود شدند. کارگران تراکتهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: اشتغال، معیشت، حق مسلم ماست؛ افزایش دستمزد حق مسلم ماست؛ کارگران سپس در خیابان انقلاب در تهران دست به تظاهرات زدند.

همزمان جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در پردیس مرکزی دانشگاه در همبستگی با کارگران هفت تپه و در حمایت از مطالبات و خواستهای آنها تجمع کردند. دانشجویان شعار می‌دادند: از هفت تپه تا تهران، زحمتکشان در زندان؛ فرزند کارگرانیم کنارشان می‌مانیم.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران


۲۹ آبان ۱۳۹۷ (۲۰نوامبر۲۰۱۸)


 
لطفا به اشتراک بگذارید: