گزارش خبری:سویفت واقدام تاسف آور علیه نظام

گزارش خبری:سویفت واقدام تاسف آور علیه نظام-۳۰آبان




در حالی که مقامات و مهره های رژیم آخوندی تلاش دارند تحریم‌ها را بی اثر وانمود کنند، حلقة تحریمها بر گردن رژیم تنگ تر میشه. و مقامات حکومتی از ادعاهای قبلی خودشون مبنی بر آمادگی نظام عقب نشینی می کنند. گزارش کوتاهی را در این زمینه ببینیم:

حلقة تحریم‌ها از چند سو برگردن رژیم سفت تر می شوند.

سایت رادیو فرانسه در همین رابطه نوشت« تأمین کننده جهانی خدمات پیام رسانی مالی معروف به "سویفت" دسترسی شماری از بانک های ایران را به شبکة خود به حال تعلیق درآورد. این تصمیم پیرو اجرای رسمی تحریم های آمریکا علیه رژیم ایران اتخاذ شده است».



رسانه‌های حکومتی اعلام کردند« سویفت اعلام کرده دسترسی برخی از بانک‌های ایرانی به این سامانه پیام‌رسان بانکی را معلق کرده است». بنا به این گزارش ها، سویفت در بیانیه‌ مختصری که منتشر کرده اشاره‌ای به نام این بانک‌ها و یا بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه رژیم نکرده.

سویفت اقدام خود در تعلیق همکاری با بانک‌های ایرانی را اقدامی «تأسف‌آور» خوانده و گفته این تصمیم «در راستای حفظ ثبات و انسجام نظام مالی جهان» گرفته شده است.





رسانه های حکومتی که منتظر واکنش اتحادیه اروپا بودند ناامیدانه نوشته اند:« اقدام سویفت، در صورتی که با واکنش اتحادیه اروپا مواجه نشود نشان‌دهنده ناکارآمدی «قوانین مسدودساز» که این اتحادیه برای حفظ برجام آن را فعال کرده به شمار می‌رود».

این بی توقعی رژیم از «قوانین مسدود ساز» اتحادیه اروپا در حالی است که رویتر نوشته است: «قوانین مسدودساز» به شرکت‌های اروپایی هشدار داده در صورت پایبندی به قوانین فراسرزمینی تحریم‌های آمریکا مشمول جریمه خواهند شد.



همزمان شرکت «آمریکن اینترنشنال گروپ AIG رابطه تجاری خود با رژیم آخوندی را قطع کرد

این شرکت، قرار بود به شرکتهای کشتی‌رانی رژیم پوشش بیمه بدهد.

اکنون با اجرایی شدن تحریمها، این شرکت هم اعلام کرد هیچ پوشش بیمه به کشتی‌های رژیم ایران نخواهد داد.

در همین حال، رسانه های منطقه‌یی نیز گزارش دادند بانک مرکزی عراق با صدور بخش‌نامه‌یی تمامی بانک‌ها و موسسات مالی این کشور را به پایبندی به تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران ملزم کرده است.

در این بخش‌نامه از کلیه بانک‌ها و موسسات مالی خواسته شده «برای در امان ماندن از پیامدهای نقض تحریم‌های آمریکا علیه رژیم، به فهرست ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مرتبط با آن پایبند باشند».

رسانه های منطقه همچنین از زمین گیر شدن هواپیماهای رژیم خبر داده و از جمله نوشتندتحریم شرکت‌های هواپیمایی ایران از سوی آمریکا به دلیل مشارکت این شرکت‌ها و هواپیماهایشان در جابجایی پاسداران و وابستگان آنها،

تسلیحات و تدارکات نظامی به کشورهایی که رژیم در آنها دخالت نظامی دارد، سبب شده که بسیاری از پروازهای مسافربری این شرکت‌ها به تاخیر افتاده، لغو شده و یا با تاخیر انجام شود.

تحریم شرکت‌های ایران ایر، ماهان، معراج، کاسپین و پویا در دور جدید تحریم‌ها و ممنوعیت سوخت‌رسانی و خدمات فنی و تعمیراتی به ناوگان هوایی این شرکت‌ها سبب شده پرواز آنها به بسیاری از مقاصد بین‌المللی لغو شود.

به رغم ادعاهای سرکردگان نظام مبنی بر بی اثری تحریم‌ها، اسحاق جهانگیری معاون اول آخوند روحانی در حالی که شرایط نظام را «دشوار» توصیف می کرد به گوشه‌یی از واقعیت اذعان کرد و گفت اگر بگویم تحریمها بی اثرند دروغ گفته ام.

تحریمهای آمریکا آثار منفی بر اقتصاد کشور میگذارد. وی برغم اینکه خودش و روحانی قبلا مدعی شده بودند دولت برای شرایط سخت برنامه دارد گفت« دولت به تنهایی نمی تواند مسئولیت اداره اقتصادی کشور را برعهده بگیرد."
لطفا به اشتراک بگذارید: