گزارش خبری:لفاظی ودود دم .به جایگزین اقدام عملی-۶آذر

گزارش خبری:لفاظی ودود دم .به جایگزین اقدام عملی-۶آذر


همزمان با اوجگیری بحرانهای درونی و بیرونی رژیم و همزمان با رشد و گسترش اعتصابها و حرکتهای اعتراضی از سوی اقشا مختلف مردم در شهرها و نقاط مختلف کشور، روز گذشته چند تن از سرکردگان سپاه پاسداران، از سرکردة کل سپاه، پاسدار جعفری، تا جانشین او، پاسدار سلامی، تا پاسدار حاجی زاده سرکردة نیروی هوا فضای سپاه، تا پاسدار غیب‌پرور، سرکردة بسیج به صحنه آمدند و هر کدام تلاش کردند، با دود و دم و تبلیغات قدرت‌نمایانه بر این بحرانها سرپوش بگذارند و آنها را تحت‌الشعاع قرار دهند. گزارشی در این باره:

 

به نظر می‌رسد پاسدار حاجی زاده سرکردة هوا فضای سپاه پاسداران در رقابت فشرده‌یی با پاسدار سلامی رکورد خالی‌بندیهای او را بشکند. قسمتی از گرد و خاک کردنهای لفظی او را که خالی از تفریح نیست، بشنویم:

 

پاسدار حاجی زاده ـ تلویزیون رژیم 30آبان 97


 

شما اگر برید تو پایگاههای دیگه مثلا پایگاه قندهار، این حدود چهارصد و خرده ای کیلومتر از مرزهای ما فاصله داره شما نگاه بکنید این یک پایگاه است نگاه کنید

اصلا جای خالی در اینجا می بینید شما؟ خب حالا یادآور بشوم آن موشکهای نقطه زن را که هر نقطه ای را شما میخواهید میتوانید بزنید اینها الان ما میدانیم مثلا حتی آشیانه ای که هواپیما آر کیو 170 از همین قندهار بلند شد کدام آشیانه کجا پارک بوده خب این وضعیت امریکایی هاست یعنی گوشتی است که انگار زیر دندان ما است اونجا جم بخورند خب میزنیم توی سرشون این وضعیت الان در منطقه وجود داره این قبلا اینطور بوده؟ نه قبلا تهدید بودند اینها برای ما الان فرصت هستند چرا راجع به جنگ و حمله به ما صحبت نمیکنند؟ بخاطر اینکه آسیب پذیرند

 

خب این حالا ناوی که ناو هواپیمابر حداقل 40-50 فروند هواپیما روی عرشه این هست 6 هزار نفر نیرو داخل این هست یک زمانی تهدید بود برای ما تهدید جدی هم بود آیا الان چه خاصیتی داره؟ الان یک سیبل است اینها تهدید بود تبدیل به فرصت شد».

 

اما این قدرت‌نماییهای پوشالی و این امیددرمانیها اگر چه ممکن است برای بسیجیها مقداری روحیه تولید کند و ریزش آنها را موقتاً به تأخیر بیندازد، اما در مردم غارت شده و محروم و گرسنه خشم و نفرتی مضاعف تولید می‌کند که چرا پول و بودجه‌یی که باید صرف نان و غدا و دارو و درمان آنها شود،‌خرج جنگ افزار و موشک می‌گردد. این موضوع در جامعه چنان مطرح است که مجری تلویزیون هم ناچار آن را مطرح می‌کند. جواب پاسدار مربوطه هم شنیدنی است:

مجری: من میخواهم یکسری شبهاتی که توی ذهن مردم هست را هم سوال کنم یک خطی که تو رسانه های غربی هم می آید بعضی وقتها رسانه های داخلی اینها را ادامه میدهند که چقدر دارید هزینه موشک میکنید هزینه تسلیحات دفاعی میکنیم در حالیکه ما مشکلات دیگه ای داریم چرا اینقدر این هزینه ها انجام میشه ؟ چقدر ما داریم هزینه موشکی میکنیم و آیا غیر متعارف هست این هزینه های ما یا نه؟

حاجی زاده : عرض میکنم امنیت یک چیز لازم است یعنی درسته ما تو اقتصاد مشکل داریم حالا مسئولین اقتصادی باید بروند مشکل اقتصاد را هم حل کنند ما نباید یک مشکل جدیدی بنام امنیت را هم اضافه بکنیم این دیگه قابل تحمل نیست برای ما»

 

بله، جواب به طور خلاصه یک عبارت بیشتر نیست.


حفظ نظام اوجب واجبات است. و این البته تمام تبلیغات و وارونه‌نماییها را هم توجیه می‌کند. اظهارات پاسدار جعفری سرکردة کل سپاه هم در همین چارچوب کاملاً قابل فهم است؛ او در باصطلاح تحلیلی از اوضاع رژیم را در اوج اقتدار و دشمنان و آمریکا را در حال افول نشان می‌دهد و جالب است که حرفهای خود را به اظهارات خامنه‌ای مستند می‌کند:

 

[ سخنرانی پاسدار جعفری فرمانده کل سپاه در کنگره ملی 1400 کشته شهر فلاورجان ]

پاسدار جعفری سرکردة سپاه در مراسمی در فلاورجان ـ اول آذر 97


و اما وضعیت و تحلیل امروز؛ ما چه وضعی داریم؟ برخلاف آنچه که دشمنان و قدرت رسانه ای دشمنان القا میکنند و متاسفانه در جامعه ما بیشتر در میان آنهایی که یک خرده از ایمان ضعیف تری برخوردار هستند اثر میگذاره کم و بیش این فضا سازی دشمنان امروز ما باید بصورت واقعی تحلیل کنیم که چه وضعی داره جامعه ما، ما در چه وضعی هستیم؟ دشمنان ما در چه وضعی هستند؟

 

این بلوف نیست این برای روحیه دادن نیست این یک واقعیتی ست که البته همه درک نمیکنند همه فهم نمیکنند فهم و درک اونهم توفیق میخواهد، اقتدار و هیمنه آمریکا در دنیا رو به افول و زوال است و آمریکای امروز به مراتب ضعیف تر از آمریکای چهار دهه قبل است 10931 این صحبت مال همین امسال هست که اینهمه دشمن داره ادعا میکنه کرکری میخوانه تحریم میکنه جمهوری اسلامی را خودش چنین وضعی داره

 

و اما در این میان اظهارات گوبلز نظام پاسدار سلامی هم قابل توجه است که در یک گردهمایی با شرکت مزدوران داخلی و برون مرزی رژیم تحت عنوان «همایش بین‌المللی حمایت ار مردم مظلوم و مقاوم یمن» به جای این که از قدرت نظام حرف بزند. قدرت مزدوران حوثی را به رخ می‌کشد آن هم در شرایطی که در حال شکست و عقب نشینی هستند.

 

فقط تصویر نشان داده شود 33.56 «همه جهان بدانند در اینجا اعلام می‌کنیم، یمن باتلاق آل سعود و سیاستهای آمریکا در جهان خواهد بود. ملت یمن زنده و سربلند خواهد ایستاد بانگ پیروزی سر خواهد داد 3415 = 20ثانیه و شما در مقابل همه عالم شما، شما رژیم آمریکا و رژیم آل سعود سرافکنده شکست خورده افسرده پژمرده و خجالت زده خواهید بود».
لطفا به اشتراک بگذارید: