گزارش خبری:جنجال برسر اظهارات ظریف .نمودی تزفساد وبن بست-۱آذر

جنجال برسر اظهارات ظریف .نمودی تزفساد وبن بست-۱آذر


جواد ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی، اخیرا در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های حکومتی گفت: "در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند،

حتماً آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور، علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند". این فاشگویی، جنجال و بحران جدیدی در رژیم ایجاد کرده و دو باند را به جان هم انداخته است. گزارشی دربارة تک و پاتکهای باندی بر سر این موضوع:



شماری از اعضای باند دلواپسان در مجلس ارتجاع، ظریف را مورد حمله قرار داده و احضار و استیضاح او را تدارک می‌بینند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امتیت با اظهار تعجب از اظهارات ظریف گفت: او باید با حضور در کمیسیون پاسخگوی اظهارات اخیر خود باشد.
آخوند ‌ذوالنور از اعضای کمیسیون امنیت نیز گفت: وزیرامورخارجه باید مدارک و مستندات خود درباره وجود پولشویی را به مراجع ذی‌صلاح ارائه کند.

یکی از مهره‌های باند دلواپسان، به نام محمدجواد عامری که با عنوان دبیرکل باند جمعیت ایثارگران معرفی شده گفت: دولت، هرگاه به منتقدین پاسخ قانع کننده نداشته، به انحای مختلف به آنها توهین کرده و تهمت زده است؛ چنین اقداماتی ضربه بزرگی به کشور وارد می کند.

عامری تصریح کرد: وقتی آقای سیف از بانک مرکزی رفت، از سوی رئیس جمهور، سمت مشاوری گرفت؛ باید با آقای ظریف برخورد مناسب تری صورت بگیرد تا دیگر چنین اقداماتی در کشور ما تکرار نشود.





پاسدار حسین شریعتمداری رئیس کیهان، طی مقاله‌یی، ضمن زیر ضرب گرفتن ظریف او را در خدمت دشمنان بیرونی دانسته و نوشته است:‌«کسی منکر وجود پولشویی و یا احتمال وجود آن نیست ولی آقای ظریف در دفاع از ضرورت تصویب FATF به این موضوع پرداخته و از تصویب لوایح چهارگانه FATF به عنوان راه‌حل مقابله با پولشویی یاد کرده است و این، دقیقا همان خواستة بارها اعلام شده دشمنان بیرونی و تابلو‌دار ملت ایران است».

شریعتمداری سپس پرونده‌های فساد و اختلاس مقامهای دولت روحانی را برملا کرده و پرسیده است: «مگر دولت آقای روحانی که جناب ظریف وزیر خارجه آن است موظف به اجرای قانون مبارزه با پولشویی-مصوبه سال ۸۸- نیست؟! چرا مدعیان اصلاحات از ایشان نمی‌خواهند که عوامل پولشویی را معرفی و تحت تعقیب قرار بدهند؟!

در قرارداد شرکت نفتی توتال چه کسانی رشوه‌خواری کرده‌اند؟! در ماجرای بانک سرمایه، شرکت ایران مارین سرویس، اختلاس کلان از صندوق ‌ذخیره فرهنگیان، تاراج دستکم ۱۸ میلیارد دلار از بیت‌المال در بازار آشفته ارز و... کدام دست‌ها آلوده بوده است؟! اگر در ادعای خود صادق هستید چرا از این موارد شروع نمی‌کنید؟!».

شریعتمداری موارد دیگری از افتضاحات در دولت روحانی را برشمرده و می‌افزاید:‌« خسارت حداقل و سالیانه قرارداد کرسنت معادل ۲۴ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود. مهدی هاشمی (پسر رفسنجانی) تنها در قرارداد کرسنت، ۸۵ میلیون دلار پورسانت گرفت. مهدی هاشمی توسط بیژن زنگنه برای همکاری با شرکت‌های خارجی تایید شد».

متقابلا باند روحانی و اصلاح طلبان نیز به دفاع از ظریف برخاسته ومتقابلاً توپ دزدی و پولشویی و اختلاس را به زمین باند خامنه‌ای انداخته‌اند. روزنامة آفتاب یزد با عنوان: هجمه به وزیر خارجه به خاطر اظهارات او در باره پولشویی» نوشته است: شک نکنید ظریف سند دارد!

محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این نوع سخنان که توسط برخی افراد علیه ظریف گفته می شود، غیر از اتهام چیز دیگری نیست و نشان می دهد مواضع آنها در جهت منافع آمریکا و خواسته های ترامپ است.

وی افزود: هر چه بیشتر این افراد علیه ظریف سخن بگویند، بیشتر خود را افشا می کنند و اتهاماتی که وارد می کنند، یک نوع خود افشاگری است».

پروانه مافی از باند اصلاح‌طلب در مجلس ارتجاع گفت: صحبت های ظریف با توجه به اتفاقاتی که در این سال ها رخ داده و پول هایی که به صورت رسمی یا غیررسمی از کشور خارج شده متقن و مبتنی بر اطلاعاتی است که قطعا وی دارد و می توان به آن اعتماد کرد.

وی با اشاره به حملاتی که به ظریفل شده، گفت: شدت مخالفت و مقاومت در برابر سخنان اخیر وزیر امور خارجه و مخالفت ها با شفاف سازی بیانگر این است که حتما اتفاقاتی رخ داده و ممکن است سهمی در این اتفاقات نادرست مانند پولشویی داشته باشند.

روزنامة جهان صنعت طی مقاله‌یی با عنوان: «ضرورت اصلاحات نهادی در نظام تصمیم‌گیری کشور» به پدیده‌یی با عنوان «مات‌شدگی» در رژیم اشاره کرده و می‌نویسد: « در وضعیت مات‌شدگی نیروها دائما در حال خنثی کردن یکدیگر هستند، تصمیمات به سختی اتخاذ می‌شوند و نوعی تصلب بر همه ارکان مستولی است».

جهان صنعت می‌افزاید: «این مساله زمانی حاد می‌شود که بپذیریم به لحاظ اقتصادی و سیاسی در شرایط سختی هستیم و نیازمند اتخاذ تصمیماتی سریع‌تر. ما پیش از مواجهه با تهدید خارجی باید بازاندیشی در رویه‌های موجود در کشور داشته باشیم. به اصلاحات ساختاری و نهادی به ویژه در نظام تصمیم‌گیری نیازمندیم. این وضعیت کار مقابله با فشار خارجی را دشوارتر و اثرات آنها را هم تشدید می‌کند».
لطفا به اشتراک بگذارید: