ترور فعالان سوری بدست عناصر بنیاد گرا-۲۰دقیقه

 ترور فعالان سوری بدست عناصر بنیاد گرا-۲۰دقیقه-۵آذر




رسانه های عربی روز جمعه گذشته خبر ترور دو تن از فعالان انقلاب سوریه در شمال این کشور را منتشر کردند . به گزارش العربیه رائد فارس و حمود جنیدjonayd  دو فعال سوری در شهر کفر نبلkafranbel واقع در استان ادلب در دوم آذر ۹۷ بدست افراد ناشناس که گفته می شود با گروههای بنیاد گرا مرتبط بوده اند ترور شدند

گزارش





ترور فعالان سوری بدست عناصر بنیاد گرا

تلویزیون اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه گفت: رائد فارس به همراه همکارش حمود جنیدjonayd  بعد از نماز جمعه توسط افراد ناشناس ترور شدند . مردم آنها را به یکی از بیمارستانهای شهر کفر نبل بردند ولی هنگام انتقال جان باختند . تا این لحظه افرادی که او را ترور کردند ناشناس باقی مانده اند

این دو فرد تاثیر بسزایی بر روی مردم داشتند چرا که تلاش می کردند تصویر انقلاب سوریه را به کشورهای دیگر ببرند . رائد فارس در سال ۲۰۱۴ نیز هدف ترور قرار گرفت و توسط یکی از گروههای بنیاد گرا دستگیر شده بود.

 او یکی از فعالان حقوق بشر سوریه بود و در پروژه های مختلف اجتماعی ، سیاسی و حقوقی دست داشت . او دفاتر انقلاب سوریه را تشکیل داد و علاوه بر آن تعدادی مجتمع مدنی را در شهر کفر نبل و اطراف این شهر تحت نظارت خود داشت.

دفتر جیمز جفری نماینده ویژه وزیر خارجه آمریکا  برای تعامل با سوریه در ارتباط با این تهاجم تروریستی گفت :

ما از گزارش ترور رائد فارس و حمود جنید عمیقا غمگین شدیم. رائد و حمود وطن پرستان و فعالانی بودند که زندگی شان را وقف ساختن یک آینده بهتر برای سوریه و مردم آن کردند. آنها بعنوان سمبلهای انقلاب سوریه و بهترین جوانان سوریه اولین انقلابیونی بودند که خلاقیتها و مهارتهایشان را بکار گرفتند تا به مردم و کشورشان خدمت کنند. آنها کمک کردند که آرزوهای مردم سوریه در مبارزه شان برای آزادی از نیروهای مستبد و دروغ را به جهان منتقل کنند.

رائد و حمود هرگز از بیان واقعیت و حفظ ارزشهای اصیل انقلاب دریغ نکردند. مردم سوریه و جهان همیشه پلاکاردهای معروف رائد در کفرنبل را به یاد خواهند آورد و فیلمهای حمود همیشه بعنوان اسناد جنایتهای رژیم اسد علیه مردم این کشور، خدمت خواهد کرد. مبارزه آنها برای آزادی و واقعیت ادامه خواهد یافت. دستهای خائن، جنایتکار و بدخواه مسئول ترور آنها نمیتواند در پاک کردن میراث آنها موفق شود و موفق نخواهد شد.

آنها بعنوان قهرمان زندگی کردند و بعنوان قهرمان در دل انسانهای شریف و صادق به حیات خود ادامه خواهند داد.

ترور فعالان سوری بدست عناصر بنیاد گرا
لطفا به اشتراک بگذارید: