حاکمان ایران یک گروه ازقاتلان خشن وغارتگر هستند-۲۰دقیقه

حاکمان ایران یک گروه ازقاتلان خشن وغارتگر هستند-۲۰دقیقه-۳آذر




نیکی هیلی سفر آمریکا در سازمان ملل متحد طی سخنانی در جلسه شورای امنیت گفت‌حاکمان ایران یک گروه از قاتلان خشن و غارتگر هستند که جامعه بین المللی باید به مقابله با آنها بپردازد.







نیکی هیلی: تهدیدی که در ماههای اخیر به راه پله اروپا و آمریکا نزدیک شده فعالیت های فزاینده تروریستی بین المللی رژیم ایران است.

ترور مخالفان سیاسی توسط رژیم ایران به قدمت عمر جمهوری اسلامی است. در حالیکه دیپلماتهای آمریکا هنوز در سفارت آمریکا در تهران توسط رژیم ملاها به گروگان گرفته شده بودند عوامل و دست نشاندگان آنها قتلهای سیاسی در اروپا و آفریقای شمالی و سراسر خاورمیانه را آغاز کردند.

رفتار بدخواهانه رژیم ایران تنها یک کشور را هدف قرار نداده بلکه همه ما را هدف قرار می دهد.


ما در ماههای گذشته این تهدیدها را آشکارتردیده ایم، زمانی که چند کشور اروپایی تلاشهای رژیم ایران را برای به قتل رساندن مخالفان در خاک خودشان بشکل علنی رسوا کردند در 30 اکتبر مقامات دانمارک از یک توطئه عوامل اطلاعات رژیم ایران برای ترور 3ناراضی ایرانی در تبعید پرده برداشتند.دولت دانمارک تروریست رژیم ایران را در 21 اکتبر در نروژ دستگیر کرد.

مقامات دانمارکی خشمگین هستند و به درستی هم خشمگین هستند. توطئه رژیم ایران چنان نقض فاحش حق حاکمیت دانمارک بود که یک سیاستمدار دانمارکی این توطئه را با تلاش روسیه برای مسموم کردن یک شهروند روسی در اروپا مقایسه کرد.

نیکی هیلی در جلسه شورای امنیت افزود:


ولی دانمارک تنها کشوری نیست که توسط رژیم هدف قرار گرفته است. این اتهامات دانمارک چند روز بعد از آن بود که دولت فرانسه اطلاعات رژیم ایران را متهم کرد که قصد بمبگذاری علیه یک گردهمایی اپوزیسیون ایران در ماه ژوئن در پاریس را داشته است.

در این توطئه یک زوج بلژیکی ایرانی تبار در کنار یک دیپلمات بلند پایه رژیم ایران در اتریش دستگیر شدند. دیپلمات ایرانی دستورات را میداد و مواد انفجاری را به یک زوج تحویل داده بود تا گردهمایی مقاومت ایران را بمبگذاری کند .

در این گردهمایی شهروندان آمریکایی هم حضور داشتند. هر سه مأمور رژیم ایران دستگیر شدند.طبعا همه اینها بعد از یک حمله تحت حمایت رژیم ایران به کنسولگری آمریکا در بصره بود بعد از اینکه رژیم ایران ماهها حق حاکمیت ملی عراق را زیر پا میگذاشت.

این تلاشها برای به قتل رساندن مخالفان سیاسی در خاک خارجی ماهیت واقعی رژیم ایران را منعکس میکند.

این حملات دقیقا نوع رفتاری بود که منجر به از سرگیری تحریمهای آمریکا علیه رژیم ایران در 5نوامبر شد. این بزرگترین اقدام تحریمی علیه رژیم ایران بود که تاکنون توسط ایالات متحده اتخاذ شده بود..

ما پیش از این میراث تراژیک مماشات را دیده ایم. شورای امنیت ایجاد شده بود تا با این استراتژی دیپلماتیک شکست خورده مقابله کند. رژیم تهران اثبات کرده است که همان گروه قاتلان خشن و غارتگر است که در دهه 1980 بود.

متحدین اروپایی ما دارند بصورت فزاینده ای مدارک این موضوع را در حیات خانه خودشان بدست می آورند. ما باید در تلاشهایمان برای متوقف کردن این رفتار رژیم ایران متحد عمل کنیم قبل از اینکه این مسأله گریبان افراد بی گناه بیشتری در سراسر دنیا را بگیرد.



https://usun.state.gov/remarks/8769
لطفا به اشتراک بگذارید: