کارگران هفت‌تپه و حمایت‌های مردمی - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۵

کارگران هفت‌تپه و حمایت‌های مردمی - مجله اجتماعی، اقتصادی شماره۵۵ -۸آذر۱۳۹۷

بینندگان عزیز سلام بر شما این شماره مجله اجتماعی اقتصادی رو شروع میکنیم. برنامه امروز مجله را ابتدا با اخبار تقدیم حضورتان میکنیم. درادامه با کارگران هفت تپه همراه میشیم که همچنان پایدارواستواربه تحصن خودشون ادامه میدن .از اونجا به استان گلستان میریم تا مشکل کشاورزان رو بررسی کنیم.آخرین گزارش امروزمون هم اختصاص داره به فاجعه ای بنام شهرداری وشهرسازی درایران آخوندزده. امیدواریم نگاههای گرم شما رو همراه خودمون داشته باشیم. اول اخبار رو ببینید.

اخبار مجله اجتماعی- اقتصادی


غارت ۲۰ میلیارد دلار ارز صادراتی توسط وابستگان حکومت آخوندی


سرپرست سازمان توسعه تجارت رژیم: با وجود اجرای پیمان‌سپاری ارزی از ۲۷ میلیارد دلار صادرات کالاهای کشور در سال جاری فقط هفت میلیارد دلار به کشور بازگشته است.

کلاهبرداری بانکهای حکومتی از تولید کنندگان کمر آنها را شکسته است


یک کارشناس اقتصادی رژیم: بهره‌های دریافتی کمر تولیدکنندگان را خرد کرده است. آنها امکان ادامه حیات ندارند. مسئولان و نمایندگان مجلس این را خوب می‌دانستند که بانک‌ها با چه تقلبی به تولیدکنندگان وام می‌دهند. آنها به اسم ۲۰ درصد، ۳۰ تا ۳۳ درصد بهره می‌گیرند.این عملا یک نوع کلاهبرداری است که توسط بانک‌ها انجام می‌شود.

ترفندهای رژیم آخوندی برای غارت از زعفران


عضو اتاق بازرگانی رژیم : زعفران ایران امروز به افغانستان قاچاق می شود و از آنجا بسته‌بندی و به نام این کشور صادر می‌شود. این عمل برای فرار از تعهد ارزی صورت می‌گیرد.

اقلام خوراکی در آبان ماه ۴۸ درصد گران شده است


مرکز آمار رژیم: متوسط تورم در اقلام خوراکی و آشامیدنی در آبان ماه امسال به 48 درصد افزایش یافته است. افزایش قیمت انواع گوشت بالای 50 درصد، ماهی‌ها بالای 60 درصد و میوه و خشکبار بالای 70 درصد بوده است. نرخ تورم نقطه‌ای محصولات خوراکی طبقه‌بندی‌نشده هم به مرز 100 درصد رسیده است.

بیکاری ۱۰ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی حاصل نظام آموزشی کالایی و امنیتی در حاکمیت ملاها


رسانه حکومتی فرارو: آموزش ما کالایی شده است. کودکان یا کودک کارند یا کودک کارنامه. در این دو تا خلاصه شده است. ما چهار میلیون کودک واجب‌التعلیم داریم که به خاطر فقر از مدرسه رفتن محرومند. در گروه مقابل هم خانواده‌ها تمام کودکی و نوجوانی فرزندان را به خاطر نمره و کارنامه هدر می‌دهند. نهایتا قرار است به دانشگاهی بروند که آن هم کالایی شده است. در کشور ما نزدیک ۱۰ میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار وجود دارد. ۱۰۰ هزار نفر PhD دارند، اما شغل ندارند.

فروپاشی زندگی کشاورزان اصفهان نتیجه ۱۸ سال دزدی و غارت حقابه‌ها توسط حکومت


عضو نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان: وزارت نیرو با واگذاری حقآبه کشاورزان، فروش مال غیر کرده است. ۱۸ سال است که این امر موجب تعطیلی کار و معاش کشاورزان شده است. آنها هزاران مشکل در حیات‌شان پیدا کرده‌اند.

کارگران با سابقه نیز امنیت شغلی ندارند


یک از رسانه های حکومتی در گزارشی نوشت : کارگر هیچ اطمینانی ندارد که شغل فعلی او تا چه زمانی پابرجاست. متاسفانه کارگرانی که حتی با 25 سال سابقه در جایی مشغول کار هستند قراردادهای یک ساله امضا می‌کنند و به عنوان کارگر دائمی استخدام نشده‌اند‌.

شغل چتر بازی تنها گزینه در آشفته بازار بیکاری در سیستان و بلوچستان


یک فعال مدنی : چترباز نامِ کارگری است که هر روز به قیمت جان، باری برشانه می‌کشد. «چترباز» یک عنوان کاری است برای ِ کارگرانی در سیستان و بلوچستان که بنزین و نفت و آرد را به مرز ِافغانستان و پاکستان می‌برند و پارچه و ادویه و غیره را به شهر خود برمی‌گردانند.

گزارش اول « گزارش اعتراضی کارگران هفت تپه شماره ۷ »


حرکت استوار کارگران هفت‌تپه با حمایت‌های بی‌شمار دیگر اقشار ستمدیده ایران همراهی و حمایت شد و همین حمایتها هم برای رژیم در سرکوب این خیزش دست بستگی ایجاد کرد. همچنین طنین خروش این کارگر ان را فراگیرتر کرد.
واقعیت این است که رژیم ضدکارگری آخوندی تنها زبان ایستادگی و مقاومت که موجودیتش را به خطر می‌اندازد فهم می‌کند با هم این گزارش رو میبینیم

گزارش دوم « اعتراض کارگران روغن نباتی جهان »


بی‌عملی و بی‌تفاوتی رژیم آخوندی، نسبت به سرنوشت میلیون‌ها کارگر به انضمام خونواده های اونها ، به رشد و نمو فقر و فلاکت در این گسل مهم اجتماعی راه برده. شعارهای “نان من کو"، “ما گرسنه‌ایم"، «مرگ بر این دولت مردم‌فریب"، “دشمن ما همین‌جاست" و یا “کارگر زندانی آزاد باید گردد" به‌یقین گوشه‌ای از ابعاد این شرایط اسفبار رو به نمایش میگذاره . به گزارشی ازکارگران روغن نباتی جهان توجه کنید.

گزارش سوم « فاجعه ای بنام شهرداری وشهرسازی »


یکی از مهمترین معضلات بافت های فرسوده شهری وسعت فرسودگی بعضی از محله ها ست که با یک زلزله متوسط وقوع فاجعه حتمی است بافت های فرسوده یک جور بیماری تو ساختار مناطق شهریه.
منطقه اتابک در منطقه ۱۵ تهران یکی از این محله هاست. باهم ببینیم:

پایداری کارگران هفت تپه یک نمونه از هزاران نمونه دیگر در ایران

تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی جهان برای سومین روز متوالی در زنجان

 
لطفا به اشتراک بگذارید: