تحریم شبکه قاچاق رژیم ایران برای تامین مالی تروریسم-۲۰دقیقه

تحریم شبکه قاچاق رژیم ایران برای تامین مالی تروریسم-۲۰دقیقه-۲ آذر


وزارت خزانه داری آمریکا یک شبکه نفت غیر قانونی روسی – ایرانی را که از رژیم اسد، حزب الله و حماس پشتیبانی می کند در لیست سیاه تحریمها قرار داد

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه ۹فرد و نهاد را در یک شبکه بین المللی در لیست تحریمها قرار داد. در این شبکه رژیم ایران در همکاری با شرکتهای روسی میلیونها بشکه نفت را برای دولت سوریه فراهم می کند. رژیم اسد به ازای این کار، جابجایی صدها میلیون دلار آمریکایی برای نیروی قدس سپاه پاسداران را تسهیل می کند تا به حزب الله لبنان و حماس برسد. تحریمهای آمریکا پشتیبانی مادی از دولت سوریه از جمله انتقال نفت به بنادر تحت کنترل این دولت و همچنین پشتیبانی مادی از گروههای تروریستی تحریم شده را منع میکند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری گفت، ”امروز ما علیه یک طرح پیچیده رژیم ایران و روسیه عمل کردیم. آنها می خواستند رژیم اسد را سر پا نگهدارند و پول برای فعالیت شرورانه رژیم ایران بدست بیاورند . مقامات بانک مرکزی رژیم ایران به سوء استفاده از سیستم مالی بین المللی ادامه میدهند . آنها از یک شرکتی استفاده کرده اند که برای تجارت کالاهای بشردوستانه است. . امریکا متعهد است رژیم ایران و روسیه را که تلاش می کنند حکومت مستبدانه اسد را مستحکم کنند هدف تحریمها قرار دهد. همچنین تأمین مالی سازمانهای تروریستی توسط رژیم ایران را مختل کند.“

براساس تحریمهای امروز محمد عامر و شرکت مستقر در روسیه وی گلوبال ویژن گروپ را هدف قرار میدهد. این شرکت نقش محوری در انتقال نفت از ایران به سوریه داشته است.

2شرکت گلوبال ویژن گروپ همچنین انتقال پول برای نیروهای نیابتی مرگ آفرین وابسته به نیروی قدس سپاه پاسداران تسهیل می کرد. تحریمهای جدید همچنین نقش مهمی را که مقامات بانک مرکزی رژیم ایران در تسهیل طرح انتقال پول داشتند افشا میکند و مانع آنها می شود.

در تمام جنگ داخلی سوریه، رژیم ایران به فراهم کردن پشتیبانی نظامی و مالی برای رژیم اسد ادامه داده است و بدین ترتیب امکانپذیر ساخته است که این رژیم مرتکب قتل عام مردم سوریه شود. رژیم ایران به تأمین مالی تروریسم نیز ادامه میدهد و صدها میلیون دلار برای نیروهای نیابتی منطقه ای خود و گروههای تروریستی تحریم شده تأمین می کند. گروههای تروریستی مانند حزب الله و حماس که منطقه را بیشتر بی ثبات میکنند. همه اینها در حالیست که شهروندان ایران از بی توجهی و فساد دولتی رنج میکشند از جمله به خاطر تأمین نشدن مواد غذایی و آب، برق و سایر نیازهای اساسی.

معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی سیگال مندلکر گفت، ”رژیم ایران همچنان به خرج کردن پول برای گسترش ترور به جای تأمین نیازهی مردم اولویت میدهد. این مثال دیگری است که نشان میدهد رژیم ایران از درآمد ناشی از میلیونها بشکه نفت برای تامین مالی ترویستها و رژیم قاتل اسد، به ضرر مردم خودش استفاده می کند. ایالات متحده به طور فعال در پی اعمال تحریم علیه هر طرفی است که در فرستادن نفت به سوریه دست داشته باشد و یا به منظور فرار از تحریمهای ما علیه رژیم ایران تلاش باشد. شرکتهای حمل و نقل، بیمه کنندگان؛ مالکان، مدیران و اپراتورهای شناورها همه باید از عواقب شدید نقض تحریم نفتی رژیم ایران آگاه باشند.“

تحریمهای ایالات متحده حمایت مادی از رژیم اسد و گروههای تروریستی لیست گذاری شده از جمله نیروی قدس سپاه پاسداران، حماس و حزب الله، را ممنوع می کند.

 
لطفا به اشتراک بگذارید: