خزانه‌داری آمریکا،تحریم ۲ تن از عوامل رژیم ایران برای تبادل غیر قانونی ارز

تحریم و لیست‌گذاری دو تن از عوامل رژیم به‌خاطر تبادل غیر قانونی ارز توسط آمریکا


بیانیه وزارت خزانه داری:


این چهارمین دور تحریمهای آمریکا در ماه جاری میلادی برای هدف قرار دادن رژیم ایران است


 

وزارت خارجة آمریکا:


خزانه‌داری و دادگستری ایالات متحده علیه فعالیت مخرب سایبری دست به اقدام زدند که نمونة دیگری از تهدیداتی است که جهان از سوی رژیم ایران با آن مواجه است


روز چهارشنبه هفتم آذرماه، وزارت خزانه‌داری آمریکا دو تن از عوامل رژیم را به‌خاطر تبادل غیر قانونی ارز تحریم و لیست‌گذاری کرد.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد در نتیجة این تحریم‌ها، همه اموال و سود ناشی از اموال افراد لیست‌گذاری شده (به نام‌های خراشادی‌زاده و قربانیان) که تحت مالکیت یا کنترل افراد آمریکایی یا در داخل یا در حال عبور از ایالات متحده هستند مسدود می‌شود و افراد آمریکایی بطور عام از معامله با آنها منع می‌شوند.

هم‌چنین افرادی که درگیر تبادلات مالی با این دو نفر می‌شوند ممکن است مشمول تحریم‌های ثانویه شوند.

 

در بیانیة خزانه‌داری آمریکا آمده است که این افراد، « به پرداخت رشوه تبادل ارز دیجیتالی به ریال از طرف عوامل سایبری (رژیم) ایران کمک کردند.

خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین اعلام کرد: «در اقدامی مرتبط، وزارت دادگستری ایالات متحده علیه دو عامل تبهکار به‌خاطر آلوده‌کردن شبکه‌های اطلاعاتی متعدد در ایالات متحده، انگلستان و کانادا از سال ۲۰۱۵ با باج‌افزار صمصام اعلام جرم کرد».

 

معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی سیگال مندلکر گفت: «وزارت خزانه‌داری مبادله‌کنندگان ارز دیجیتالی که عوامل سایبری (رژیم) ایران را قادر ساخته‌اند از پول‌های ناشی از اخاذی دیجیتال از قربانیانشان سود کسب کنند، هدف قرار می‌دهد. از آنجایی که (رژیم) ایران به‌صورت فزاینده‌یی منزوی و شدیداً نیازمند دسترسی به دلار آمریکا می‌شود، حیاتی است که تبدیل‌کنندگان ارز مجازی، تبادل‌کنندگان نظیر به نظیر و سایر خدمات دهندگان ارز دیجیتالی، شبکه‌هایشان را برای مقابله با این طرح‌های غیر قانونی تقویت کنند. ما نشانی‌های ارز دیجیتال را منتشر می کنیم تا کنشگران غیر قانونی را که در فضای ارزی مجازی فعالیت می کنند، شناسایی کنیم.

در بخش دیگری از بیانیة خزانه‌داری آمریکا، آمده است: (این) چهارمین دور تحریمهای آمریکا در ماه جاری (میلادی) برای هدف قرار دادن رژیم ایران است. در دوره این دولت طی کمتر از دو سال، دفتر کنترل داراییهای خارجی بیش از ۹۰۰ فرد، نهاد، هواپیما و کشتی را از جمله به‌خاطر طیفی از فعالیت‌های مربوط به حمایت از تروریسم، برنامه موشک بالستیک، تکثیر تسلیحاتی، حملات سایبری، فعالیت تبهکارانه فراملیتی، سانسور و نقض حقوق بشر (توسط رژیم) ایران را تحریم کرده است. این بالاترین سطح فشار اقتصادی آمریکا تاکنون برای هدف قرار دادن رژیم ایران است.

 

وزارت خارجة آمریکا در پیامی دربارة این تحریم‌ها گفت: «(روز چهارشنبه) خزانه‌داری و دادگستری آمریکا علیه فعالیت مخرب سایبری از ایران دست به اقدام زدند که نمونة دیگری از تهدیداتی است که جهان از سوی رژیم ایران با آن مواجه است. کارزار فشار حداکثری ما (علیه این رژیم) ادامه دارد».

 

حملات سایبری از ایران اعلام جرم کرد و دو تن دیگر را به خاطر کمک به تبادل باج‌های پرداختی از ارز دیجیتالی به ریال تحریم کرد.
لطفا به اشتراک بگذارید: