دلسوزی غارتگران برای معیشت سخت مردم.چرا؟-گزارش خبری

گزارش خبری: دلسوزی غارتگران برای معیشت سخت مردم.چرا؟-۵آذر


دلسوزی غارتگران برای معیشت سخت مردم، چرا؟
این روزها فریاد و فغان سران، مهره‌ها و رسانه‌های رژیم از سختی معیشت مردم و اوضاع فاجعه‌بار تولید را زیاد می‌شنویم. بخشی از آن البته رنگ جنگ باندی دارد و هر باند، باند رقیب را به عنوان عامل اصلی این وضعیت زیر تیغ می‌برد. اما این همة ماجرا نیست. توجهتون رو به گوشه‌ها و مواردی که در روزهای اخیر در مجلس ارتجاع یا در سایر تریبونها و رسانه‌های حکومتی منعکس شده، جلب می‌کنم:



نمودی از هراس و نگرانی رژیم را در تشکیل جلسة ویژة غیرعلنی مجلس ارتجاع به منظور چاره‌جویی در قبال تحریمها می‌توان دید.

«گزارش ویژة غیرعلنی برای مقابله با تحریمها؛ این جلسة غیرعلنی که با حضور تیم اقتصادی دولت برگزار شد، بیش از دو ساعت طول کشید

«جزییات بیشتر جلسة‌غیر علنی با موضوع نقشة راه برای مقابله با تحریمها رو سخنگوی هیأت رئیسه به میون خبرنگاران آورد.
نعمتی:‌آقای نوبخت و رئیس کل بانک مرکزی و همین طور آقای دژپسند در مورد اقداماتی که در مورد این گزارش باید انجام بدن که باید در خصوص مسائل معیشتی مردم، در مورد مسائل رفاهی کارگران و کارکنان دولت، کشاورزان، روستاییان و کلا افراد آسیب‌پذیر تمهیداتی رو بیندیشند که به نوعی مقابله با تحریمهای آمریکا باشد».



به گزارش رسانه‌های حکومتی، نعمتی دربارة جلسة غیرعلنی دیروز همچنین گفت که در این جلسه بنا شد تا کمیته مقابله با تحریم‌ها و رسیدگی به معیشت مردم در دولت تشکیل شود.

اما به نظر می‌رسد که این حرفها و اعلام این تمهیدات بیشتر جنبة تبلیغاتی دارد تا عمل و اقدام، روزنامة حکومتی جهان صنعت نزدیک به باند روحانی به ماهیت تبلیغاتی این حرفها و وعده‌ها اذعان کرده و می‌نویسد:

« اگرچه مسوولان می‌گویند تحریم‌های آمریکا مشکل خاصی برای مردم به وجود نمی‌آورد‌، اما با توجه به افزایش قیمت هفتگی کالاها به نظر می‌رسد تحریم‌ها بر معیشت و وضعیت اقتصادی مردم چندان بی‌اثر هم نبوده است‌.

از این رو در حال حاضر نه‌تنها قیمت انواع کالاهای اساسی در بازار با افزایش روبه‌رو شده بلکه گزارش‌های بانک مرکزی نیز نشان می‌دهد که قیمت بسیاری از گروه‌های مواد غذایی به صورت هفتگی بالا می‌رود‌.

جهان صنعت می‌افزاید: «قیمت انواع کالاهای اساسی در بازار با افزایش 50 تا 60 درصدی روبه‌رو شده و اگر نظارت‌های لازم در زمینه کنترل قیمت‌ها در بازار کالاهای اساسی صورت نگیرد، روند افزایش قیمت‌ها ادامه‌دار خواهد بود‌

از سوی دیگر، تعدادی از نمایندگان رژیم در مجلس از استان اصفهان در جلسه‌یی با شرکت مقاماتی از استان تشکیل شد و در آن نمایندگان هر شهرستان و منطقه اعترافات و نکات تکان دهنده‌یی از نابودی کشاوزی و دامداری در حوزة خود را مطرح کردند:

موسوی لاریگانی عضو مجلس ارتجاع ـ تلویزیون شبکة اصفهان





کشاورزان شهر قهدریجان الان زمین هاشان به کویر تبدیل شده. نان شب شان را ندارند بخورند. کشاورزان پیر بکون هم همین طور. کشاورز من دادش بالاست. »

حاجی دلیگانی عضو مجلس ارتجاع ـ تلویزیون شبکة اصفهان

: 10.54 « هیچ دفاعی جهاد کشاورزی استان برای پیش گیری از خشک شدن هزار و ششصد هکتار درخت مثمر نکرد. هیچ دفاعی نکرد . آخر بدون مطالعه چرا جهاد کشاورزی آمد خودش را وسط قرار داد برای انتقال پس آب. این ظلم است به دشت برخوار،دشتی که رو دویست و هفتاد متری آب پیدا نمی شود آن وقت میایید آب اش را منتقل می کنید به جایی که مثلاً تو پنجاه متری آب می شود بدست آورد...».

بختیار عضو مجلس ارتجاع ـ تلویزیون شبکة اصفهان

بختیار نماینده گلپایگان و خوانسار: ما تو این سال ها از پنجاه شصت هزار رأس کاو شیری الان رسیدیم به سی هزار و دارد در واقع از سی هزار هم پایین می رویم. دامداری دارد واقعاً جمع می شود با این شرایط ».

25.12 ما مرغ داری هامان بدلیل عدم ثبات قیمت در نهاده در خود قیمت مرغ دچار مشکل شده اند و الان تعداد من بگویم تعداد هفتاد و هشتاد در صد مرغ داری های منطقه کاملاً خالی هستند و هیچ استفاده ای نمی شود... 25.32
لطفا به اشتراک بگذارید: