تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۳۰آبان

تحولات ایران وجهان در۲۰دقیقه-۳۰آبان


مقدمه :

-تحریم ۹ فرد و نهاد مرتبط با رژیم ایران توسط خزانه داری آمریکا، یک شبکه گسترده از راه همکاری با شرکتهای روسی میلیونها بشکه نفت در اختیار رژیم اسد قرار می داد. نیروی قدس میلیونها دلار بدست می آورد

 

-هشدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: عواقبی شدیددرانتظارهرکسی است که به سوریه نفت بفرستد یا سعی کند تحریمهای آمریکاعلیه فعالیتهای تروریستی رژیم ایران را دوربزند.

https://twitter.com/USAdarFarsi/status/1064934082117816321

-فراخوان اتحادیه معلمان انگلستان برای آزادی فوری کارگران دستگیرشده نیشکر هفت تپه

 

گزارشات :

گزارش1 ـ هشدار برایان هوک به رژیم ایران

گزارش2 ـ تظاهرات کارگران در جنوب ایران

گزارش۳ ـ میراث وحشتناک جنگ جهانی اول، سلاح شیمیایی است

گزارش۴ ـ فرانسه و اتحادیه اروپا خواهان اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی شدند

گزارش۵ ـ صنعت نفت ونزوئلا در حال از هم گسستن است

گزارش۶ ـ واکسن ابولا؛ پایان یک ویروس مرگبار؟

نایب رئیس اتاق ایران و چین به انزوانی بین المللی

مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق ایران و چین: اینکه بگوییم ما ۱۵ همسایه داریم، در واقع نوشداروی پس از مرگ سهراب است. با کشورهای جنوب خلیج فارس که رابطه نداریم، ترکمنستان اجازه عبور هواپیماهای ما را نمی‌دهد، آذربایجان به دلیل حمایت ما از ارمنستان در موضوع قره باغ مشکل دارد.وقتی ادعا می‌کنیم که بازار ۴۰۰ میلیونی در اطراف ما وجود دارد نباید فراموش کنیم که با ۷۰ یا ۸۰ درصد آن مشکل داریم.

 

 

هشدار برایان هوک به رژیم ایران

برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران تاکید کرد رژیم ایران باید میان توقف سیاست‌هایش در بی ثبات کردن خاورمیانه یا فروپاشی، یکی را انتخاب کند.

او با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه رژیم گفت بانک‌های جهان از همکاری با این رژیم هراس دارند.

هماهنگ کننده گروه اقدام علیه رژیم ایران در وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «الحدث» گفت: رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

او افزود : «هدف از تحریم‌های ما جلوگیری از رسیدن پول به رژیم ایران است. سامانه مالی سوئیفت ارتباط خود را با ۵۰ بانک ایرانی قطع کرده و بیش از ۱۰۰ نهاد جهانی اعلام کرده اند که فعالیت های تجاری خود با رژیم ایران را متوقف کرده اند به این دلیل طی امسال ریال ارزش ایران ۷۵ درصد کاهش داشته است . این رژیم با چالش های بسیار بزرگ اقتصادی روبرو شده که اغلب بخاطر سوء مدیریت رژیم ایران است .

برایان هوک افزود: رژیم ایران میلیون‌ها دلار به حوثی‌های یمن می‌بخشد. ما از مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد و نقش او حمایت می‌کنیم و مانع رسیدن پول ایرانی به حماس، جهاد اسلامی، شبه‌نظامیان شیعه، حزب‌الله و شبه‌نظامیان عراقی خواهیم شد».

برایان هوک گفت: «ما در اقداممان بسیار جدی هستیم. رژیم ایران یا باید از بی ثبات کردن خاورمیانه دست بکشد یا به طور کامل فرو خواهد پاشید».

 

او خاطر نشان کرد چند کشور در خرید نفت از رژیم ایران معافیت بدست آورده اند ولی این اقدام برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت صورت گرفته است . برایان هوک تأکید کرد: «در سال ۲۰۱۹ بازار نفت باثبات‌تر خواهد شد و خواهیم توانست صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم».

او در ادامه گفت : « دیکتاتوری دینی خونریز ایران را از به دست آوردن پول محروم خواهیم کرد (...) مردم ایران بخاطر وضعیت زندگی شان از این رژیم راضی نیستند .

برایان هوک در ارتباط با تلاش رژیم برای دور زدن تحریم های اقتصادی آمریکا به الحدث گفت : دولت پیشین آمریکا اجازه داد تا این رژیم تحریم ها را دور بزند ولی اقدام ما در این دور بسیار قوی تر خواهد بود و با قاطعیت تحریم هایمان را اعمال خواهیم کرد . آمریکا هر فرد یا نهادی که تحریم های ما را دور بزند مجازات خواهد کرد. می خواهیم مانع از آن شویم که این دیکتاتوری دینی خونریز پول بدست بیاورد تا از فعالیت های خبیثانه اش در این منطقه از جهان و نیز اروپا و سایر مناطق جهان حمایت کند.

 

 

تظاهرات کارگران در جنوب ایران

تلویزیون اسکای نیوز گزارشی از اعتصاب و تظاهرات کارگران نیشکر هفته تپه منتشر کرد. باهم می بینیم:

کارگران نیشکر هفت تپه در شهر شوش واقع در استان خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق هایشان دست به اعتصاب زدند

این اعتصاب با اعتراضات سایر کارگران بخاطر وخامت وضعیت اقتصادی و گسترش فقر و بیکاری در منطقه همزمان است

دو هفته است که در استان خوزستان در جنوب ایران کارگران دست به اعتصاب می زنند

تظاهرات اعتراضی هر روز شعله ورتر می شود چرا که رژیم به خواسته های معترضین پاسخ نمی دهد

تظاهرات به دلیل وخامت وضعیت اقتصادی شروع شد . کارخانه ها به مدت شش ماه حقوق کارگران را پرداخت نکرده اند

اغلب این تظاهرات در شهر شوش تمرکز داشته است

در این شهر یک کارخانه بزرگ قند وجود دارد

کارگرانی که به آنها حقوق پرداخت نشده نزدیک به شش هزار نفر می شوند

کارگران خواهان حقوق خود هستند

کارگران در تظاهرات خود سفره های خالی را در خیابان پهن کردند تا نشان دهند خانواده هایشان چیزی برای خوردن ندارند و در خانه پایه ای ترین نیازهای زندگی وجود ندارد

علاوه بر خواسته های کارگری و اجتماعی ساکنان خوزستان علیه سیاست های تبعیض آمیز حکومت اعتراض دارند . دولت آنها را شهروندان درجه دو می داند

ماههاست که شهر اهواز شاهد تظاهرات است . مردم در اعتراض به فقدان خدمات پایه ای مانند بی آبی و قطع برق تظاهرات کرده اند

تظاهرات در اهواز بخشی از وضعیت پر جوش مردم ایران است که در سایر استانها و شهرهای ایران نیز دیده می شود

 

میراث وحشتناک جنگ جهانی اول، سلاح شیمیایی است

میراث وحشتناک جنگ جهانی اول، سلاح شیمیایی است آیا روزی می رسد که از این سلاح استفاده نشود؟ گزارشی از فاکس نیوز

این یک روش شناخته شده وحشیانه و نابخشودنی در جنگ بود:

”سلاحهای شیمیایی“.

یک میراث بیرحمانه از جنگ جهانی اول ،که بطور گسترده از گازهای سمی در میادین جنگی مدرن استفاده شد .

ظهور یک پدیده ِ بیرحمانه و غم انگیز که بطور هولناکی تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

”بسام ریفایی “،رئیس مجلس آمریکایی سوری : در دنیای امروز این یک بی وجدانی است .

وی به جامعه جهانی انتقاد کرد که اجازه می دهد بشار اسد بازهم از سلاحهای شیمیایی استفاده کند

”بسام ریفایی : «من نمیتوانیم تصور کنم چه بر سر کسانی میآید که در زیرزمین خانه هایشان با بچه هایشان در تاریکی پناه گرفته اند و منتظر سلاح شیمیایی هستند که از آسمان فرود می آید تا آنها را خفه کند.»

این درسی است که از سال 1918 آموخته نشده است .

در 11 نوامبر، جهان صدمین سالگرد صلح را که به پایان جنگ جهانی اول منجر شد برگزار کرد.

اما ساکت شدن توپها ، مانع از استفاده از سلاحهای شیمیایی نشد.

دکتر ”تیماسی وست کات“باید کسانی که این سلاح استفاده می کنند از آن فاصله بگیرند ما آنها را می شناسیم

دکتر ”تیماسی وست کات“ ، یک پروفسور تاریخ از دانشگاه ”پارک“ در میسوری است .

وی همچنین مدیر مرکز مطالعات جنگهای بزرگ در جورجیاست.

دکتر ”تیماسی وست کات“: فسفر سفید یک ( ماده ) بسیار قوی است که ممکن است کسانی آنرا شبه یک ابر سفید دیده باشند .این ماده، پوست را از بین میبرد و بسیار سریع جذب می شود.

ممکن است تعدادی از مردم آشنایی با گاز خردل داشته باشند که تنفس آن اعضای داخلی و همچنین خارجی بدن انسان را از بین میبرد »

آلمانها، اگر چه میدانستند که استفاده از این سلاح به یک جنایت جنگی می انجامد اما علیه انگلیسیها در سال 1915 به کار بردند.

برای اولین بار در سال 1899 (استفاده از این سلاح ) غیر قانونی اعلام شد اما طرفهای درگیر استفاده از آن را متوقف نکردند.

”جاناتان کیسی “ : این مانند یک سلاح وحشت آفرین است .

”جاناتان کیسی “ مدیر موزه ملی جنگ جهانی اول است

”جاناتان کیسی “: این بسیار شوکه کننده بود و بسیار سریع باعث وحشت در بین سربازان میشد ، زیرا آنها هیچ تجربه ای در این رابطه نداشتند ویا آموزشی برای مقابله با آن ندیده بودند و وسائل دفاعی نداشتند ...

سفیر انگلستان در سازمان ملل: ... بعد از گذشت این همه سال و در صدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول ،(هستند ) کشورهایی که حتی به فکر استفاده از سلاحهای شیمیایی علیه مردم کشور خودشان می افتند.

 

https://video.foxnews.com/v/5859973174001/?playlist_id=1821663211001#sp=show-clips.

 

فرانسه و اتحادیه اروپا خواهان اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی شدند

فرانسه و اتحادیه اروپا خواهان اصلاح ساختار سازمان تجارت جهانی شدند:

اتحادیه اروپا و فرانسه خواستار اعمال اصلاحات زیربنایی در ساختار سازمان تجارت جهانی شدند.

نمایندگان فرانسه و اتحادیه اروپا در کنفرانسی که در پاریس برگزار شد، اعلام کردند سازمان تجارت جهانی برای توقف جنگ تجاری کنونی که ممکن است به یک «خودکشی اقتصادی» در جهان بینجامد، نیاز به اصلاحات «فوری» و «بلندپروازانه» دارد. آنها همچنین از چین خواستند به تلاش برای اعمال این اصلاحات بپیوندد.

در این کنفرانس که با موضوع «یک سازمان تجارت جهانی همخوان با قرن بیست و یکم» برگزار شد، روبرتو آوزدوAWZEDO، مدیر کل سازمان تجارت جهانی نیز حضور داشت.

این کنفرانس در فاصله دو هفته مانده به نشست سران ۲۰ کشور صنعتی جهان موسوم به جی۲۰ در بوئنوس‌آیرس، پایتخت آرژانتین برگزار شد. موضوع اصلاحات ساختاری در سازمان تجارت جهانی از مهم‌ترین مسائلی است که قرار است سران کشورهای شرکت‌کننده در این نشست درباره آن گفتگو کنند.

دولت فرانسه که این کنفرانس را برگزار کرده قرار است از سال میلادی آینده ریاست گروه ۷ را بر عهده بگیرد و از هم اکنون شعار «چندجانبه‌گرایی» را برای دوره ریاست خود انتخاب کرده است.

پیش از این امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نشست سالانه سازمان همکاری و توسعه که اوایل خرداد گذشته در پاریس برگزار شد خواستار اصلاحات در سازمان تجارت جهانی شده بود.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس پاریس گفت: «بیم آن می‌رود که جنگ سرد تجاری میان آمریکا و چین به یک جنگ تجاری تمام عیار تبدیل شود که در واقع نوعی خودکشی اقتصادی برای کل جهان خواهد بود، زیرا چنین جنگی تنها بازنده دارد. این جنگ توجیه‌ناپذیر و در یک کلام، احمقانه است»

هر روز کشورهای بیشتری به ویژه کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا تمایل خود به ایجاد تغییرات در ساختار سازمان تجارت جهانی را ابراز می‌کنند. آنها ساختار کنونی این سازمان را برای پاسخگویی به برخی رفتارهای تجاری نامطلوب به ویژه از سوی چین، مناسب نمی‌دانند. دولت چین از سوی این کشورها به پرداخت بیش از حد یارانه به صنایع خود متهم شده است.

 

https://fa.euronews.com/2018/11/16/france-and-eu-expected-structural-reform-of-wto-trade-war-china-us

 

صنعت نفت ونزوئلا در حال از هم گسستن است

در حالی که صنعت نفت ونزوئلا در حال از هم گسستن است ،کمبود سوخت ونزوئلا را در بر میگیرد.

شما میتوانید باک سوخت خودتان را ، بیست هزار بار ، با قیمتی که فقط برای دو پوند پنیر می دهید پر کنید ،. ونزوئلا بزرگترین ذخایر نفتی را در اختیار دارد با این وجود اخیراً شهرها در سراسر ونزوئلا از کمبود اساسی سوخت رنج میبرند .

خبرنگار رویترز ” لو کوهن “ Lou Cohen از کاراکاس گزارش میدهد:

لو کوهن: در حال حاضر در مناطق مرزی و دورتر ،کمبود سوخت عمومیت پیدا کرده است .

این کمبود از زمانی که دولت ،روی بنزین سوبسید گذاشته است بوجود آمده که در نتیجه آن مردم قادر هستند باکهای سوخت خودشان را با قیمتی کمتر از یک بطری آب پر کنند.

این موضوع قاچاق ( بنزین ) را به کشورهای همسایه، در مناطق نزدیک به مرز کلمبیا و برزیل که برای مدت های طولانی است که با کمبود سوخت مواجه هستند ، تشویق میکند.

اما واقعیت این است که اخیراً این ( کمبود ) به شهرهای پر جمعیت ”کاراکاس“ و” والنسیا“ رسیده است ،که به دلیل اینکه در مرکز کشور قرار دارند به لحاظ سیاسی اهمیت دارد.

این ( کمبود ) یک پدیده جدید است.

به دلیل بی کفایتی دولت ،تولید نفت خام به پایین ترین حد خودش در حدود هفتاد سال گذشته رسیده است .

بسیاری از زیرساخت های صنعت نفت در حال از بین رفتن هستند

کمپانی نفت دولتی ”پدوسا“ ، هم اکنون در حال وارد کردن حدود نصفی از بنزین مورد نیاز کشور است .تمامی این ( مشکلات) در ترکیب با قیمت ارزان بنزین در پمپ بنزین ها باعث ایجاد این وضعیت شده است .در حال حاضر ونزوئلا با کمبود دارو و خالی شدن قفسه سوپرمارکت ها دست به گریبان است که به طرز فزاینده ای ناامید کننده است.

نه کمپانی نفت دولتی ”پدوسا“ ، و نه وزیر ارتباطات و یا نفت ونزوئلا برای اظهار نظر کردن جواب نداده اند.

رویتر

http://www.reuters.tv/v/P5Tv/2018/11/15/fuel-shortages-plague-venezuela-as-oil-industry-unravels

 

واکسن ابولا؛ پایان یک ویروس مرگبار؟

تجربه مواجه شدن با بیماری ابولا، تجربه‌ای ماندگار است. ایا پایانی بر این ویروس مرگبار گذاشته شده است؟

یکی از بازماندگان بیماری ایبولا درباره شایعات پیرامون این بیماری می‌گوید: «بیماری ابولا واقعی است. اگر کسی به شما بگوید که ابولا ساخته ذهن انسان است باید بگویید نه! ابولا یک بیماری ویروسی واقعی است. من شاهد عواقب ابولا در این کشور بودم و مردمی را دیدم که با ابتلا به این ویروس از بین رفتند.»

یکی دیگر از بازماندگان درباره روزهای تلخ بیماریش می‌گوید: «من به مدت دو هفته در قرنطینه بستری بودم. نفر یازدهم بودم و مدتی را آنجا سپری کردم. هشت نفر از ما جان خود را از دست دادند و تنها سه نفر زنده ماندیم».

حتی پزشکان نیز در امان نبودند: «در همان دو هفته، یازده پزشک جان خود را از دست دادند. ما کمتر از ۲۰۰ پزشک در این کشور داشتیمk

برخی از پزشکان از نزدیک شاهد از بین‌رفتن همکارانشان بودند: «دیدن اینکه یک همکار قربانی بیماری ابولا می‌شود بسیار تجربه تلخی است. تنها در طی چند روز او دیگر وجود ندارد و تو مسئول عفونت‌زدایی جسد همکارت هستی.»

ما در سیرالئون قلب شروع همه‌گیری بیماری ابولا هستیم. ابولا به کشورهای آفریقای غربی همچون لیبریا و گینه نیز شیوع یافت و از دسامبر ۲۰۱۳ تا ماه مه ۲۰۱۶ از ۲۸ هزار نفری که به این ویروس آلوده شدند حداقل ۱۱ هزار و سیصد نفر جان خود را از دست دادند. فراگیری بیماری ابولا، بحران سلامتی بی‌سابقه‌ای بود که منجر به آغاز تحقیقات علمی گسترده‌ای به منظور یافتن واکسن امن و موثری شد. محققان این کلینیک هنوز در این زمینه مشغول تحقیق هستند و معتقدند تلاش‌ها به زودی به نتیجه خواهد رسید.

بیش از ۱۰۰۰ داوطلب سالم که شامل بزرگسالان و کودکان بین ۱ تا ۱۷ ساله می‌شود در مطالعات بالینی بر روی واکسن ابولا شرکت کرده‌اند.

تمام داوطلبان در قبل و بعد از تزریق واکسن تحت معاینه قرار می‌گیرند. پزشکان نیز داوطلبان را مرتبا در جریان وضعیت واکسنی که قرار است جلوی این بیماری را بگیرد، قرار می‌دهند.

مورالای کامارا پزشک مرکز دانشگاه سیرالئون درباره اثرات آلودگی به ویروس ابولا می‌گوید: «ابولا یکی از تب‌های خونریزی‌دهنده است و می‌تواند هر عضوی در بدن انسان را درگیر بیماری کند. به عنوان مثال می‌تواند چشم، گوش، رگ‌های خونی یا پوست و حتی دستگاه تناسلی را درگیر خود کند.»

تحقیقات درباره واکسن ابولا ادامه خواهد یافت. آزمایش‌های بالینی قرار است به صورت گسترده‌تری صورت پذیرد. تمام این اقدامات و برنامه‌ها بخشی از تلاش بی‌وقفه‌ایست برای امید دادن به نسل‌های جدیدی که در معرض این ویروس زندگی می‌کنند.

 

نایب رئیس اتاق ایران و چین به انزوانی بین المللی

مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق ایران و چین: اینکه بگوییم ما ۱۵ همسایه داریم، در واقع نوشداروی پس از مرگ سهراب است. با کشورهای جنوب خلیج فارس که رابطه نداریم، ترکمنستان اجازه عبور هواپیماهای ما را نمی‌دهد، آذربایجان به دلیل حمایت ما از ارمنستان در موضوع قره باغ مشکل دارد.وقتی ادعا می‌کنیم که بازار ۴۰۰ میلیونی در اطراف ما وجود دارد نباید فراموش کنیم که با ۷۰ یا ۸۰ درصد آن مشکل داریم.

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: