خشونت علیه زنان را متوقف کنید-۲۰دقیقه

 خشونت علیه زنان را متوقف کنید-۲۰دقیقه-۵اذر


 

خشونت علیه زنان را متوقف کنید: این عنوان بیانیه کمیسیون اروپا و نماینده عالی در مورد روز جهانی حذف خشونت علیه زنان است. بخشهایی از این بیاینه را از نظر می گذرانیم:

گزارش

خشونت علیه زنان را متوقف کنید

”در روز جهانی حذف خشونت علیه زنان، ما بر تعهدمان به پایان دادن به خشونت علیه زنان و دختران تأکید مجدد می ورزیم.
خشونت علیه زنان یک نقض شدید حقوق بشر است. این دیدگاه که تعرض یا اعمال خشونت به زنان امری عادی و قابل قبول است غلط است و باید تغییر کند. ما همه مسئولیت داریم که بگوییم نه، بشکل علنی اقدامات خشونت آمیز یا تعرض را رد کنیم و در کنار قربانیان بایستیم.


خشونت علیه زنان در خانه، سر کار، در مدارس و دانشگاهها، در خیابان، در وسائل نقلیه عمومی و آنلاین اتفاق می افتد. این اتفاق می تواند برای هر زنی بیفتد، سلامتی و رفاه عمومی وی را تحت تأثیر قرار دهد و از اینکه وی در جامعه کاملا مشارکت کند، جلوگیری کند.

امحای خشونت علیه زنان و دختران در قلب برنامه برای توسعه پایدار 2030 است. این گام اول در راستای صلح و امنیت جهانی است، یک پیش شرط برای ترویج، حفاظت و عملی کردن حقوق بشر، برابری جنسی، دمکراسی و رشد اقتصادی است.

اتحادیه اروپا تدابیر اساسی برقرار کرده است تا تضمین کند خشونت علیه دختران و زنان یک بار و برای همیشه پایان می یابد. اقدامات ما نتیجه میدهد. مسائلی شروع به تغییر کردن کرده است.

در ماه دسامبر سال گذشته، ما با شورای اروپا و آژانس زنان سازمان ملل و سازمان همکاری و توسعه اروپا در خصوص یک اقدام جهانی برای مبارزه با خشونت علیه زنان توافق کردیم. ما در حال افزایش همکاری مان هستیم و از رهبران جهانی هم از بخش عمومی و هم بخش خصوصی خواسته ایم تا به تلاش افزایش یافته جهانی بپیوندند تا با خشونت علیه زنان مبارزه کنند.

یک زندگی عاری از خشونت حق بنیادین غیر قابل انکار است: محروم کردن زنان و دختران از آزادی به معنی محروم کردن دنیا از آزادی است.“
لطفا به اشتراک بگذارید: