ـ کمپانیهای آلمانی از معامله با رژیم ایران خودداری می کنند-۲۰دقیقه

کمپانیهای آلمانی از معامله با رژیم ایران خودداری می کنند-۲۰دقیقه-۷آذر




سفیر آمریکا در برلین فاش کرد شرکتهای آلمانی هر هفته به سفارت آمریکا گزارش می کنند که هیچگونه معامله یی با رژیم ایران نداشته اند:

گزارش





کمپانیهای آلمانی از معامله با رژیم ایران خودداری می کنند

ریچارد گرنلgernel ، سفیر آمریکا در برلین،   در مصاحبه با خبرگزاری آلمان، از همراهی تجار و نهادهای مالی آلمان با تحریم‌های واشینگتن علیه رژیم ایران، ستایش کرد

وی گفت:‌ «ما از این‌که می‌بینیم صاحبان کسب و کار در آلمان تصمیم گرفته‌اند از تحریم‌های ایالات متحده [علیه رژیم ایران] پیروی کنند، بسیار خو‌حال هستیم».

او افزود: «رهبران تجاری آلمان، یک‌صدا به ما گفته‌اند که دست از داد و ستد با رژیم ایران می‌کشند و از تحریم‌های ایالات متحده پیروی خواهند کرد. در نتیجه ما از این‌که اقدام جامعه مالی و اقتصادی آلمان چنین واضح و روشن است، بسیار خوشوقت هستیم».

آن‌طور که خبرگزاری آلمان گزارش داده ریچارد گرنل در عین حال به آن‌دسته از تجار و شرکت‌های آلمانی، که هنوز با رژیم ایران داد و ستند می‌کنند، هشدار داده‌است به‌طور غیرمستقیم به «جمع‌آوری منابع مالی برای فعالیت‌های تروریستی کمک می‌کنند».

ریچارد گرنل گفت:‌ «اگر با رژیم ایران تجارت بکنی، یعنی به حکومت آن کشور پول داده‌ای، حکومتی که پول هنگفتی را هزینه فعالیت‌های تروریستی می‌کند».

پیش‌تر در ۲۸ آبان ماه برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران گفته بود وقتی شرکت‌های خارجی با حکومت ایران داد و ستد بکنند، «احتمالا به تروریسم کمک مالی می‌کنند؛ شاید حتی تروریسم در خاک خودشان».

https://www.radiofarda.com/a/we-are-pleased-that-the-german-businesses-have-decided-to-abide-by-sanctions-grenell-told-dpa/29614304.html
لطفا به اشتراک بگذارید: