اداره تحقیقات آمریکا جزئیات جدیدی از قاچاق قطعات بمبهای کنار جاده ای به ایران را فاش کرد

اداره تحقیقات آمریکا جزئیات جدیدی از قاچاق قطعات بمبهای کنار جاده ای به ایران را فاش کرد


آمریکا برای دستگیری یک دلال رژیم ایران که قطعات بمبهای کنار جاده ای را از آمریکا به ایران قاچاق می کرد یک جایزه سه میلیون دلاری مشخص کرده است .

دلال یاد شدهحسین احمدلاریجانی، ۵۵ساله، متهم به تقلب، قاچاق، صادرات غیرقانونی، و ممانعت از اجرای عدالت اضطراری بین‌المللی مقامات آمریکایی را فریب داده و گمان می‌رود در ایران باشد.

این دلال رژیم دستگاههای تولید شده در ایالت مینه سوتا که در بمب های کنار جاده ای بکار می روند را از طریق یک شرکت وابسته به رژیم ایران، سه شرکت در سنگاپور و همچنین چهار همدستی که در سنگاپور داشته اجرا کرده است .

آمریکا می گوید که این دلال رژیم از طریق شرکت هایش به نام های مجتمع الکترونیک پایا (ثبت شده در ایران) و اوپتو الکترونیک PTA (ثبت شده در سنگاپور) کالاهای ممنوعه را خریداری می کرده است.

دفتر محلی پلیس فدرال آمریکا در شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه سوتا، روز سه‌شنبه گذشته با صدور اطلاعیه‌یی در مورد این عامل رژیم که به اتهام توطئه برای فریب ایالات متحده تحت تعقیب قرار دارد، اعلام کرد بابت دریافت هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت او شود، ۳میلیون دلار جایزه خواهد داد.

این قاچاقچی سلاح رژیم ایران بمدت ۸ سال فراری بوده است.


او فن آوری هایی را به ایران قاچاق کرده که در بمب های کنار جاده ای بکار گرفته شده و برای هدف قرار دادن پرسنل آمریکایی در عراق مورد استفاده قرار گرفته است .

فن آوری قاچاق شده آمریکایی توسط این فرد اجزای گیرنده فرستندهای رادیویی است که در ایالت مینه سوتا تولید می شده است. اف بی آی عقیده دارد فرد نامبرده در تهران زندگی می کند.

به‌دنبال طرح اتهام علیه حسین احمد لاریجانی، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰ حکم بازداشت فدرال برای او در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه کلمبیا در واشنگتن دی.سی صادر شد.

از زمان صدور حکم در سال ۲۰۱۰ ماموران بدنبال دستگیری این عامل رژیم ایران بوده اند

در پرونده اتهامات دلال رژیم ایران آمده است که او با شرکت هایی در سنگاپور و ایران رابطه داشته و چندین شریک جرم نیز دارد که بطور غیرقانونی حدود ۶۰۰۰ دستگاه را از ایالت مینه سوتا به ایران فرستاده است .

این شرکت در مینه سوتا که در اسناد دادگاه به عنوان کمپانی A از آن نام برده می شو می پنداشته است که ه دستگاه های تولیدی اش را برای یک پروژه ارتباطات راه دور به سنگاپور ارسال می کرده است .

مقامات آمریکایی گفتند که این محصولات بطور غیر قانونی به ایران و برای استفاده در ساختن سیستم های بمب های کنترل از راه دور در بمب های انفجاری پیشرفته یا «آی ایی دی » استفاده شده است.

بر اساس کیفر خواست ۴۹ صفحه ای این پرونده، بمب های کنار جاده ای حدود ۶۰ درصد تمامی کشته های جنگی آمریکا در عراق را در فاصله سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ را شامل می شده و بالاترین تهدید نیروهای آمریکایی در عراق بوده است.

در فاصله سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ آمریکا و نیروهای ائتلاف تعداد بیشماری سیستم های انفجاری کنترل از راه دور در عراق را بدست آوردند که با استفاده از لوازم ارسال شده از مینه سوتا مونتاژ شده است .

 
لطفا به اشتراک بگذارید: