کارگران پولادین فولاد اهواز - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۴

کارگران پولادین فولاد اهواز - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۴ -۶آذر۱۳۹۷

با سلامی دوباره به همه بینندگان عزیز مجله اجتماعی- اقتصادی

از اینکه در برنامه دیگری ازاین مجله در خدمت شما هستیم، مجله اجتماعی امروز رو با همدردی با مصیب زدگان زلزله در سرپل ذهاب و سایر شهرهای استان کرمانشاه شروع می‌کنیم که از شامگاه یکشنبه با زلزله شش و سه دهم ریشتری مواجه شدند و هموطنان بسیاری کشته و مجروح شدند. رژیم آخوندی در وحشت از خشم مردم نسبت به خرابکاریها و دزدیهای این رژیم حدفاصل دو زلزله، تا کنون آمار دقیقی از میزان ضایعات انسانی و تخریب اماکن مردم نداده. اما گزارشها حاکی از گستردگی این آسیبهاست. خانم مریم رجوی عموم مردم به ویژه جوانان رو به مشارکت برای نجات جان مصدومین و کمک به زلزله زدگان به طور مستقل فراخواند.

با امید به پایان رسیدن مصائب مردم ایران به سراغ برنامه امروزمون خواهیم رفت .ابتدا مثل همیشه اخبار رو داریم در ادامه گزارش« کارگران پولادین فولاد اهواز » را خواهیم دید . درادامه ، گزارشی رو باهم خواهیم دید ازخطه شمال ایران به عنوان « واردات کلان برنج کمر شالیکاران را شکسته است » و پایان بخش برنامه به جنوب ایران میریم با تصویری از زندگی پر دردو رنج « حاشیه نشینان چابهار »، با ما همراه باشید .

اخبار:


آبان ماه با تورم نقطه به نقطه ۳۵ درصدی


خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٤.٩ درصد بیشتر از آبان ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند.این در حالیست که حداکثر افزایش حقوق پایه در سال نود و هفت ۱۹ درصد بوده و نشاندهنده آنست که دستکم ۱۵ درصد درآمد مزدبگیران ثابت توسط حکومت آخوندی غارت شده است.

40 درصد دارایی‌های بانک‌ها ساختگی است


یک کارشناس اقتصادی رژیم: 40 درصد دارایی‌های بانکی موهومی و حساب‌های ساختگی است که توسط مجامع بانک‌ها ساخته شده است. این بدان معناست که مجامع بانکی طلب‌های موهوم را جز مطالبات گذاشته‌اند و یک سری دارایی‌های بی‌ربط را قیمت‌گذاری‌ کرده‌اند و این امر اعتراف خود مسئولین بانکی است. ۷۵ درصد از دارایی‌های بانک‌ها از رده خارج است،.

مافیای سیگار و نابودی هزاران شغل در استان گلستان


توتون کار گلستانی: دست‌های مافیایی در کار است؛ چند هزار فرصت شغلی در گلستان ازدست‌رفته و هزاران نفر بیکار شده‌اند اما تعداد انگشت‌شماری توتون را با تعرفه پنج درصد وارد می‌کنند و سودهای کلان می‌برند.

تعطیلی ۲۵ درصد واحدهای صنعتی.


معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک رژیم: در مجموع ما 42 هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی داریم که حدود 25 درصد آنها یعنی حدود 10 هزار واحد یا با ظرفیت پایین کار می کنند یا غیر فعالند

۹۵ درصد کارگران امنیت شغلی ندارند


دبیراجرایی ارگان حکومتی خانه کارگر: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد کارگران از امنیت شغلی برخوردار نیستند و روز به روز با انعقاد قراردادهای موقت یا سفید امضا رو به رو می‌شوند.

گرانی ۶۳ درصدی قیمت مسکن


رسانه حکومتی اقتصاد آنلاین: بر اساس آمار رسمی وزارت راه وشهرسازی قیمت خانه در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۶۳ در افزایش یافته است.

گرانی ۶۸ درصدی قیمت میوه


روزنامه حکومتی جهان صنعت: بر اساس جدیدترین گزارش‌های مراکز رسمی، قیمت میوه‌های تازه در این هفته با افزایش 3/68 درصدی نسبت به هفته مشابه سال گذشته مواجه شده است.

مرغ ۱۱۴۰۰ تومان شد


خبرگزاری حکومتی تسنیم نوشت: امروز قیمت هرکیلوگرم مرغ در بازار تهران به ۱۱۴۰۰ تومان رسید، در حالیکه نرخ سقف مصوب هر کیلوگرم مرغ در تنظیم بازار ۸۱۷۵ تومان است.

گرانی گوجه ادامه‌دار شد


گرانی گوجه ادامه دار شد و قیمت هرکیلوگرم از این محصول در بازار ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان و در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و قیمت گوجه فرنگی گلخانه ای تا هر کیلو گرم ۱۲ هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

ریز گرد زباله بزودی استانهای شمالی را فرا خواهد گرفت


رسانه حکومتی ایران: «ایران تنها امسال از کشورهای همجوار 25 هزار تن زباله برای بازیافت وارد کشور کرده تا در کارخانه‌ها بازیافت شوند». بدلیل انباشت زباله در استانهای شمالی این استانها « بزودی با «ریزگردهای پلاستیکی» رو به رو می‌شوند تا پازل آلودگی‌های کشور از جنوب(ریزگردها خاکی) به شمال کامل شود». واردات زباله در حالی صورت می‌گیرد که زباله‌ها به یکی از بحران‌های زیست محیطی استان‌های شمالی تبدیل شده و حکومت به بهانه غیر اقتصادی بودن از بازیافت یا تولید برق از زباله‌ها در شمال اجتناب می‌کند.

گزارش اول « کارگران پولادین فولاد اهواز »


کارگران پولادین فولاد اهواز ، با دلیران نیشکر همدوش،‌ متحد بر علیه این بیداد طنین شعارهای کارگران پولادین فولاد اهواز و هفت تپه همچنان به گوش میرسه ، با اتحاد و یکپارچگی شون مقاومت می کنن. این روند وقفه‌ناپذیریه که روزبه‌روز گسترده‌تر میشه و دامنه اش اقشار وسیع‌تری از جامعهٍ در حال انفجار رو در برمیگیره

گزارش دوم « واردات کلان برنج کمر شالیکاران را شکسته است »


‌با هم به شمال کشور میریم تا ببینیم چرخه بی رحم حاکمیت دزدوغارتگر آخوندی چه به روزگار شالیکاران زحمتکش این خطه آورده است دست اندرکاران برنامه مجله اجتماعی اقتصادی گزارشی را دراین باره تهیه کردند . که نمایانگر عمق فاجعه ایی است که دچار این قشرزحمتکش جامعه شده به این گزارش توجه کنید.

گزارش سوم « حاشیه نشینان چابهار »


در آخرین برنامه امروزمون به حاشیه دریای عمان میریم تا به بندر چابهار برسیم. شهری کناردریای عمان و آبهای پرتلاطم آن که روزگاری زندگی وآبادانی در حرکت کشتی هایش در جریان بود ولی با غارت و چپاول آخوندها زندگی در این شهر به تنگ دستی وفقرکشیده شده وازجریان بازایستاده ، باهم این گزارش پایانی رو می بینیم

تظاهرات و راهپیمایی کارگران فولاد اهواز در خیابانهای اهواز علیرغم حضور نیروی انتظامی

پرشدن جیب وارد کنندگان برنج، خالی شدن جیب کشاورزان برنج!

 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: