گزارش خبری:دعوای پولشویان-۴ آذر

گزارش خبری:دعوای پولشویان-۴ آذر




روز 23آبان ظریف در گفتگو با خبرگزاری حکومتی خبرآنلاین گفت:« در ایران خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند و آنجاهایی که هزاران میلیارد پولشویی انجام می‌دهند حتما آن‌قدر توان مالی دارند که ده‌ها یا صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی در کشور علیه قوانین ضدپولشویی ایجاد کنند».

این اظهارات که برای به کرسی نشاندن لوایح ۴گانة FATF و ضرورت مقابله با پولشویی بود اما آتش جنگ باندی را شعله ور تر کرد و این روند صعودی همچنان ادامه دارد. گزارشی را از آخرین کشمکشهای باندی حول این موضوع ببینیم:

پس از اظهارات ظریف دو باند حاکم در مقابل یکدیگر صف بسته و پولشویی‌های یکدیگر را بر ملا می کنند. این کار از رسانه‌ها و تریبون‌های غیر رسمی به تریبون‌های رسمی رسیده است.

محمد دهقان - مجلس ارتجاع - 27آبان






در حالیکه بیش از 18 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی در اثر بی تدبیری یا خیانت به برخی افراد و رانتخواران داده شد و در حالیکه چند صد میلیون دلار ارز مسافرتی به سفرهای خارجی معمولی و تفریحی توسط دولت اختصاص یافت

:‌ اما هفته گذشته جناب آقای ظریف در رفتاری عجیب عملا جمهوری اسلامی ایران را متهم به چشم بستن بر پولشویی گسترده در کشور کرد و نیز مخالفان کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریزم را متهم به ارتباط با پولشویان نمود

دهقان عضو مجلس ارتجاع در ادامه سرنخ پولشویی را در دست دولت آدرس داد و گفت:


بر اساس اسناد بدست آمده برخی از این مقامات بیش از آنکه بفکر منافع کشور و ملت در مذاکره با اف ای تی اف و مبارزه با پولشویی باشند به فکر اخذ ویزای اقامت در کانادا و آمریکا و استخدام در سازمان ملل بوده اند اینها با سربرگ مرکز پولشویی بدنبال سفرهای خانوادگی در تورهای تفریحی بوده اند

یک عضو دیگر مجلس ارتجاع از باند اصلاح‌طلبان متقابلاً برای ساکت کردن دلواپسان به برگهایی از کارنامه آنها اشاره کرد:


اردشیر نوریان - مجلس ارتجاع - 27 آبان


: اولا انکار نمیشه کرد این یک مشکلی ست که وجود داره دوستان عزیزان همکاران شما همین امروز صبح با یکی از همکارهای خودمون صحبت میکردم که در این موضوع و در تصویب قانون پولشویی کار جدی کرده گفت آقا یکنفر آمده به من میگه که سه تا 300 میلیارد تومان به حساب همسایه ما که یک کارگر ساختمانی است ریختند بانک این را توقیف کرده خب شما انکار میکنی این اتفاقات را در کشور؟

15 میلیارد دلار قاچاق حالا این عددش کمتر یا زیادتر ؛ انکار میکنی؟

میلیاردها تومان پول کثیف ناشی از تجارت مواد مخدر را انکار میکنی؟

‌ این ها اشاره‌های آشکار به پولشویی سپاه پاسداران است. اما پیش از این حسین شریعتمداری در مورد پولشویی در باند روحانی نوشته بود:

« در قرارداد شرکت نفتی توتال چه کسانی رشوه‌خواری کرده‌اند؟! در ماجرای بانک سرمایه، شرکت ایران مارین سرویس، اختلاس کلان از صندوق ‌ذخیره فرهنگیان، تاراج دستکم ۱۸ میلیارد دلار از بیت‌المال در بازار آشفته ارز و... کدام دست‌ها آلوده بوده است؟!».

علت وحشت باند خامنه‌ای از رو شدن پرونده‌های پولشویی این باند را کریمی قدوسی از سردمداران دلواپسان در مجلس بیان کرد.

وی گفت:« اتهام پولشویی از اتهام تقلب در انتخابات 88 خطرناکتر است.یعنی افرادی که پولشویی می کنند به نهادهای قدرتمند داخل نظام وصل هستند». کریمی قدوسی ظریف را تهدید به احضار و استیضاح کرد. ولی این برای دلواپسان نظام کافی نیست چرا خواه و ناخواه در این اشارات پای پولشوی بزرگ نظام یعنی خامنه‌ای و بعد سپاه به وسط کشیده شده است.

برای همین آخوند اژه ای هم به صحنه آمد و با بلند کردن چماق قوة قضاییه گفت: «باید ظریف توضیح دهد و اسناد خود را ارائه کند».
لطفا به اشتراک بگذارید: