ربات توئیتری-۲۰دقیقه

ربات توئیتری-۲۰دقیقه-۶آذر


 

تنها با چند ربات توئیتری می‌توان حقیقت‌ یابان را دچار سردرگمی کرد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تنها با چند ربات توئیتری می‌توان حقیقت‌یابان را دچار سردرگمی و اخبار جعلی را به صورت گسترده منتشر کرد.

محققان دانشگاه ایندیانا در آمریکا اخیرا بر روی اخبار جعلی و رسانه‌های اجتماعی مطالعه کرده و نتیجه تحقیقات را منتشر کردند.

بر اساس این تحقیق «با تعداد نسبتا محدودی از حساب‌های توئتیری بات (ربات) می‌توان اخبار جعلی را در سطح گسترده منتشر کرد. ۶ درصد از بات‌های توئیتری مسئول ۳۱ درصد از اخبار جعلی یا ناموثق در این شبکه اجتماعی هستند.»

محققان این مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که «بات‌های توئیتر اخبار ناموثق یا جعلی را در سطحی منتشر می‌کنند که تمیز دادنشان از اخبار موثق بسیار سخت می‌شود»

این تحقیق در حالی منتشر می‌شود که توئیتر اعلام کرده است در سال ۲۰۱۸ ده‌ها میلیون حساب جعلی را حذف کرده است. بسیاری از این حساب‌های کاربری علیه انتخابات میان‌دوره‌ای در آمریکا تبلیغ می‌کردند.

سرمنشا بخشی از حسابهای جعلی رژیم ایران بوده است.

محققان دانشگاه ایندیانا ۱۴ میلیون توئیت را در یک فاصله زمانی مورد مطالعه قرار دادند. این ۱۴ میلیون توئیت از ماه مه ۲۰۱۶ تا اسفند ۲۰۱۷ بیش از ۴۰۰ هزار محتوا (خبر، مقاله، گزارش، ویدیو…) را منتشر کرده‌اند. از این میان ۳۸۹،۵۶۹ آن دارای خبرناموثق بوده که توسط حقیقت‌یابان بارها به عنوان خبرجعلی دسته‌بندی شده بوده است.

https://fa.euronews.com/2018/11/22/researches-say-a-few-bots-can-overwhelm-fact-checkers-in-twitter
لطفا به اشتراک بگذارید: