نصر الحریری: حمله شیمیایی به حلب کار شبه نظامیان رژیم ایران است-۲۰دقیقه

 نصر الحریری: حمله شیمیایی به حلب کار شبه نظامیان رژیم ایران است-۲۰دقیقه-۷آذر




نصر الحریری، رئیس هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه، شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران را متهم کرد که به حلب تهاجم شیمیایی کرده اند . متعاقبا هواپیماهای روسی نیز مناطقی از استان ادلب را بمباران کردند

گزارش





الحریری: حمله شیمیایی به حلب کار شبه نظامیان رژیم ایران است

تلویزیون العربیه : نصر الحریری: حمله شیمیایی به حلب کار شبه نظامیان رژیم ایران است

سه منطقه در حلب مورد تهاجم شیمیایی قرار گرفته است و بیش از صد نفر مصدوم شدند که در میان آنها کودکان نیز وجود داشتند .

نصر الحریری رئیس هیأت مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران را متهم کرد که در پشت تهاجم شیمیایی حلب بوده اند تا توافق سوچی در مورد ادلب را بر هم بزنند .

الحریری در مصاحبه‌ای با تلویزیون «الحدث» گفت، گلوله هایی که شلیک شده از منطقه ای بوده که شبه نظامیان وابسته به رژیم ایران در آن حضور دارند . تجربه ما با رژیم ایران این است که هر باری که به توافقی دست یافته ایم یا قبل از توافق سعی کرده که این توافق را تخریب کند .

الحریری با اشاره به فرار به جلو رژیم اسد در این رابطه گفت:« اطلاعیه های اخیر مقامات سوریه و روسیه که ادعا کردند، گروههای های مخالف در حال آماده شدن برای تهاجم با سلاح شیمیایی هستند ، بزرگترین دلیلی است که آنها در حال برنامه ریزی برای تهاجم شیمیایی به حلب بوده اند .

گفتنی است وزارت دفاع ترکیه ضمن اعتراض به حملات هوایی به حلب اعلام کرد، هدف رژیم اسد از این هجوم برهم زدن توافق سوچی است.

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش داد: روز یکشنبه ۲۵نوامبر ۲۰۱۸چند جنگنده مناطقی در ادلب را که جزء منطقه «کاهش تنش» مورد توافق میان روسیه و ترکیه بود بمباران کردند.

حملات این جنگنده‌ها بیشتر مواضع گروه‌های مسلح سوری در غرب حلب را هدف قرار داده اند.

970905-العربیه -نصر الحریری رژیم ایران پشت شیمیایی به حلب
لطفا به اشتراک بگذارید: