طرح‌های مخفی رژیم ایران برای تولید 5 کلاهک اتمی-۲۰دقیقه

 طرح‌های مخفی رژیم ایران برای تولید 5 کلاهک اتمی-۲۰دقیقه-۵آذر




انستیتوی علوم و امنیت بین المللی می گوید رژیم ایران برای تولید 5کلاهک اتمی برنامه ریزی کرده بود. گزارشی از واشینگتن فری بیکن

گزارش





طرح‌های مخفی رژیم ایران برای تولید 5 کلاهک اتمی

یک گزارش انفجاری جدید بر پایه یک گنجینة مخفی از مدارک اتمی نشان میدهد که رژیم ایران طرح‌های جدی برای تولید و ساخت حداقل 5 بمب اتمی داشته و نسبت به آنچه جامعة بین‌المللی می‌انگاشته بسا پیشرفته تر بوده است.

بنا به گزارش جدید مؤسسة علوم و امنیت بین المللی یک گروه ناظر بر برنامه های اتمی اطلاعات بدست آمده نشان می دهد رژیم تهران در سال 2003 بخوبی در جهت تولید چندین بمب اتمی و منجمله زیرساخت پیچیده مورد نیاز برای تولید چنین سلاح‌هایی جلو رفته بود.

این گزارش در کنگره مثل بمب صدا کرده و نشان میدهد کسانیکه به دولت اوباما انتقاد داشتند که ابعاد پیشرفت تسلیحات اتمی رژیم ایران را دست کم گرفته بود، درست می‌گفتند.

یک گزارش جدید از این گروه که نشان میدهد که رژیم ایران عمده زیرساخت‌های اتمی خود را نگه داشته و می‌تواند به استفاده از آن ادامه دهد تا بصورت مخفیانه در نقض توافق اتمی، روی تسلیحات کار کند. گزارش فاش ساخت رژیم ایران دنبال ساخت 5 کلاهک اتمی بوده تا بتواند آنرا روی موشک‌های بالستیک سوار کند.”

بنا به گفته این گروه، “طرح‌های اولیه ایران نشان میدهد پیشرفت آن بسا فراتر از بررسی امکان چنین کاری و یا مطالعات عملی در رابطه با تسلیحات اتمی بوده است.. این گروه گزارش خود را روی دسترسی به مدارک اتمی ضبط شده ایران سوار کرده که نشان میدهد رژیم میلیون‌ها دلار صرف خرید مواد اتمی، منجمله اورانیوم که جزء کلیدی یک بمب است، کرده است.

بنا به این گزارش، “رژیم ایران تا پایان 2003 زیرساخت برای یک برنامه تسلیحات اتمی جامع را برقرار کرده بود. این شواهد دال بر این است که رژیم ایران آماده می‌شد تا در صورت نیاز یک آزمایش زیرزمینی اتمی را انجام دهد. هدف غایی این بود که تسلیحات اتمی قابل استفاده را آزمایش کرده باشد و پیشرفت رژیم ایران در این زمینه بیش اطلاعات موجود بود.

https://freebeacon.com/national-security/iran-secret-plans-build-five-nuclear-warheads/
لطفا به اشتراک بگذارید: