توافق وزیران خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی تحریمها علیه ایران به خاطر تروریسم

خبرگزاری فرانسه:وزیران خارجة اتحادیة اروپا برای بررسی تحریمهاعلیه رژیم ایران به‌خاطر دو حملة ناکام که وزارت اطلاعات مسئول آن شناخته شده توافق کردند


این اقدام در حالی صورت گرفت که ۱۵۰ تن از اعضای پارلمان اروپا «سکوت» اتحادیه را در قبال توطئه‌های مذکور و نقض حقوق بشر در ایران قویاً مورد انتقاد قرار دادند و به اقداماتی برای حسابرسی ازرژیم تهران فراخوان دادند


سرویس‌های امنیتی فرانسه به این نتیجه رسیدند که رئیس عملیات وزارت اطلاعات رژیم ایران دستور توطئة بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران در حومة پاریس صادر کرده است

به‌دنبال اجلاس وزرای خارجة اتحادیة اروپا در بروکسل که در آن اقدامات تروریستی رژیم در خاک اروپا مورد بحث قرار گرفت خبرگزاری فرانسه، گزارش داد: «در حالی که فراخوان‌ها برای اقدامی قدرت‌مند علیه (حکومت) تهران رو به افزایش می‌گذارد، وزیران خارجة اتحادیة اروپا روز دوشنبه توافق کردند که تحریم‌های احتمالی علیه (رژیم) ایران را به‌خاطر دو حملة ناکام در اروپا که وزارت اطلاعات مسئول آن شناخته شده است، مورد بررسی قرار دهند.
فرانسه دو مأمور مظنون (رژیم) ایران را با مسدود کردن دارایی‌ها به‌خاطر توطئة بمب‌گذاری در یک گردهمایی در نزدیکی پاریس هدف قرار داده و دانمارک نیز به پاسخ هماهنگ اتحادیة اروپا بر سر یک تلاش ترور ناکام در خاک خودش، فراخوان داده است».
خبرگزاری فرانسه با اشاره به بیانیة 150 نمایندة پارلمان اروپا در محکومیت توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی، افزود: «این اقدام (در جلسة اتحادیة اروپا) در حالی صورت گرفت که ۱۵۰ تن از اعضای پارلمان اروپا «سکوت» اتحادیه را در قبال توطئه‌های مذکور و نقض حقوق بشر در ایران قویاً مورد انتقاد قرار دادند و به اقداماتی برای حسابرسی از (حکومت) تهران فراخوان دادند.
تاکنون اتحادیة اروپا با احتیاط در قبال (رژیم) ایران عمل کرده است، چرا که در تلاش است توافق بحران‌زدة اتمی را بعد از خروج ایالات متحده. اعمال مجدد تحریم‌ها، نجات بدهد...
رئیس سیاست خارجی اتحادیة اروپا به خبرنگاران، گفت: «آن‌چه (در دانمارک) اتفاق افتاد کاملاً غیر قابل قبول بود و این امر به‌روشنی توسط همة ما بیان شد...شورای (اتحادیة اروپا) روی بررسی پاسخ‌های هدفمند مناسب در رابطه با آن‌چه در خاک دانمارک اتفاق افتاد، کار خواهد کرد».
خبرگزاری فرانسه، افزود: «این اقدامات می‌تواند شامل اعمال تحریم‌های فرانسه در ماه گذشته (میلادی) علیه دو مأمور مظنون (رژیم) ایران و دیگران از وزارت اطلاعات و امنیت (رژیم) ایران در سطح اتحادیة اروپا باشد.
سرویس‌های امنیتی فرانسه به این نتیجه رسیدند که رئیس عملیات وزارت اطلاعات (رژیم) ایران دستور توطئة بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق ایران... در حومة پاریس طی ماه ژوئن را صادر کرده است.
(رژیم) ایران در گذشته مسئول حملاتی در نقاطی دوردست هم‌چون آرژانتین، هند و تایلند شناخته شده و مقام‌های فرانسوی می‌گویند، (حکومت) تهران هم‌چنین مظنون به انجام «چند» مورد ترور چهره‌های اپوزیسیون از سال ۲۰۱۵ تاکنون است».

رویترز:
اتحادیة اروپا از تحریم‌ها علیه رژیم ایران به‌خاطر توطئة ناکام حمله در فرانسه حمایت می‌کند
منابع دیپلماتیک ماه گذشته به رویترز گفتند پاریس یک دیپلمات رژیم ایران را اخراج کرد


هم‌چنین خبرگزاری رویترز در گزارش خود زیر عنوان «اتحادیة اروپا از تحریم‌ها علیه (رژیم) ایران به‌خاطر توطئة ناکام حمله در فرانسه حمایت می‌کند»، نوشت: «دیپلمات‌ها گفتند، وزیران خارجة اتحادیة اروپا روز دوشنبه از تصمیم دولت فرانسه برای تحریم اتباع (رژیم) ایران که متهم به یک توطئة بمب‌گذاری در فرانسه هستند، حمایت کردند؛ این اقدام می‌تواند اعمال همین (تحریم‌ها) از سوی کل اتحادیة اروپا را امکان‌پذیر سازد.
وزرا گفتند که اکنون کار فنی برای مسدود کردن دارایی‌های دو (تبعة رژیم) ایران و سرویس اطلاعاتی (این رژیم) بر سر توطئة ناکام حملة بمب‌گذاری در گردهمایی پاریس که توسط اپوزیسیون ایران برگزار شده بود، می‌تواند شروع بشود.
دیپلمات‌ها به رویترز گفتند، دانمارک نیز که در ماه اکتبر گفته، گمان می‌کند سرویس اطلاعات حکومت ایران تلاش کرده یک توطئة سوءقصد را در خاک این کشور انجام بدهد، برای جلب حمایت از تحریم‌های مشابه در سطح اتحادیة اروپا بعد از تکمیل تحقیقاتش، تلاش کرد».
رویترز آمادگی اتحادیة اروپا را برای هدف قرار دادن رژیم آخوندی به‌خاطر توطئه‌های تروریستی یک تغییر موضع از سوی این اتحادیه توصیف کرده و افزود: « در ماه اکتبر فرانسه گفت، هیچ شکی وجود ندارد که وزارت اطلاعات (رژیم) ایران در پشت توطئة حمله به گردهمایی ایرانیان در تبعید در نزدیک پاریس در ماه ژوئن قرار داشته است.
(فرانسه) دارایی‌های سرویس‌های اطلاعاتی (حکومت) تهران و دو تبعة (رژیم) ایران را مسدود کرد؛ شامل یک دیپلمات مستقر در وین که اکنون به‌خاطر این توطئه در بلژیک تحت بازداشت است و معاون وزیر و مدیرکل اطلاعات (این رژیم) سعید هاشمی مقدم...
منابع دیپلماتیک ماه گذشته به رویترز گفتند که پاریس هم‌چنین یک دیپلمات (رژیم) ایران را اخراج کرد».
رویترز در بخش دیگری از این گزارش درباره گفتگوهای اتحادیة اروپا پیرامون ساز و کار ویژة مالی با رژیم، می‌نویسد: «هیچ کشوری خود را به‌عنوان میزبان احتمالی (این ساز و کار) معرفی نکرده است. دیپلمات‌ها می‌گویند، بی‌میلی آنها از این ترس ناشی می‌شود که اتکای ساز و کار ویژه به بانک‌های محلی برای هموار کردن تجارت با (رژیم) ایران می‌تواند به مجازات از سوی ایالات متحده و قطع دسترسی آنها به بازار آمریکا منجر شود».
لطفا به اشتراک بگذارید: