در خاطره روزها ۸ آذر ۱۳۹۷ – ۲۹ نوامبر

در خاطره روزها ۸ آذر ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_186118" align="alignleft" width="250"]اعتصاب غذای جهانی اعتصاب غذای جهانی[/caption]

۸ آذر ۱۳۶۷– ۲۹ نوامبر اعتصاب غذای جهانی


در پی تلگرام «مسعود رجوی» به دبیر کل و رئیس مجمع عمومی ملل متحد، پیرامون قتل عام زندانیان سیاسی و درخواست اخراج رژیم از سازمان ملل، از این روز در ۱۷ کشور از ۴ قارة جهان توسط هزاران تن از هموطنان، اعتصاب غذای ۱۰ روزه برگزار شد.



[caption id="attachment_186119" align="alignleft" width="250"]اولتیماتوم روسیه اولتیماتوم روسیه[/caption]

۸ آذر «۱۲۹۰ خورشیدی» – ۲۹ نوامبر اولتیماتوم روسیه 


در این روز دولت «روسیه» به «ایران» اولتیماتوم داد که ظرف ۴۸ ساعت «مورگان شوستر» آمریکایی را که برای اصلاح خزانه‌داری و مالیة ایران استخدام کرده بود، برکنار کند. مجلس با وجود اصرار «وثوق‌الدوله» به پذیرش خواستة روسیه، آن را رد کرد.





[caption id="attachment_186120" align="alignleft" width="250"]توصیه به دولت مردان جهان توصیه به دولت مردان جهان[/caption]

۸ آذر – ۲۹ نوامبر «۲۰۰۰ میلادی» توصیه به دولت‌مردان جهان


«هربرت اپسکر» مورخ معروف آمریکایی به دولت‌مردان جهان توصیه کرد که رویدادهای این روز را خوب بخوانند و از آن «پند» بگیرند. رویدادهایی مانند: قتل عام سرخپوستان «شیان» در «کلرادو»، ایجاد جمهوری فدرال خلق یوگسلاوی و مشاهدة سرنوشت آن، مذاکرات سران متفقین در تهران.





[caption id="attachment_186121" align="alignleft" width="250"]ایران مهمترین کشور در چهار راه جهان ایران مهمترین کشور در چهار راه جهان[/caption]

۸ آذر – ۲۹ نوامبر «۱۹۵۲ میلادی» ایران مهمترین کشور در چهار راه جهان


ژنرال «آیزنهاور» رئیس جمهور وقت «آمریکا» در این روز در نخستین مصاحبة عمومیش در این سمت گفت: گمان نمی‌کنم منطقه‌ای مهمتر از «ایران» روی نقشة جغرافیایی جهان وجود داشته باشد. وی گفت «ایران کشور نفت و چهار راه جهان است». 





[caption id="attachment_186122" align="alignleft" width="250"]فلسطین عضو غیر ناظر سازمان ملل شد فلسطین عضو غیر ناظر سازمان ملل شد[/caption]

۸ آذر – ۲۹ نوامبر «۲۰۱۴ میلادی» فلسطین عضو غیر ناظر سازمان ملل شد


کشورهای عضو سازمان ملل متحد به درخواست فلسطینی‌ها رأی موافق دادند و تشکیلات خودگردان از نهاد ناظر به دولت ناظر غیر عضو ارتقاء پیدا کرد. در رأی‌گیری شب ۲۹ نوامبر ۲۰۱۴ در مجمع عمومی سازمان ملل، ۱۳۸ کشور رأی موافق و ۹ کشور مخالف و ۴‍۱ کشور رأی ممتنع دادند.

لطفا به اشتراک بگذارید: