گزارش خبری :باز شدن پرونده تسلیحات شیمیایی رژٰیم

گزارش خبری :باز شدن پرونده تسلیحات شیمیایی رژٰیم-۷آذر




تا حدود یکسال پیش رژیم آخوندی حمایتهای مرئی و نامرئی زیادی داشت و طرفهای غربی به قیمت منافع نجومی که از قبل رژیم به دست می‌آوردند، چشم روی جنایت‌های این رژیم حتی در خاک کشورهای خودشون می بستند.

اما هنگامی که سمت باد جهانی به زیان رژیم تغییر کرد پل‌های مماشات یکی بعد از دیگری تخریب شدند و امتیازهای کلان رژیم دیگر نه تنها اثر نکرد بلکه اکنون کسی رغبت به طرف حساب شدن با رژیم ندارد، بلکه شاهد روندی برای رسیدگی به جنایات سالهای گذشته رژیم هستیم.

یکی از این موارد استفادة رژیم از تسلیحات شیمیایی و تلاش برای گسترش و اشاعة آن است. گزارش کوتاهی را از جدیدترین موارد ببینیم:



کنت وارد سفیر آمریکا در هلند طی سخنانی در چهارمین نشست تخصصی کشورهای عضو پیمان منع استفاده از سلاحهای شیمیایی که برای بررسی عملکرد سلاحهای شیمیایی در لاهه پایتخت هلند برگزار شده، گفت که رژیم ایران در مورد مراکز تولید تسلیحات شیمیایی خود گزارش نداده و همة قابلیتهای خود در این زمینه را اعلام نکرده و برنامه‌های خود را برای دستیابی به این تسلیحات دنبال می‌کند.

در پی این افشاگری که بحران جدیدی را گریبانگیر رژیم کرده، روزهای دوم و سوم آذر، روحانی،ظریف و قاسمی سراسیمه به صحنه آمدند تا به شیوه معمول رژیم مدارک جدید دولت آمریکا در مورد اقدامات و زرادخانه شیمیایی رژیم را که به کنگره این کشور و به کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی در لاهه ارائه شده، تکذیب کنند.



روزنامه حکومتی جهان صنعت در روز27آبان با سوزوگداز از سرآمدن عهد اوباما نوشته بود« دولت ترامپ قصد دارد با اعلام عدم پایبندی ایران به کنوانسیون‌های تسلیحات شیمیایی، چرخشی آشکار را از مواضع دولت اوباما که در تلاش برای دستیابی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ از صدور چنین بیانیه‌ای امتناع می‌کرد، نشان دهد».

در روز۲۶آبان هم سایت حکومتی جامعة ایرانی به نقل از واشینگتن فری بیکن نوشت« دولت پیشین آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما اعلام عدم پایبندی ایران به کنوانسیون‌های تسلیحات شیمیایی را متوقف کرد».

اکنون پس از ارائه مدارک آمریکا مقامات حکومتی سراسیمه به صحنه شتافته‌اند:



تلویزیون رژیم - 2آذر


سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهام جدید آمریکا به ایران گفت علت چنین ادعاهایی خصومت با ملت ایران است. قاسمی افزود آمریکا علاوه برآنکه تنها عضو سازمان منع سلاحهای شیمیایی دارای زراد خانه این تسلیحات است همزمان از برنامه های شیمیایی رژیم صهیونیستی هم حمایت می کند. قاسمی گفت آمریکا همواره از عمل به تعهداتش برای نابودی تسلیحات شیمیایی سرباز زده‌است. هیئت آمریکایی در بازنگری کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی در لاهه با طرح اتهامات واهی ایران را به نقض کنوانسیون منع سلاحهای شیمیایی متهم کرد.



ظریف وزیر خارجه رژیم هم در واکنشی غیر رسمی در توییتر خود این «اتهامات» علیه رژیم را «خطرناک» توصیف کرد.







علت سراسیمگی مقامات حکومتی با سرآمدن عهد مماشات برای لاپوشانی جنایت‌های شیمیایی رژیم، ازآنروست که پیش از این اسناد اقدامات رژیم برای لاپوشانی این جنایتها افشا شده بود.

سازمان مجاهدین خلق ایران براساس اطلاعاتی که به دست آورده بود طی اطلاعیه یی در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۸۳ فاش کرد رژیم آخوندی در صدد استخدام وکلایی است که حاضر باشند جنایتهای رژیم در حلبچه در زمان جنگ ۸ ساله را به مجاهدین نسبت بدهند.

یکسال بعد در ۵ مهر ماه سال ۱۳۸۴ یک حقوقدان فرانسوی به نام امانوئل لودو در تلویزیون آرته در فرانسه 5مهر1384 از پییشنهاد رذیلانه صادق خرازی سفیر رژیم آخوندی در فرانسه پرده برداشت.

همان سال خلیل ابراهیم الدلیمی، رئیس تیم وکلای رئیس جمهور سابق عراق نیز در گفتگو با رسانه های عربی اطلاعات مشابه همکار فرانسویش را فاش نمود. این افشاگریهای وکیلان فرانسوی و عراقی در رسانه های مختلف عربی بارها انعکاس یافت.

امانوئل لودو، وکیل فرانسوی صدام در تاریخ 26مهر 84 به تلویزیون الجزیره گفت:‌«رازی را میخواهم برای شما بگویم که شاید بهای گزافی را از من بگیرد. مرا سفیر ایران شخصا به سفارت ایران فراخواند ... سفیر به من گفت بیا توافقی با هم بکنیم. ما میگوییم صدام به کردها با گاز حمله نکرده و تو هم بگو که ایرانیها با گاز به کردها حمله نکرده اند.

٬سپس پرونده یی به عنوان دلیل ارائه می دهیم که مجاهدین خلق این گازها را علیه کردها به کار گرفته اند. یه این ترتیب گناه آنرا به گردن دیگری انداخته و همه ما در امان خواهیم بود. نظر تو چیست ؟».
لطفا به اشتراک بگذارید: