تحوالات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۳ آذر

تحوالات ایران وجهان در۲۰ دقیقه-۳ آذر


مقدمه :‌

-وال استریت ژورنال: آمریکا می خواهد عراق را از اقمار تهران خارج کندhttps://www.wsj.com/articles/u-s-pushes-iraq-to-wean-itself-off-iranian-energy-1542969000

 

-خبرگزاری رویترز: قیمت نفت حدود ۸ درصد کاهش داشت و به پایین ترین رقم طی بیش از یک سال گذشته رسید. هر بشکه نفت با 3 دلار و 80 سنت کاهش به 58 دلار و 80 سنت رسید. –

 

-هشدار بیش از 300 دانشمند نسبت به پیامدهای فاجعه بار افزایش دمای زمین. اگر پیشگیری نشود صدها میلیارد دلار خسارات اقتصادی وارد شده و هزاران نفر می میرند.

 

گزارشات :‌

گزارش ۱- رژیم ایران باید سوریه را ترک کند

گزارش۲ ـ ‌حاکمان ایران یک گروه از قاتلان خشن و غارتگر هستند

گزارش ۳ـ کاهش شدید صادرات نفت ایران

گزارش۴ـ نغمه سرائیها از زیر عمامه آخوندهای تهران

گزارش۵ ـ رژیم ایران متهم به نقض کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی

گزارش۶ ـ تحقیقات آینده در مریخ

محکومیت یک جنایتکار جنگی

”هانس اچ“ 95 ساله ،توسط دادستانی برلین به همدستی در قتل 36 هزار تن در اردوگاه ”ماوت هاوزن“ در اتریش متهم شد. وی در بین سالهای 1944 تا 1945 عضو گروهان شانزدهم واحد اس اس بوده و به عنوان نگهبان در قتل ساکنان اردوگاه شرکت داشته است.

https://www.dw.com/fa-ir/latestnews/a-46418972

رژیم ایران باید سوریه را ترک کند

ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا طی سخنانی در اجلاس امنیت بین المللی تصریح کرد یکی از اهداف آمریکا در سوریه بیرون راندن رژیم ایران است:

خبرنگار شبکه تلویزیون ان بی سی :


دولت آمریکا کاملا روشن ساخته است که یکی از اهداف در سوریه بیرون کردن رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن می باشد. آیا شما نقشی برای ارتش آمریکا در محقق کردن این هدف در آینده می بینید؟ چه مدت حضور ارتش آمریکا در سوریه ضروری خواهد بود اگر که الان این یکی از اهداف این دولت باشد؟

ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا:


در رابطه با سوریه مأموریت ما در سوریه شکست دادن کامل داعش بوده است. ما در حال پشتیبانی از نیروهای شریک خودمان روی زمین هستیم تا آخرین بقایای داعش را از بین ببریم. کارهای زیادی باقی مانده که باید در سوریه انجام شود .

ما وقتی درباره شکست دادن داعش صحبت میکنیم فقط درباره پاکسازی آن مناطقی که الان در دست داعش است، صحبت نمیکنیم. بلکه ما همچنین درباره با ثبات کردن آن مناطق پاکسازی شده صحبت میکنیم. ایجاد ثبات شامل آموزش دادن به نیروهای امنیتی محلی میشود تا از بازگشت داعش جلوگیری کنند. همچنین بازگرداندن خدمات پایه ای مانند برق، آب و جمع آوری زباله و از این قبیل چیزهاست.

ژنرال دانفورد افزود:‌حضور نظامی ما در سوریه به دو چیز بستگی دارد، یکی به سرانجام رساندن شکست دادن داعش و منتقل کردن مسئولیت بعد از ثبات سازی به نیروی امنیتی و حکومت محلی. دومین بخش این است که حضور ما در سوریه طراحی شده است تا از تلاشهای سیاسی آمریکا برای پیشبرد راه حل سیاسی و روند توافق ژنو حمایت کند. ما در سوریه مأموریت نظامی در ارتباط با رژیم ایران نداریم. اما یک هدف کلی داریم که باید رژیم ایران سوریه را ترک کند. این هدف همین الان در زمینه سیاسی و شاید زمینه اقتصادی پیش برده میشود.

 

‌حاکمان ایران یک گروه از قاتلان خشن و غارتگر هستند


نیکی هیلی سفر آمریکا در سازمان ملل متحد طی سخنانی در جلسه شورای امنیت گفت‌حاکمان ایران یک گروه از قاتلان خشن و غارتگر هستند که جامعه بین المللی باید به مقابله با آنها بپردازد.

نیکی هیلی: تهدیدی که در ماههای اخیر به راه پله اروپا و آمریکا نزدیک شده فعالیت های فزاینده تروریستی بین المللی رژیم ایران است.

ترور مخالفان سیاسی توسط رژیم ایران به قدمت عمر جمهوری اسلامی است. در حالیکه دیپلماتهای آمریکا هنوز در سفارت آمریکا در تهران توسط رژیم ملاها به گروگان گرفته شده بودند عوامل و دست نشاندگان آنها قتلهای سیاسی در اروپا و آفریقای شمالی و سراسر خاورمیانه را آغاز کردند.

رفتار بدخواهانه رژیم ایران تنها یک کشور را هدف قرار نداده بلکه همه ما را هدف قرار می دهد.

ما در ماههای گذشته این تهدیدها را آشکارتردیده ایم، زمانی که چند کشور اروپایی تلاشهای رژیم ایران را برای به قتل رساندن مخالفان در خاک خودشان بشکل علنی رسوا کردند در 30 اکتبر مقامات دانمارک از یک توطئه عوامل اطلاعات رژیم ایران برای ترور 3ناراضی ایرانی در تبعید پرده برداشتند.دولت دانمارک تروریست رژیم ایران را در 21 اکتبر در نروژ دستگیر کرد. مقامات دانمارکی خشمگین هستند و به درستی هم خشمگین هستند. توطئه رژیم ایران چنان نقض فاحش حق حاکمیت دانمارک بود که یک سیاستمدار دانمارکی این توطئه را با تلاش روسیه برای مسموم کردن یک شهروند روسی در اروپا مقایسه کرد.

نیکی هیلی در جلسه شورای امنیت افزود:


ولی دانمارک تنها کشوری نیست که توسط رژیم هدف قرار گرفته است. این اتهامات دانمارک چند روز بعد از آن بود که دولت فرانسه اطلاعات رژیم ایران را متهم کرد که قصد بمبگذاری علیه یک گردهمایی اپوزیسیون ایران در ماه ژوئن در پاریس را داشته است. در این توطئه یک زوج بلژیکی ایرانی تبار در کنار یک دیپلمات بلند پایه رژیم ایران در اتریش دستگیر شدند.

دیپلمات ایرانی دستورات را میداد و مواد انفجاری را به یک زوج تحویل داده بود تا گردهمایی مقاومت ایران را بمبگذاری کند . در این گردهمایی شهروندان آمریکایی هم حضور داشتند. هر سه مأمور رژیم ایران دستگیر شدند.طبعا همه اینها بعد از یک حمله تحت حمایت رژیم ایران به کنسولگری آمریکا در بصره بود بعد از اینکه رژیم ایران ماهها حق حاکمیت ملی عراق را زیر پا میگذاشت.

این تلاشها برای به قتل رساندن مخالفان سیاسی در خاک خارجی ماهیت واقعی رژیم ایران را منعکس میکند. این حملات دقیقا نوع رفتاری بود که منجر به از سرگیری تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران در 5نوامبر شد. این بزرگترین اقدام تحریمی علیه رژیم ایران بود که تاکنون توسط ایالات متحده اتخاذ شده بود..

ما پیش از این میراث تراژیک مماشات را دیده ایم. شورای امنیت ایجاد شده بود تا با این استراتژی دیپلماتیک شکست خورده مقابله کند. رژیم تهران اثبات کرده است که همان گروه قاتلان خشن و غارتگر است که در دهه 1980 بود.

متحدین اروپایی ما دارند بصورت فزاینده ای مدارک این موضوع را در حیات خانه خودشان بدست می آورند. ما باید در تلاشهایمان برای متوقف کردن این رفتار رژیم ایران متحد عمل کنیم قبل از اینکه این مسأله گریبان افراد بی گناه بیشتری در سراسر دنیا را بگیرد.

 

https://usun.state.gov/remarks/8769

 

کاهش شدید صادرات نفت ایران

صادرات نفت ایران "چند صدهزار بشکه در روز" کاهش یافته است. گزارشی از خبرگزاری رویترز

یک شرکت ردیابی نفتکش‌ها اعلام کرد صادرات نفت ایران در ماه نوامبر نسبت به ماه قبل از آن چند صد هزار بشکه در روز کاهش یافته است. بر اساس گزارش این شرکت، تحریم‌های آمریکا بسیاری از خریداران نفت ایران را ترسانده است.

دانیل گربر، مدیر اجرایی شرکت "پترو لوجیستیکز" در ژنو، به خبرگزاری رویترز گفت: «صادرات نفت از ایران از اوایل ماه نوامبر به شدت کاهش یافت، زیرا مشتریان در انتظار تصمیم دولت آمریکا درباره معافیت برخی خریداران از تحریم‌ها بودند.

او افزود: «کاهش صادرات نفت ایران در ابتدای ماه نوامبر، ناشی از عدم تمایل خریداران به برنامه‌ریزی برای خرید بود.»

در مورد میزان واقعی صادرات نفت ایران اختلاف نظر وجود دارد. در حالی که متوسط میزان صادرات روزانه نفت ایران در نیمه اول ماه اکتبر ۲۰۱۸ بین یک میلیون و ۳۰۰ هزار تا یک میلیون و نیم بشکه در روز برآورد شده بود، شرکت "تانکر ترکرز" مدعی شد رقم واقعی دو میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بوده است.

این شرکت که صادرات نفت کشورها را رصد می‌کند، روز ۱۷ اکتبر تصریح کرد رژیم ایران با شیوه‌های مختلف، از جمله خاموش کردن سیگنال ردیابی نفتکش‌ها یا تغییر محموله کشتی‌ها در میان راه، توانسته میزان واقعی صادرات خود را مخفی نگاه دارد.

آمریکا در دور جدید تحریم‌های خود علیه رژیم ایران اعلام کرد قصد دارد به مرور صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

https://www.reuters.com/article/us-iran-oil-exports-idUSKCN1NR1IX

 

https://www.dw.com/fa-ir/latestnews/a-46401436

 

 

نغمه سرائیها از زیر عمامه آخوندهای تهران

نزار جاف نویسنده و روشنفکر کرد عراقی در مطلبی که سایت ایلاف آنرا منتشر کرده است به انزوای رژیم و آخوندهای حاکم بر ایران پرداخته است . بخشهایی از آن را با هم می بینیم:

سازمان مجاهدین خلق با مخالفت با اصل ولایت فقیه در مقابل این حکومت مذهبی ایستاد و با جابجایی تاج و عمامه مخالفت کرد. در این موضع که بر جدالی سخت بنا شده هیچ راه بازگشت یا چانه زنی وجود نداشت و بدینسان سازمان مجاهدین خلق خصم اول و دشمن سرسخت رژیم شد.

آخوندها بخوبی از نقش و حمایت توده‌ای از این سازمان آگاه بودند و به همین دلیل علیه آنها در دو پهنه داخلی و خارجی یک استراتژی بنا نهادند و این استراتژی از سال 1981 بلا وقفه ادامه داشته است.

وقتیکه ابتدای بنیانگذاری رژیم ولایت فقیه را مرور کرده نقش و جایگاه خمینی را بررسی می کنیم ، درمی یابیم که سازمان مجاهدین خلق به تنهایی در مقابل این رژیم ایستاد و قداست آنرا رد کرد و به آن بعنوان یک جلاد قاتل و خونخوار نگاه کرد. خمینی هم به سرعت حقانیت آنچه که سازمان مجاهدین در مورد او گفته بود را به اثبات رساند. بخصوص که موضع سازمان در محکومیت فتوای خونبار خمینی در موضوع اعلام جهاد علیه اکراد و بطور خاص در شهر سنندج و کشتار آنها با منتهای وحشیگری ، برای رژیم بسیار درد آور بود

قتل عامهای خونین علیه اکراد در کردستان ایران بعد از فتوای خمینی در زمانی انجام شد که صحنه اعدامها و قتل عامها تحت نظارت آخوندهای وحشی در سایر نقاط ایران در جریان بود و این جنایتها با منتهای وحشیگری و بربریت و به دور از معیارها و قوانین و حتی پرنسیبهای انسانی به مورد اجرا در می‌آمد. قتل عام 30 هزار زندانی سیاسی از اعضاء و هواداران سازمان در سال 1988 که سازمان عفو بین الملل آنرا جنایت علیه بشریت قلمداد نمود نیز مورد دیگری بود که بر اساس فتوای ظالمانه خمینی صورت گرفت.

قابل توجه است که تاریخ معاصر مطلقا صدور چنین فتواهای خونباری را از سوی هیچیک از علمای مسلمان بجز از سوی تشکیلات داعش به چشم ندیده است. البته باید بگوییم که داعش هم مظنون به داشتن رابطه با رژیم ایران است

نرار جاف نویسنده و متفکر کرد عراقی در ادامه می نویسد : جریانی در نیروهای مخالف رژیم ایران پیدا نمیشود که همچون سازمان مجاهدین خلق توجهات را در تمامی زمینه ها به خود جلب نماید. حاصل دروغها و اراجیف گمراه کننده رژیم علیه مجاهدین طی چهار دهه گذشته، قیام 28 دسامبر 2017 (دی ۹۶) بود که خامنه ای به زبان اشهد خود (به نقش سازمان مجاهدین در آن) اعتراف کرد و امروز نیز که فرمان افزایش حملات تبلیغاتی علیه مجاهدین را بصورتی غیر عادی صادر میکند تلاشی برای ایجاد تردید نسبت به سازمان و نقش و جایگاه آن است.

 

https://elaph.com/Web/Opinion/2018/11/1227484.html

 

رژیم ایران متهم به نقض کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی

خبرگزاری آسوشیتدپرس به‌نقل از مقامهای آمریکایی، گزارش داد: «دولت آمریکا قصد دارد طی هفته آینده اعلام کند (رژیم) ایران از کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی سال ۱۹۹۷تبعیت نمی‌کند. کنوانسیونی که طبق آن، ساخت، انبار کردن و استفاده از تسلیحات شیمیایی ممنوع است.

مقامهای آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند رژیم ایران کارخانه های ساخت مواد و تسلیحات شیمیایی را در اختیار دارد

بدین ترتیب رژیم ایران در مقابل اتهامات جدیدی قرار می گیرد و این بار نقض قوانین بین المللی توسط آن به تسلیحات شیمیایی مرتبط می شود .

اداره اطلاعات آمریکا می گوید رژیم ایران از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده ولی کارخانه ها و دستگاههای ساخت آنرا در اختیار دارد

این اتهام باعث نمی شود که واشینگتن تحریم های جدیدی را علیه این رژیم وضع کند بلکه برای شکایت از این رژیم درسازمان منع تسلیحات شیمیایی بکار برده خواهد شد

این طرح آمریکا بخشی از اقدامات دونالد ترامپ علیه رژیم ایران بعد از پایان دادن به برجام است .

در چنین وضعیتی رژیم ایران در مقابل سلسله تحریم های بانکی و اقتصادی جدیدی قرار می گیرد

ایالات متحده اعلام کرده است که شدید ترین فشارها را بر روی این رژیم خواهد آورد تا مجبورش کند سیاست های توسعه طلبانه اش را تغییر دهد. آمریکا بویژه می خواهد تا این رژیم سیاست های بی ثبات کننده اش در کشورهای خاورمیانه و خارج آن را کنار بگذارد

اتهام جدید علیه رژیم ایران که در ارتباط با تسلیحات شیمیایی است با دخالت هایش در کشورهای منطقه نیز مرتبط است .

تعدادی از مسؤلین آمریکایی عقیده دارند این اتهام می بایست بسیار زودتر از این به رژیم زده می شد چرا که در سوریه رژیم اسد بارها دست به تهاجم شیمیایی زده است. رژیمی که توسط حاکمان ایران حمایت می شود .

 

تحقیقات آینده در مریخ

سازمان فضایی آمریکا ـ ناسا برنامه خود را برای تحقیقات جدید در مریخ اعلام کرد. گزارشی را می بینیم:

ناسا بعد از پنج سال تحقیقات و بررسی 60 مکان مناسب در سیاره مریخ حفره ”جزرو“ را به عنوان محل فرود برای مأموریت مریخ نورد روور در سال 2020 انتخاب کرد .

ناسا پرتاب روور را در ژوئیه 2020 به عنوان مرحله بعدی کاوش سیاره مریخ برنامه ریزی کرده است

این (مریخ نورد سیار) نه تنها به دنبال نشانه هایی از شرایط زیستی گذشته و زندگی میکروبی است، بلکه همچنین نمونه های سنگی و خاک را جمع آوری می کند و آنها را در سطح سیاره ذخیره می کند.

ناسا و ESA (آژانس فضایی اروپا) در حال مطالعه تصویر کلی از مأموریت آینده برای دست یافتن به این نمونه ها و بازگرداندن آنها به زمین هستند.

محل جدید فرود، زمینه را برای اکتشافات مریخ در دهه آینده ،آماده میکند.

در مریخ آب ، کانال هایی را بوجود آورده است ) و رسوبات را برای تشکیل آبرفتها و دلتاها در بستر دریاچه ، شکل میدهد.

بررسی داده های به دست آمده از مدار ( مریخ) نشان می دهد برخی از این رسوبات دارای مواد معدنی هستند که نشان دهنده تغییرات شیمیایی آب است.

در اینجا در دلتای حفره ”جزرو“، رسوبات ، حاوی رس و کربنات می باشد.

”توماس زوربوچین “، عضو هیئت مدیره مأموریت علوم ناسا، اعلام کرد ”محل فرود در حفره ”جزرو“ ، بلحاظ زمین شناسی ، زمینِ بسیار غنی را( در اختیار ما قرار میدهد ) که تغییرات زمین شناسی مربوط به 3.6 میلیون سال پیش را قابل بررسی می کند. با تحقیق در این منطقه میتواند سوالات مهمی را در باره تکامل این سیاره پاسخ داد.

نمونه برداری از این منطقه منحصر به فرد، میتواند ، انقلابی را در تفکر ما ،در رابطه با توانایی مریخ برای زندگی ایجاد کند .

http://www.spacenewsfeed.com/index.php/news/2346-nasa-announces-landing-site-for-mars-2020-rover

 

 

محکومیت یک جنایتکار جنگی

”هانس اچ“ 95 ساله ،توسط دادستانی برلین به همدستی در قتل 36 هزار تن در اردوگاه ”ماوت هاوزن“ در اتریش متهم شد. وی در بین سالهای 1944 تا 1945 عضو گروهان شانزدهم واحد اس اس بوده و به عنوان نگهبان در قتل ساکنان اردوگاه شرکت داشته است.

https://www.dw.com/fa-ir/latestnews/a-46418972

 

 

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: