هشدار وزیر خارجه انگلیس برای سوء استفاده رژیم ایران از دوتابعیتی‌ها

وزیر خارجه انگلستان پس از بازگشت از تهران هشدار داد: استفادة رژیم ایران از دو تابعتی‌ها برای اعمال فشار سیاسی بر انگلستان غیرقابل قبول است و این رژیم هزینة چنین رفتاری را خواهد پرداخت.

پیش از سفر جرمی هانت به تهران، سایت وزارت خارجه انگلستان نوشت: جرمی هانت خواستار آزادی فوری یک زندانی دو تابعیتی خواهد شد و هم‌چنین نگرانیهای عمیق خود را نسبت به ارسال موشک و سلاح به شبه‌نظامیان حوثی در یمن که نقض قطعنامه سازمان ملل است، ابراز می‌کند.

وزارت خارجه انگلستان با ذکر سخنان جرمی هانت افزود: قرار دادن افراد بی‌گناه در زندان، نمی‌تواند و نباید به‌عنوان وسیله‌یی برای اعمال فشارهای دیپلماتیک استفاده شود. ما هم‌چنین اگر می‌خواهیم ریشه های علل چالش‌های منطقه‌یی را که با آن روبرو هستیم مهار کنیم، باید به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کنندة رژیم ایران در منطقه پایان بدهیم.

خبرگزاری آلمان گزارش داد: بعد از سفر جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان به تهران، هیچ حرکتی در مورد آزادی زندانیان دوتابعیتی صورت نپذیرفته است.

این خبرگرازی افزود: در این سفر کوتاه که با هدف گفتگو در مورد طیفی از مسائل، از جمله تحریمهای آمریکا، جنگ یمن و زندانیان دوتابعیتی صورت گرفت، هیچ پیشرفت آشکاری در مورد اتباع انگلستان مشاهده نشده است.
لطفا به اشتراک بگذارید: