رژیم ایران باید سوریه را ترک کند-۲۰دقیقه

رژیم ایران باید سوریه را ترک کند-۲۰دقیقه-۳ آذر




ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا طی سخنانی در اجلاس امنیت بین المللی تصریح کرد یکی از اهداف آمریکا در سوریه بیرون راندن رژیم ایران است:







خبرنگار شبکه تلویزیون ان بی سی : دولت آمریکا کاملا روشن ساخته است که یکی از اهداف در سوریه بیرون کردن رژیم ایران و نیروهای نیابتی آن می باشد. آیا شما نقشی برای ارتش آمریکا در محقق کردن این هدف در آینده می بینید؟ چه مدت حضور ارتش آمریکا در سوریه ضروری خواهد بود اگر که الان این یکی از اهداف این دولت باشد؟



ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا: در رابطه با سوریه مأموریت ما در سوریه شکست دادن کامل داعش بوده است.

ما در حال پشتیبانی از نیروهای شریک خودمان روی زمین هستیم تا آخرین بقایای داعش را از بین ببریم. کارهای زیادی باقی مانده که باید در سوریه انجام شود .

ما وقتی درباره شکست دادن داعش صحبت میکنیم فقط درباره پاکسازی آن مناطقی که الان در دست داعش است، صحبت نمیکنیم. بلکه ما همچنین درباره با ثبات کردن آن مناطق پاکسازی شده صحبت میکنیم. ایجاد ثبات شامل آموزش دادن به نیروهای امنیتی محلی میشود تا از بازگشت داعش جلوگیری کنند. همچنین بازگرداندن خدمات پایه ای مانند برق، آب و جمع آوری زباله و از این قبیل چیزهاست.



ژنرال دانفورد افزود:‌حضور نظامی ما در سوریه به دو چیز بستگی دارد، یکی به سرانجام رساندن شکست دادن داعش و منتقل کردن مسئولیت بعد از ثبات سازی به نیروی امنیتی و حکومت محلی.

دومین بخش این است که حضور ما در سوریه طراحی شده است تا از تلاشهای سیاسی آمریکا برای پیشبرد راه حل سیاسی و روند توافق ژنو حمایت کند. ما در سوریه مأموریت نظامی در ارتباط با رژیم ایران نداریم. اما یک هدف کلی داریم که باید رژیم ایران سوریه را ترک کند. این هدف همین الان در زمینه سیاسی و شاید زمینه اقتصادی پیش برده میشود.
لطفا به اشتراک بگذارید: