آیا فقدان سفیر فرانسه در تهران به دستگیری اسدالله اسدی و تروریسم در اروپا ربط دارد؟

رسانه‌های حکومتی علت فقدانِ سفیر فرانسه در تهران را به دستگیری دیپلومات‌تروریست رژیم، اسداالله اسدی و سایر اقدامات تروریستی رژیم در اروپا مربوط دانستند.

روزنامه حکومتی وطن‌امروز نوشت: سناریوی ادعایی علیه (نظام) ایران، زمانی آغاز شد که دادستان بلژیک اعلام کرد، پلیسِ این کشور یک زوج بلژیکیِ ایرانی‌تبار را روز شنبه ۳۰ ژوئن (نهم تیرماه) در بروکسل به ظنِ تلاش برای بمب‌گذاری در همایش سالانه سازمان مجاهدین خلق، دستگیر کرده است. در همین رابطه، یک دیپلمات مستقر در سفارت ما در اتریش نیز، به اتهام تماس با این زوج توسط پلیس آلمان دستگیر شد. این دیپلمات، همان اسدالله اسدی است».

این روزنامة حکومتی می‌افزاید: وزیر خارجة فرانسه نیز بعداً در ادعایی، موضوع تلاش جمهوری اسلامی برای بمب‌گذاری در همایش (مجاهدین) را به وزارت اطلاعات (نظام) ایران مرتبط دانسته بود. با استناد به همین ادعا، دولت فرانسه اعلام کرده بود، دارایی‌های متعلق به وزارت اطلاعات و 2 دیپلمات ما را در ارتباط با طرح ادعاییِ حمله به تجمع (مجاهدین) در پاریس مسدود کرده است.

 

این روزنامه حکومتی در ادامه نوشت: روز 28 شهریور رویترز از شرط فرانسه برای معرفی سفیر جدید در تهران پرده برداشت. در این خبر صراحتا عنوان شد که عدم معرفی سفیر به ماجرای ادعای تلاش جمهوری اسلامی برای بمب‌گذاری در همایش سالانه مجاهدین مرتبط است. رویترز گزارش داد: فرانسه تا زمانی که ایران درباره طرح ادعایی بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس اطلاعاتی در اختیار فرانسه نگذارد، از معرفی سفیر جدید خود در تهران خودداری خواهد کرد. آنطور که خبرنگار «وطن امروز» از منابع موثق کسب اطلاع کرده دولت فرانسه به طور کلی به جمهوری اسلامی گفته است ایران باید رسما از فرانسه به خاطر ماجرای ادعای بمب‌گذاری در همایش (مجاهدین) عذرخواهی کند. فرانسه گفته است تا زمانی که ایران در این زمینه عذرخواهی نکند نه سفیر جدیدی به تهران معرفی می‌کند و نه سفیر جدید جمهوری اسلامی را در پاریس می‌پذیرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: