در خاطره روزها ۱۱ آذر ۱۳۹۷ – ۲ دسامبر


در خاطره روزها ۱۱ آذر ۱۳۹۷  


[caption id="attachment_186991" align="alignleft" width="250"]حکم دادگاه آرژانتین علیه سران رژیم حکم دادگاه آرژانتین علیه سران رژیم[/caption]

۱۱ آذر ۲ دسامبر «۲۰۱۰ میلادی» حکم دادگاه آرژانتین علیه سران رژیم


قاضی ارشد آرژانتین «اکبر هاشمی‌ رفسنجانی» و ۸ مقام دیگر رژیم آخوندی از جمله ۶ دیپلمات و ۲ فرمانده پیشین سپاه پاسداران که حکم پیگرد بین‌المللی‌شان را صادر کرده بود. فراری اعلام کرد. این افراد قبلاً به اتهام سازماندهی بمپگذاری در بوئنوس آیرس محکوم شده بودند.





[caption id="attachment_186993" align="alignleft" width="250"]تآسیس امارات متحدة عربی تآسیس امارات متحدة عربی[/caption]

۱۱ آذر ۲ دسامبر «۱۹۷۱ میلادی» تآسیس امارات متحدة عربی


در این روز کشور «امارات متحده عربی» تآسیس شد. امارات که در شیخ نشینهای حاشیه جنوبی خلیج فارس قرار دارد شامل: ابوظبی، عجمان، دوبی، شارجه، ام‌القوین و فجیره می‌باشد که «شیخ زاید بن سلطان آل نهیان» رئیس امارت ابوظبی را به ریاست آن برگزیدند.





[caption id="attachment_186994" align="alignleft" width="250"]شهادت سردار جنگل شهادت سردار جنگل[/caption]

۱۱ آذر «۱۳۰۰ خورشیدی» ۲ دسامبر شهادت سردار جنگل


«یونس» معروف به « میزا کوچک» در جنبش مشروطیت به عضویت « کمیتة ستار» رشت در آمد و در فتح قزوین و تهران شرکت کرد، او در سال ۱۲۹۳ مبارزة مسلحانه خود را با هدف « اخراج بیگانگان، مبارزه با استبداد و بر قراری دولت مردمی» در جنگلهای شمال آغاز کرد.





[caption id="attachment_186995" align="alignleft" width="250"]یک کودک، امپراتور بزرگترین کشور یک کودک، امپراتور بزرگترین کشور[/caption]

۱۱ آذر ۲ دسامبر «۱۹۰۸ میلادی» یک کودک، امپراتور بزرگترین کشور


دراین روز یک کودک ۳ ساله به نام «پو-یی» به امپراتوری «چین» رسید. وی دهمین امپراتور از خاندان «کوینگ» و آخرین امپراتور «چین» به شمار میرود. «چین» در سال ۱۹۱۲ با انقلاب دکتر «سون یات سن»جمهوری شد.





[caption id="attachment_186996" align="alignleft" width="250"]اعدام جان براون اعدام جان براون[/caption]

۱۱ آذر ۲ دسامبر «۱۸۵۹ میلادی» اعدام جان براون


«جان براون»، به جرم قیام مسلحانه علیه برده‌داری حلق آویز شد. وی که در الهیات تحصیل کرده بود چون با روشهای مسالمت آمیز نتوانست به الغای بردگی برسد، با مسلح کردن یارانش دست به قیام مسلحانه زد، ولی چون سیاه پوستان تنهایش گذاشتند، شکست خورد.





 

 
لطفا به اشتراک بگذارید: